explorer.exe doet raar

Status
Niet open voor verdere reacties.

jasper09

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 aug 2008
Ik heb het volgende probleem: xp blijft hangen in het windowsscherm. Ik kan nergens meer klikken(muis doet t wel) en tijd loopt niet verder. ctrl, alt, del doet het wel waarna ik explorer.exe kan beeindigen en opnieuw kan opstarten waarna de computer het wel weer doet. Alle updates zijn geinstalleerd en dit probleem komt nadat ik de computer heb geformatteerd en xp opnieuw heb geinstalleerd.

Wat bedoel je met het windowsscherm?

Heb je van alle hardware de correcte drivers geinstalleerd?

Doe eens een chkdsk en als dat niets oplevert formatteer dan desnoods es opnieuw.

Met het windowsscherm bedoel ik gewoon het bureaublad, verder heb ik alle correcte drivers geinstalleerd en ik heb al een keer geformatteerd en xp keer opnieuw geinstalleerd omdat ik vorige keer dezelfde problemen had. Een chkdsk levert lost het probleem wel tijdelijk op maar na een tijdje de computer niet aan te hebben gehad deed die het weer niet:confused:

Met "het weer niet doen" bedoel je dan dat je problemen hebt met explorer.exe of dat je opstartproblemen hebt?

Hoe staat het met je beveiliging? (antivirus, etc...)

Het probleem met explorer.exe is het opstartprobleem... Dus als ik hem aanzet kan ik alleen op ctrl, alt delete drukken om taakbeheer te starten. Vandaar uit kan ik explorer.exe afsluiten en opnieuw opstarten en dan doet de computer het weer. Met de beveiliging is alles in orde, heb avg.

Ik zou toch nog eens formatteren. Eventueel met een andere harddisk erin.

Bij zulke problemen denk ik altijd als eerste aan een defecte harddisk... Zeker gezien het feit dat hij pas heeft geformatteerd. De kans dat het probleem softwarematig is is dus klein.

Bij zulke problemen denk ik altijd als eerste aan een defecte harddisk... Zeker gezien het feit dat hij pas heeft geformatteerd. De kans dat het probleem softwarematig is is dus klein.

Als het enkel bij IE is denk ik dat de kans klein is dat het aan de HD ligt.

Wie heeft er over IE gesproken eigenlijk?

Het probleem doet zich voor als windows wordt opgestart en het bureaublad verschijnt. Waarbij taakbeheer kan worden opgestart om explorer.exe te sluiten en te starten en het zo alsnog werkende te krijgen. Althans, zo heb ik het begrepen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan