explorer.exe blijft contant herstarten en ik krijg een error

Status
Niet open voor verdere reacties.

rashidi

Gebruiker
Lid geworden
10 sep 2007
Berichten
15
Ik heb onlangs een programma geïnstalleerd om video's mee te herstellen,nu heb ik dat vroegtijdig afgebroken en kreeg ik een error message van kan niet /idlist 3436 :(willekeurige nummer) C:\ (ook willekeurige ) en daarna begint mijn explorer.exe om de 5 seconden opnieuw starten: ik heb systeem herstel geprobeerd maar ik kan niet verder terug dan 1 punt

herkent iemand dit probleem want ik ben erg in paniek want ik heb het snel nodig. het gaat om een
vaio Sony met Micosoft Windows XP media Center Edition 2005

ik heb met hijackthis een logfile gemaakt zoals ik overal ongeveer las
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Haal die HiJackThis lijst maar weg, want die wordt hier niet nagekeken op dit forum.

Wat je kunt proberen is het volgende:
Download, en pak in zijn geheel uit op memory-stick: Dial-a-fix
Zet ook alvast AutoRuns op diezelfde memory-stick.

Start het programma in Veilige modus op de computer met de problemen nadat je eerst een herstelpunt hebt gemaakt, vink alles in het Registration Center gedeelte en druk op Go.

Hopelijk werkt het dan allemaal weer bij een volgende herstart.

Indien niet, dan zul je met AutoRuns aan de slag moeten in Veilige modus, maar we horen wel of Dial-a-fix het probleem al verholpen had.

Succes,

Tijs.
 
Lukt nog steeds niet

@ dnties

ik heb gedaan wat je vertelde maar het probleem blijft bestaan. Ik denk niet dat het zomaar een fout is omdat alle beveiligde mappen en verborgen mappen opeens zichtbaar zijn (nadat de problemen zich voordeden). ik heb ook een programma TuneUp utility's 2008 en daarmee had ik ingesteld dat wanneer de taakbalk en bureaublad vastloopt het automatisch opnieuw opstart. Dat heb ik nu uitgeschakeld en nu start mijn account wel op maar naar een paar seconden sluit Explorer.exe weer af. Ik krijg ook geen foutmelding meer van dat idlist etc wanneer ik via process manager Explorer weer opstart maar het blijft een paar seconden en sluit dan ook weer af misschien is dit iets duidelijker maar we zijn op de goede weg (hoop ik! :D)

en hoe moet ik verder met autorun?

@ Mario

ik denk het niet want ik heb het geinstaleerd nadat het probleem zich voor deed maar ik verwijder het, toch een vervelend programma :confused:
 
Laatst bewerkt:
Rashidi,

Nu je enkele 'tweaks' heb afgesloten, kijk eens of je in Veilige modus kunt komen? en zo ja, zet dan via Systeemherstel je systeem naar een herstelpunt terug van vóór je problemen die tegelijk ook nog eens van vóór je installatie van AVG is.

Starten van Systeemherstel: Start -> Uitvoeren -> %windir%\system32\Restore\rstrui.exe
of via Start -> (Alle) Programma's -> Bureauaccessoires -> Systeemwerkset -> Systeemherstel

Succes,

Tijs.
 
Wat je zei had ik al geprobeerd maar er is maar 1 punt en dat is net na de problemen verschenen. Ik kan ook in veilige modus komen maar daar heb ik oook weer geen taakbalk of bureaublad kan ik explorer.exe vervangen voor een andere explorer.exe van een andere computer en maakt het uit als het een andere windows xp versie is?

ik weet domme vraag, maar wou even zeker weten :p
 
Laatst bewerkt:
Sorry, da's waar ook, je had dat in je beginposting gemeld.

Tsja, onder normale omstandigheden zou ik een in-place upgrade doen.
Instructies:
Scoor ergens een XP installatiecd van dezelfde XP taal en XP soort (Prof of Home) met SP2 of SP3 daarin geïntegreerd (welke SP je momenteel maar op je huidige XP hebt). O.a. via deze link of deze link kan je zelf zo'n cd bouwen of zoek op Google naar SP2 XP Slipstream nLite

Doe daarna een 'in-place' herstelinstallatie. Hierbij blijven de instellingen bewaard. Zie hiervoor (o.a.) deze link en deze link.

Maak in ieder geval vooraf een kopie van C:\Windows\system32\wpa.dbl en achterhaal de gebruikte CD-code met Jellybean Keyfinder vóórdat je effectief die in-place herinstallatie gaat doen.
(wpa.dbl kan in Veilige modus worden teruggezet zodat er geen heractivering nodig is en de CD-code is nodig bij de in-place herinstallatie).
Tijs.

Ben niet 100% zeker dat het wat oplevert, maar hopelijk haalt deze in-place upgrade de ellende uit je systeem die er ondertussen ingeslopen is.

Succes,

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
als ik windows vista wil installeeren wat zou dan de beste optie zijn (versie?)

zucht zouden er ook nog andere mogelijkheden zijn zoals meschien dat replace wat ik zei of meschien sp3 downloaden (ik heb nu sp2)

EDIT: Raar maar wanneer ik via taskmaneger explorer.exe twee keer snel achter elkaar opstart dan is alles perfect maar even later sluiten mappen automatisch af ik heb wel m'n taakbalk terug met deze methode misschien kun je wat met deze informatie (geef nog niet op we zijn er bijna :p:D)
 
Laatst bewerkt:
[...]EDIT: Raar maar wanneer ik via taskmaneger explorer.exe twee keer snel achter elkaar opstart dan is alles perfect maar even later sluiten mappen automatisch af ik heb wel m'n taakbalk terug met deze methode misschien kun je wat met deze informatie (geef nog niet op we zijn er bijna :p:D)

Ik denk niet bepaald 'dat we er bijna zijn'. In mijn visie is je systeem serieus verzuurt (en niet noodzakelijkerwijs door Windows zelf, maar meer door wat je geïnstalleerd hebt en/of registry-cleaners die je gebruikt die mogelijk meer kapot kapot dan goed hebben gedaan en/of die half-afgebroken software installatie waar je het in je beginposting over had).

Naar mijn mening moet je maar hopen dat (nu je geen Herstelpunten hebt) dat Windows zelf de foute zaken eruit mikt via zo'n in-place upgrade. Dat is ook de laatste optie/kans die ik zie voor jouw situatie, en ik ben niet eens eens hoopvol dat je een goede kans maakt het daarmee op te lossen.

Werkt het niet, dan blijft er wat mij betreft niets anders over dan volledige herinstallatie. Zet dan wel eerst je harde schijf even bij iemand aan de computer, en stel je mail, documenten, savegames etc. veilig.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Natuurlijk heb je gelijk maar ik hield mezelf voor de gek ikl denk dat ik dan maar windows vista Home premium installeer want ik heb deze laptop al zo'n 3 a 4 jaar en nooit geherinstalleerd dankjewel voor je moeite

Rashidi
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan