Explorer codering?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ron de Rooy

Gebruiker
Lid geworden
3 jan 2004
Hi,

Pas geupdate naar Explorer 6 echter als ik bij bijv. forums (zoals deze) zit dan geeft ie niet de afbeeldingsknoppen weer maar je krijgt dan zo rood kruisje. Volgens mij is het dus alleen bij *php pagina's op internet. Echter ik heb al ontdekt dat als ik naar Beeld ga en kijk bij Codering dat hij iedere keer vanzelf verspringt naar: West-Europees (ISO) Als ik 'm op West-Europees (Windows) zet is alles weer goed zoals het hoort. Automatische selectie is ook niet aangevinkt bij Codering maar toch verspringt ie vanzelf weer naar West-Europees (ISO) Iemand enig idee hoe dit te verhelpen?

Alvast Bedankt!

Ron

Effe afkloppen

Hi en bedankt!

Beide tips heb ik maar toegepast en tot nu toe lijkt het goed te gaan zelfs na opstarten hoewel ik 'm eerst ook op automatische selectie had staan. Bedankt zover en hopelijk zie je me niet meer terug over dit onderwerp!

Ron

Hi,

Dat bovenstaande probleem heb ik nog steeds wel is het nu zeker dat het in Beeld-Codering zit. Ik heb namelijk bij een andere computer gekeken en die heeft daar alleen onder automatische selectie staan:
West-Europees (Windows)

Bij mij echter staat er een lijstje van 3 onder automatische selectie namelijk:
West-Europees (Windows)
West-Europees (ISO)
Gedefineerd door gebruiker

Explorer kiest dus waarschijnlijk willekeurig maar wat uit dat lijstje? Enig idee hoe ik de (ISO) en Gedefineerd terug kan zetten naar die lijst "onder" meer? Of eventueel helemaal kan verwijderen? Lijkt me als er alleen maar West-Europees (Windows) staat Explorer die wel moet kiezen en dat het probleem dan opgelost is?

Ik hoor het wel weer.

Ron

En nu weet ik des te meer waarom ik van IE6 terug ben gegaan naar 5.5! Ik was er zat van. Maar goed dat boeit jou niet.
Als je de keuze neemt: Gedefinieerd door gebruiker, kun je daar aangeven dat hij in West-Europees (Windows) moet gaat werken? Dan is het opgelost.

Hi Falconetti,

Hm zou mooi zijn echter als ik gedefineerd door gebruiker aan klik komt er alleen zo'n selectie rondje voor te staan...dus waar kan ik dat defineren zoda ie West-Europees (Windows) pakt? En dan moet ik zeker automatische selectie uitvinken?

Hm boeit me wel hoor om die reden werk ik voornamelijk met Netscape die vliegt over het scherm maar ja mijn meissie die wil Explorer :-(

Merci zover,

Ron

Hi Ron :D

Ik gebruik IE 5.5 maar je hebt gelijk, je krijgt een rondje maar verder niets als je kiest voor: gedefinieerd door gebruiker.
Dus: automatische selectie MOET wel aangevinkt staan.
Ik las nog eens je eerste posting, je spreekt over ‘rood kruisje’.
Dit kan 2 mogelijke oorzaken hebben:
1- je gebruikt een firewall. Voor de Helpmij pagina zou je deze pagina toe moeten voegen aan je lijst van vertrouwde websites. Om zeker te zijn dat een firewall de ‘boosdoener’ is, zet even je firewall uit als je kruisjes krijgt en klik vervolgens op vernieuwen (F5). Als kruisjes blijven dan is het mogelijk oorzaak 2
2- Je hebt geen Java op je PC. In dat geval download de juiste voor jou systeem hier: http://java.sun.com/

Grtz
Falco

Ben ik weer...

Hi,

Ik heb geen firewall geïnstalleerd dus dat kan het niet zijn en java heb ik ook gewoon. Want als ik die codering wijzig komt alles toch ook goed in beeld zoals het hoort. Ik heb gemerkt dat als ik Explorer open dat ie dan goed is meestal is het als op een pagina klikt en Explorer een 2e scherm gaat openen gaat het mis en moet ik handmatig de codering van West-Europees (ISO) op (Windows) zetten. Bij een andere computer staat die (ISO) helemaal niet direkt onder codering maar alleen (Windows) kon ik die (ISO) dus maar verwijderen...maar ik heb geen idee hoe? Zal dus wel nooit opgelost worden. :-(

Misschien komt het omdat het een update was van versie 5.5? Als ik nu versie 6 opnieuw download en installeer blijven dan mijn instellingen o.a. favorieten en Outlook + e-mail adresbook gehandhaafd? Bij de update wel maar is dat ook zo als je de nieuwe versie er over heen zet? Kans dat het dan weg is.

Ik lees de adviezen wel weer...merci zover!

Ron

Hi Ron!

Ik weet niet welke versie van Windows jij gebruikt. Als IE beschadigd is dan is het dat meestal te repareren via= Configuratiescherm\Software. Je kiest dan voor IE en als je op Verwijderen klikt dan krijg je (normaal) ook de optie: repareren.
Als dat niet kan zou je IE er overheen kunnen zetten.
Volgens mij gaat niets verloren (favorieten, Outlook, etc)
Als je twijfelt: kopieer eerst je Favorieten en Outlook bestanden op floppy of CD.
Je schrijft Outlook (dus geen OE). In dat geva,l jou Outlook bestanden zijn de PST bestanden. Je kan ze vinden met zoeken, en typ vervolgens: *.pst*

We horen het nog wel

groetjes
falco

Explorer

Hi,

Zo duurde even voor ik weer tijd had online te zijn maar vanavond was het zover. In ieder geval heb ik maar Explorer 6 opnieuw gedownload en er overheen geïnstalleerd. Alle instellingen zijn behouden en na een 2,5 uur surfen lijkt het probleem met codering opgelost.

Hopen dat dat zo blijft...en dat jullie me niet meer terug zien over dit onderwerp:-)

Falconetti en Paul-RT bedankt zover!

Ron

Graag gedaan Ron! :D

Goed dat alles weer werkt. In principe is het meestal zo dat als je PC schoon is van virussen of andere ‘rommel’, je kan gerust Windows en/of IE er overheen zetten. Dit in het geval dat een of andere bestand beschadigd is.
Wat IE betreft: ik had zelfs wat problemen met IE 6. Gebruik nu opnieuw 5.5.
Had eerst slechte weergave met sommige pagina’s maar dat kwam omdat in niet direct Java erop heb gezet. Anderzijds kan men door Java (soms) ook problemen krijgen.
Heb soms nog slechte weergave met sommige websites maar dat komt door mijn ‘strakke’ instellingen van de Norton firewall.

Keep it clean :D

Groetjes
Falco

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan