explorer crasht na instaleren webcam

Status
Niet open voor verdere reacties.

jetto1

Gebruiker
Lid geworden
11 okt 2001
Hallo,
Ik heb nu 3 webcams geprobeert te instaleren en geen enkele is gelukt. Tenminste de cams werkten wel, maar nadat ik ze op mijn comp. had staan, kon ik het internet niet meer op, outlook werkte niet meer en lag norton eruit. Naderhand bleek, dat er iets was geïnstaleerd (Microsoft tv/video conexion) en dat deze als netwerkadapter te boek stond bij apparatenbeheer. Echter ook als ik dit uitschakelde bleef ik problemen met explorer houden, sterker nog ook nadat ik alles m.b.t. desbetreffende webcam had verwijderd, kon ik het internet niet op. Kreeg telkens een foutmelding in een onbekende modus. Alleen wanneer ik windows 98se opnieuw instaleerde ondekte de comp. bij het opstarten onbrekende systeembestanden, zette reserve-bestanden terug en kon ik weer op het internet. Wat is er aan de hand? Kan ik nu geen enkele webcam op mij comp. instaleren? Of alleen bepaaalde typen, bv zonder microfoon, of zo. Voor alle duidelijkheid heb ik een Logitech, een Creative en een Trust geprobeert, dus geen vaag onbekend merk. Wie kan mij hierbij helpen.
Jetto:confused:

Draa je toevallig met SP2 of niet.
Als dat zo is dan zul je op de site vd leverancier de meest recente software moeten downloaden en zou dit probleem voorbij moeten zijn.
Weet niet of je tijdens de installatie ook kunt kiezen om die zogenoemde video connexion niet te instaleren?

hoi jjw,
Nee ik draai ( geloof ik ) niet onder sp2. En nee ik kan tijdens het instaleren niet kiezen. Het is zelfs zo, dat deze connectie eerst niet wordt geïnstaleert. Dat gebeurt pas wanneer ik de comp. voor de tweede keer heb moeten opstarten. Er wordt wederom nieuwe hardware gevonden en zonder dat ik er wat aan kan doen wordt het stuurprogramma geïnstaleert en is het kwaad geschiedt.
jetto

Nog even voor de duidelijkheid, heb ik Windows 98se als besturing. Elke camera kon daar onder draaien.
jetto

En je gebruikt een onboard lan of een pci lan?
Hiermee bedoel ik je netwerk kaart.

Voor André,
Eerlijk gezegd weet ik niet zeker of ik met Sp2 werk. Zou zo maar kunnen! Zo'n expert ben ik ook niet. Ik neem aan dat je Service pack 2 bedoeld, maar ik dacht dat dat alleen voor Windows XP gelde. Als je meer weethoor ik het graag.
jetto

Voor jjw,
Ook tegen jou wil ik vertellen, dat ik niet zo'n ster ben met de comp., anders had ik me ook niet bij helpmij aangemeldt. Over de netwerk kaart het volgende: Het is een 3Com Etherlink XL TPO 10mb Ethernet NIC kaart.
Ik weet niet of je hier wat mee kunt en bovendien internet ik via Chello, mogelijk dat het daar mee te maken heeft. Bovendien geeft fe comp. een foutmelding, dat CCap. het niet doet. Wat dat betekent?
jetto

Wat ik wilde bereiken, als je de cam geinstaleerd hebt, zal de pc een tweede netwerk adaptor vinden, je zult bij de instellingen van deze adaptor moeten kijen of hier toevallig niet de waarde staan ingevuld voor het internet verkeer, dit is namelijk niet de bedoelling, deze waarde zul je dan eventueel moeten instellen opnieuw op de 3com ethernet kaart.
Die is nog een optie, mischien kun je trouwens de tweede adaptor wel gewoon uitzetten, als je de eigenchappen zou kiezen voor die adaptor die aangemaakt wordt en even zoekt naar de optie uitschakellen in alle profiellen of iets dergelijks dan is hij wel geinstaleerd maar gebruikt windows deze kaart niet, mischien dat windows dan zo slim is dat hij het netwerk verkeer weer via de oude kaart laat lopen.

jjw
Ik heb even gekeken en er staan nu maar liefst 3 netwerkkaarten in, waarvan de "microsoft tv/video connection" als laatste er is bij gekomen. Ook als ik deze adapter uitschakel of zelfs verwijder kan ik niet meer op het internet komen. Bovendien geeft de comp. bij het opstarten een foutmelding dat CCapp. het niet doet. Ik heb ff gekeken en het heeft met Symantec te maken. (localhost of zoiets). Nu heb ik alles weer geïnstaleerd zonder Norton, maar dat mocht niet baten.
Ik heb alles van de Webcam eraf gehaald, windows98se opnieuw moeten installeren en toen vond de comp. onbrekende systeembestanden. Welke dit dan zijn wordt niet vermeldt, maar ik denk dat het met die CCapp van symantec te maken heeft.
Maar goed ik zal naar de computerzaak gaan waar ik deze comp. heb gekocht, neem de comp. mee en zal vragen of hunnie voor mij een webcam erop kunnen zetten. De cam is voor m'n dochter, die jarig is en ik kan als vader natuurlijk niet afgaan door geen simpele webcam geïnstaleerd te krijgen.
Ik zal wel melden hoe dit is afgelopen, oké.
jetto

Nou niemand gaat af hoor, dat geld ook voor ons als bedenkers voor manieren waardoor het wel zou moeten werekn, het is zeer moeilijk om te bedenken wat er mis zou kunnen zijn.
Maar goed, de winkel zal inderdaad wel een manier weten, vraag er ook naar en vertel er duidelijk bij dat als je het zelf doet, internet het daarna niet meer doet.
Succes.

hallo jjw,
Daar was ik weer en helaas nog niet veel opgeschoten.
Volgens de computerzaak lag het aan Windows98. Mijn comp. heeft een "zieke" windows. Waarschijnlijk omdat ik de comp. al 4 jaar heb en er van allerhande troep erop zit en heeft gezeten. Men adviseerde mij op te deformateren en alles er weer nieuw op te zetten. En dan de cam in een vroeg stadium (na de sound-en videokaart) te instaleren. Het hing waarschijnlijk ook
samen met norton.
Ik ben nog niet zover, dat ik dit allemaal alleen kan. Bovendien moet ik alle belangrijke dingen eerst op cd-tjes branden. En er moet ook gewerkt worden nietwaar. Dus wanneer het zover is zal ik me weer melden.
Voor nu bedankt voor het reageren en wie weet tot schrijfs
Jetto

Het is mogelijk wat ze zeggen maar het zou toch wel aan de moeten te krijgen zijn, maar dat wordt wat lastig als we het niet kunnen zien.
Je zou zelf al wel een hoop kunnen opruimen, overbodige troep er af gooien, flink schoon maken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan