explorer.exe crashed

Status
Niet open voor verdere reacties.

SpawnX

Gebruiker
Lid geworden
12 sep 2006
Berichten
25
Hallo!

Sinds een tijdje krijg ik de melding dat explorer.exe het niet meer doet, vanaf dat moment herstart hij explorer.exe zelf en doet alles het weer.

Dat het 1x gebeurt vind ik niet zo heel erg, alleen merk ik dat het steeds vaker gebeurt wanneer ik bijv. een map open (Mijn Muziek, Mijn Afbeeldingen etc. etc.).

Ik heb geen idee waardoor dit is gekomen, ik ben zelf ook wezen googlen en had toen een programma gedownload waarmee je shells (.dll) kon uitschakelen. Heb ik gedaan alleen het bleef na een tijdje ook weer terugkomen dus had het niet echt veel nut...

Het is denk ik ook geen virus maar een interne windows probleem...

Ik heb trouwens Windows Vista SP2 ...

Hopelijk kan iemand mij hiermee helpen?

Bedankt alvast!
 
Als je een rechterklik op deze computer geeft, beheren, logboeken, windows logboeken en dan naar systeem gaat.
Als je daar op één crashmelding dubbelklikt, wat staat er dan aan extra informatie bij?


Gr.J
 
Dit probleem is hier vaker langsgekomen,heb je de weergave op miniatuurweergave staan in die mappen.Wat ik me kan herinneren van iemand met hetzelfde probleem,ga naar mapopties (run>control folders) en stel de standaardwaarde v.d. mappen in.Als je veel foto's e.d. hebt en je wil die map openen dan moet windows al die miniatuurweergaven gaan laden dan kan de verkenner wel eens gaan "hangen" vooral als je meerder programma's hebt openstaan en er relatief weinig geheugen aan boord is.
 
Dit probleem is hier vaker langsgekomen,heb je de weergave op miniatuurweergave staan in die mappen.Wat ik me kan herinneren van iemand met hetzelfde probleem,ga naar mapopties (run>control folders) en stel de standaardwaarde v.d. mappen in.Als je veel foto's e.d. hebt en je wil die map openen dan moet windows al die miniatuurweergaven gaan laden dan kan de verkenner wel eens gaan "hangen" vooral als je meerder programma's hebt openstaan en er relatief weinig geheugen aan boord is.

ik heb de standaard waardes gedaan, alleen hij crashed dan nog steeds...
 
Als je een rechterklik op deze computer geeft, beheren, logboeken, windows logboeken en dan naar systeem gaat.
Als je daar op één crashmelding dubbelklikt, wat staat er dan aan extra informatie bij?


Gr.J

De Volume Shadow Copy-service heeft nu de status gestopt.
 
Hoi,

Als je naar start gaat, in het commando vakje type je Services.msc, dubbelklik op de windows event log. Staat deze op automatisch, handmatig of uitgeschakeld? En waar staat de Task Scheduler services op?

Als ze allebei op automatisch staan even de computer herstarten in de veilige modus en dan proberen om systeemherstel uit te schakelen.


Gr
 
Hoi,

Als je naar start gaat, in het commando vakje type je Services.msc, dubbelklik op de windows event log. Staat deze op automatisch, handmatig of uitgeschakeld? En waar staat de Task Scheduler services op?

Als ze allebei op automatisch staan even de computer herstarten in de veilige modus en dan proberen om systeemherstel uit te schakelen.


Gr

Hoi ASDTEK,

Deze staat op automatisch en is ook gestart
 
En kun je in de veilige modus systeemherstel wel uitschakelen?
 
Ik val misschien in herhaling, maar staat "windows event log" EN "Task Scheduler services" op automatisch?!

Als ze op automatisch staan, zijn ze dan gestart? Als ze niet zijn gestart, kun je ze dan handmatig starten en proberen de procedure om de systeemherstel te stoppen opnieuw proberen?

Als het niet lukt om systeemherstel te stoppen op de officiele manier, probeer dan eens de "Volume Shadow Copy-service" te stoppen.


Gr.J
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan