explorer.exe fout bij map openen

Status
Niet open voor verdere reacties.

3202wolbert

Gebruiker
Lid geworden
7 dec 2007
Goedeavond helpmij.nl/forum,

Ik heb deze week een nieuwe pc aangeschaft en alles is compleet nieuw. Nou had ik mijn oude pc ook nog met allemaal gedownloade films, die ik dus allemaal heb overgeplaatst naar mijn nieuwe hd. Maar nu ik die map open op mijn nieuwe pc waar ik al mijn DIVX-films in heb staan, krijg ik dus de explorer.exe fout. Ik heb de map op miniatuurweergaven gezet en nu laden sommige schermpjes wel in het mapje en sommige niet, daar blijft het dus gewoon op een document icoontje staan. Deze kan ik echter niet afspelen, maar waar die is geladen kan ik wel gewoon afspelen. Nou heb ik hetzelfde geval 2jaar geleden ook ondervonden met mijn vorige pc en toen had ik het euvel opgelost, maar hoe?. Ik dacht zelf aan een 1 of andere codec, maar dit weet ik absoluut niet zeker. De vraag is ook wat te doen ....???

Alvast bedankt,

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik geef je een goede kans het probleem op te kunnen lossen met de XviD Codec.

O, nog welkom op Helpmij.nl. :)

Laatst bewerkt:
Ik geef je een goede kans het probleem op te kunnen lossen met de XviD Codec.

O, nog welkom op Helpmij.nl. :)

jammer genoeg heeft dit niet gewerkt:< Ik heb ondermeer ook het ACE Mega codecs pack erop, met daarbij nog AC3 filter en dus xvid(had ik er al op maar dit was nieuwere versie) ...

dus heeeeel graag andere suggesties

Alvast bedankt,

oke moooi ik heb het antwoord gevonden.... wat je doet is eigenlijk heel simpel.
Je gooit echt alle codecs **** eraf...ac3 filter etc
Dan install je ACE mega codecs pack, je selecteert het professional blokje en alles wordt geinstalleerd (zoveel instellingen, geen zin om alles bij na te lopen). Het euvel is verholpen.
Wat trouwens nog wel handig is dat je de codec: XVID MPEG-4 installeerd. Deze herkende ACE pack niet dus werd hij er niet afgegooid.

Toch bedankt voor de moeite en mijn vermoeden te bevestigen dat het dus aan de codec lag. Top site!:thumb:

groeten,

Sinds WMP10 maar zeker sinds WMP11 onder XP zijn die topzware codec-pakketten veel te veel van het goede. De XviD-codec en het AC3 Filter zijn eigenlijk de enige aanvullingen die nodig zijn. Haal dat ACE-pakket en de XviD-codec er weer eens af, herstart de PC en haal op "wmplugins.com" de "DivX 5.0-codec Free" en de "Elecard MPEG2 Decoder" op. Herstart daarna nog eens de PC. Gaat het beter?

Je hebt in de "Opties" (via "Extra") in WMP (10 of 11, welke heb je?) aangevinkt staan dat codecs automatisch gedownload moeten worden?
Je hebt DirectX 9 op je PC staan?

Laatst bewerkt:
Sinds WMP10 maar zeker sinds WMP11 onder XP zijn die topzware codec-pakketten veel te veel van het goede. De XviD-codec en het AC3 Filter zijn eigenlijk de enige aanvullingen die nodig zijn. Haal dat ACE-pakket en de XviD-codec er weer eens af, herstart de PC en haal op "wmplugins.com" de "DivX 5.0-codec Free" en de "Elecard MPEG2 Decoder" op. Herstart daarna nog eens de PC. Gaat het beter?

Je hebt in de "Opties" (via "Extra") in WMP (10 of 11, welke heb je?) aangevinkt staan dat codecs automatisch gedownload moeten worden?
Je hebt DirectX 9 op je PC staan?

Ik speel alles met Bs Player af en alles werkt nu goed dus ik laat het maar zo. Maar idd het is wel iets over de top met dat codec pack, maar goed /care ;d toch bedankt voor de info:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan