Explorer en Firefox geblokkeerd maar ping werkt wel?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Cybrarian

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
23 apr 2007
Hallo iedereen,

Ben een vreemd probleem tegen gekomen, hoop dat jullie weten hoe dit op te lossen is. Met Internet Explorer (6.0, win98SE) kan ik geen internet pagina's bekijken. Ook mijn modem (http://10.0.0.2) kan ik niet bekijken via de browser. In een DOS-box kan ik hem echter wel pingen. Ook een site met een naam, bijvoorbeeld www.google.com, kan ik gewoon pingen.

Omdat ik het probleem in IE verwachtte, heb ik Firefox geïnstalleerd, maar ook hier kan ik geen enkele site vinden. ZoneAlarm geïnstalleerd om nog meer info te krijgen, die geeft namelijk een alert wanneer een programma het internet op wil... Het programma Ping komt wel aan bij de firewall, maar als ik Firefox of IE probeer te gebruiken, meld de firewall zich niet...

Wat kan ik nu nog proberen om IE (of Firefox) te laten browsen?

Opgelost

Eindelijk zoek je hulp op een forum en dan loop je tegen de oplossing aan:

Heb het tcp/ip protocol opnieuw geïnstalleerd over de bestaande protocollen heen, herstarten, en nu doet ie het weer. In totaal 12 uur aan het zoeken geweest, en dan is het zo'n simpele oplossing...

Iedereen thanx voor het meedenken.

Ik heb bijna zeker hetzelfde probleem. Kun je mij vertellen hoe ik het TCP/IP protocol opnieuw installeer!
Bij voorbaat dank

TCP/IP opnieuw installeren

Hoi AdVice,

Heb nu geen toegang tot die bewuste computer, dus moet het even uit mijn hoofd doen. Als je rechterklikt op "Netwerkomgeving" en naar "Eigenschappen" toe gaat, zie je een lijstje met adapters en protocollen. Hier staat als het goed is "TCP-IP" al in. Als je nu op de knop "Toevoegen" klikt, kun je kiezen voor "Protocol"->"Microsoft"->"Tcp/ip". Deze aanklikken en installeren (sorry, de naam op die knop weet ik niet meer zeker).

Zo heb ik het opnieuw geïnstalleerd. Heb ondertussen begrepen dat dezelfde symtomen komen als je "Winsock2" opnieuw moet installeren. Hoe dat moet weet ik niet uit mijn hoofd, maar als dit nodig is kun je hiermee wat makkelijker op het net zoeken. Succes en laat nog ff wat van je horen.

Ik heb je raad opgevolgd maar zonder succes. Gek is dat ik wel email ontvang maar geen internet. De verbinding is dus OK. De browser zegt dat hij de bewuste internetpagina gevonden heeft maar het gaat daarna tergend langzaam tot de melding "Kan de internetpagina niet vinden".

Ik denk dat dit zou kunnen komen door een probleem met de proxy-instellingen... Geloof dat je het beste de proxy uit kunt schakelen en dan opnieuw kunt proberen. Waar ik ook erg benieuwd naar ben... kun je met Firefox ook niet het internet op? Doordat je wel email kan ontvangen lijkt het namelijk dat het probleem in Explorer zit. Als Firefox dezelfde problemen geeft, moet het toch in de netwerk-eigenschappen van windows gezocht worden...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan