Ad Fundum
Gebruiker
- Lid geworden
- 2 mei 2008
Hallo,
Het is vandaag voor de tweede keer gebeurt. (Gisteren eerste keer).
Ik start Windows Verkenner, ga naar een map en na een paar seconden/minuten krijg ik de melding dat er een fout is opgetreden in Explorer.EXE (hoofdletters & kleine letters letterlijk overgetypt). Vlak daarna krijg ik een melding dat er een fout is opgetreden in drwtsn32.exe. En daarna loopt de computer vast. Ik kan nog net op de aan/uit knop van de pc drukken en het scherm van Uitschakelen-StandBy-Opnieuw Opstarten tevoorschijn halen, maar wanneer ik dan op uitschakelen druk loopt hij helemaal vast. Dan moet ik de aan/uit knop indrukken tot de pc uitvalt.
Wat ik wel heb gemerkt is dat er telkens Windows Updates gedownload waren en klaar stonden voor installatie, maar die waren al een tijdje daarvoor gedownload. Na de crash waren deze weg, maar ik heb ze opnieuw gedownload & onmiddellijk geinstalleerd via de Microsoft website.
Heeft iemand een idee wat de oorzaak van dit probleem is en de oplossing ervoor?
Alvast bedankt voor uw tijd.
~ Ad Fundum.
EDIT: Hier zijn errors die ik in de log van drwtsn32.exe heb gevonden:
Het is vandaag voor de tweede keer gebeurt. (Gisteren eerste keer).
Ik start Windows Verkenner, ga naar een map en na een paar seconden/minuten krijg ik de melding dat er een fout is opgetreden in Explorer.EXE (hoofdletters & kleine letters letterlijk overgetypt). Vlak daarna krijg ik een melding dat er een fout is opgetreden in drwtsn32.exe. En daarna loopt de computer vast. Ik kan nog net op de aan/uit knop van de pc drukken en het scherm van Uitschakelen-StandBy-Opnieuw Opstarten tevoorschijn halen, maar wanneer ik dan op uitschakelen druk loopt hij helemaal vast. Dan moet ik de aan/uit knop indrukken tot de pc uitvalt.
Wat ik wel heb gemerkt is dat er telkens Windows Updates gedownload waren en klaar stonden voor installatie, maar die waren al een tijdje daarvoor gedownload. Na de crash waren deze weg, maar ik heb ze opnieuw gedownload & onmiddellijk geinstalleerd via de Microsoft website.
Heeft iemand een idee wat de oorzaak van dit probleem is en de oplossing ervoor?
Alvast bedankt voor uw tijd.
~ Ad Fundum.
EDIT: Hier zijn errors die ik in de log van drwtsn32.exe heb gevonden:
*** ERROR: Symbol file could not be found. Defaulted to export symbols for C:\WINDOWS\system32\ntdll.dll -
functie: ntdll!KiFastSystemCallRet
7c90e4da e829000000 call ntdll!RtlRaiseException (7c90e508)
7c90e4df 8b0424 mov eax,[esp]
7c90e4e2 8be5 mov esp,ebp
7c90e4e4 5d pop ebp
7c90e4e5 c3 ret
7c90e4e6 8da42400000000 lea esp,[esp]
7c90e4ed 8d4900 lea ecx,[ecx]
ntdll!KiFastSystemCall:
7c90e4f0 8bd4 mov edx,esp
7c90e4f2 0f34 sysenter
ntdll!KiFastSystemCallRet:
7c90e4f4 c3 ret
7c90e4f5 8da42400000000 lea esp,[esp]
7c90e4fc 8d642400 lea esp,[esp]
ntdll!KiIntSystemCall:
7c90e500 8d542408 lea edx,[esp+0x8]
7c90e504 cd2e int 2e
7c90e506 c3 ret
7c90e507 90 nop
ntdll!RtlRaiseException:
7c90e508 55 push ebp
7c90e509 8bec mov ebp,esp
*----> Stack Back Trace <----*
*** ERROR: Symbol file could not be found. Defaulted to export symbols for C:\WINDOWS\system32\SHELL32.dll -
WARNING: Stack unwind information not available. Following frames may be wrong.
*** ERROR: Module load completed but symbols could not be loaded for C:\WINDOWS\Explorer.EXE
*** ERROR: Symbol file could not be found. Defaulted to export symbols for C:\WINDOWS\system32\kernel32.dll -
ChildEBP RetAddr Args to Child
Laatst bewerkt: