Explorer crashed op MPG bestanden

Status
Niet open voor verdere reacties.

PH-RVG

Gebruiker
Lid geworden
21 okt 2005
Sinds enige tijd crashed Explorer zodra ik een map met MPG bestanden wil openen. Je ziet de MPG iconen verschijnen en dan is het afgelopen. Explorer komt in een harde halt waar je dan alleen met Windows taakbeheer uit komt.

Het heeft niet alleen met 1 map te maken; het heeft ook niet alleen met Explorer te maken, want ook andere programma's die mappen benaderen met MPG's erin (bijvoorbeeld Pinnacle Studio, Media Player) crashen.

Het heeft ook niet met de MPG's te maken, want dezelfde MPG's in dezelfde mappen geven geen probleem met Vista (het is een dual boot systeem)..

Oorspronkelijk wilde ik het maar laten zitten en de MPG's alleen via Vista gebruiken, maar dat gaat om andere redenen niet.

Systeem is XP-SP2, 3GHz/1GB

Dus ik zoek hulp, alsjeblieft.

Laatst bewerkt:
Dat ga ik morgen eens heel rustig doorlezen en proberen. Ik kom er op terug.

Ik heb het uitgeprobeerd met het ShellExView program: ik heb in een paar gangen alle context menu entries die niet van Microsoft zijn ge-disabled: het maakt geen enkel verschil. Tussen door ook steeds geboot.
Dit is het dus niet.

Om het probleem nog beter te omschrijven: ik roep de map op: de icoontjes verschijnen en meteen komt de crash melding. Nadat ik al of niet een bericht naar Microsoft heb gestuurd moet ik meestal (niet altijd) ook nog naar de Windows taakbeheerder gaan om de gecrashde explorer echt weg te halen.
Ik krijg niet de tijd om de mapinstelling te veranderen naar details. Inhoud van de map is:
een paar DVD bestanden, een MPG en een AVI. Ik heb met Vista de inhoud van de map naar een andere map verplaatst: dat geeft geen enkele wijziging in de situatie.

Heel soms komt er ook een foutmelding over drwtsn32.exe na de explorer crash.

Als echt helemaal niks lukt, doe het ff op mijn manier (:D )
Verwijder alles, echt helemaal alles (niet vergeten op te schrijven wat je hebt verwijdert, laat alleen Antivirus staan, en wat je ervoor betaald hebt), cookies, enzo ook... strat je pc opnieuw op.
Download weer alles wat je hebt verwijderd, soms lukt het, zo niet.. ligt het aan je hele pc.

(Sorry voor deze domme oplossing)

Ik heb inmiddels mijn eigen domme methode ontwikkeld:
ik heb in Vista, wat immers geen problemen had met deze map, alle bestanden van de crash-map verplaatst; ieder bestand apart naar een eigen map.
Vervolgens terug naar XP en de nieuwe mappen een voor een geopend en daarmee heb ik één schuldig bestand geïsoleerd: het is een AVI-bestand dat is aangemaakt door Windows Movie Maker ...
Omdat ik nu weet welk AVI-bestand ik niet meer met XP moet bekijken is het probleem wat mij betreft opgelost.
Ik zie nu dus ook dat mijn oorspronkelijke probleem aanmelding onjuist was en daarmee heb ik jullie (en mijzelf) eerst op het verkeerde been gezet. Waarvoor excuses.:rolleyes:

Dank voor alle hulp!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan