Explorer.exe Foutmelding

Status
Niet open voor verdere reacties.

AndBot

Gebruiker
Lid geworden
20 mei 2007
Beste allen,

Mijn probleem is dat ik als ik via mijn Sweex usb stick verbinding probeer te maken met de Sweex router, Windos komt met de melding Explorer.exe werkt niet. Ik kan dan naar de verdere foutmeling kijken (Appver 6.0.2900.3156 Modname: xmlprov.dll enzovoort)
Dan kan ik alleen sluiten waarna het scherm even knippert alles afsluit en terugkomt op bureaublad.

De router werkt perfect want via de notebook heb ik perfecte verbinding.

Systeemherstel werkt niet terwijl ik van de week nog een herstelpunt apart gemaakt had toen alles wel werkte. Ook met opstarten F8 kan ik kiezen voor de laatste werkende goed configuratie maar dit werkt ook niet. Ik krijg geen verbinding met internet en als ik via netwerkverbinding contact probeer te leggen komt die Explorer.exe werkt niet weer.

Daarnaast kan ik nu wel met Helpmij communiceren in de Veilige Modus van Windows XP.

WAT IS HET PROBLEEM ?? WIE KAN MIJ HELPEN ??

Groetjes Andre:confused:

Via Meld misbruik in dit bericht kun je voor dat ene bericht vragen dat het naar een andere sectie wordt verplaatst.

M.b.t. je probleem: Een paar zaken die je kunt proberen:
Download, pak uit en start: Dial-a-fix
Vink aan:
1. Fix SSL/HTTPS/Cryptsvc
2. Programming cores/runtimes
3. Explorer/IE/OE/shell/WMP
en druk op Go.

Daarnaast (maar ik denk niet dat dat directe relatie heeft met je probleem):
Klik op het 'Hamertje' in Dial-a-fix
Kies daar Reset networking interfaces en druk op Go.

Werkt het dan nog niet, probeer dan: Start -> Uitvoeren -> Sfc /scannow
Hierbij kan om de XP installatie cd met Sp2 daarop geïntegreerd gevraagd worden, zorg er dus voor dat je zo'n cd hebt. Heb je alleen een basis-cd zonder SP2 erop, kijk dan hier of volg even deze korte instructie om er een te maken:
Die XP installatie-cd in je computer doen, Verkenner starten, naar Deze computer gaan, rechtsklikken op je cd-romspeler met de XP cd, kopieren kiezen, je C: schijf openen, Bewerken -> Plakken doen, de zojuist gekopieerde map hernoemen naar XPNLSP2, dan Service Pack 2 downloaden naar de hoofdmap van je C: schijf, dan
Start -> Uitvoeren -> C:\WindowsXP-KB835935-SP2-NLD.exe /integrate:C:\XPNLSP2
Dan de inhoud van de map C:\XPNLSP2 branden op cd.

Je hebt dan een XP installatiecd met Service Pack 2 geïntegreerd. Je kunt hem niet gebruiken om van op te starten, maar is voor dat sfc /scannow prima geschikt.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Beste Tijs,

Het eerste via Dail-a-fix heeft niet geholpen.
Ben nu druk bezig met het downloaden van XP SP2.
Je hoort nog van me...........................

Andre

Hoi Thijs,

na Sfc /scannow vliegt er een Dos scherm voorbij maar er gebeurt verder niets,
WAT NU ?

Andre
:rolleyes:

[...]na Sfc /scannow vliegt er een Dos scherm voorbij maar er gebeurt verder niets[...]

Ik begin me nu af te vragen wat voor XP je gebruikt, want sfc.exe hoort gewoon direct gevonden en uitgevoerd te kunnen worden!
Heb je zo'n XP Lite versie of zo? :shocked: Of misschien ben je het slachtoffer van Spyware of virussen.

Ok, probeer dit:
Start -> Uitvoeren -> cmd.exe /k cd /d %windir%\system32
sfc.exe /scannow

(=Open een cmd venster in de map waar sfc.exe hoort te staan, en voer daar sfc.exe /scannow uit)
Meldt ons welke melding(en) ontstaat.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Beste Tijs (en andere kenners)

Ik heb dus Windows XP Home Edition SP2 en de sfc/scannow is toch gelukt.

Eerst in de veilige modus: daar gaf de pc aan "Windows bestandbeveiliging kan geen controle van beveiligde systeembestanden uitvoeren. Specefieke foutcode is 0X000006ba (de RPC-server is niet beschikbaar)

Toen geprobeert in de normale situatie: toen kwam ik in een menu met de keuze uit scannow, scanonce, scanboot etc. Daar gekozen voor scannow en toen ging Windows een scan doen. Duurder ongeveer 10 minuten maar kwam zonder resultaat.

WAT NU ?

Andre:shocked:

[...]
Toen geprobeert in de normale situatie: toen kwam ik in een menu met de keuze uit scannow, scanonce, scanboot etc. Daar gekozen voor scannow en toen ging Windows een scan doen. Duurder ongeveer 10 minuten maar kwam zonder resultaat.

WAT NU ?

Andre:shocked:

Ik wil even wat zeker weten: Jij bedoelt hopelijk met 'menu met de keuze':
Microsoft(R) Windows XP Systeembestandscontrole, versie 5.1
(C) 1999-2000 Microsoft Corp. Alle rechten voorbehouden

Alle beveiligde systeembestanden controleren en incorrecte versies
vervangen door correcte Microsoft-versies.

SFC [/SCANNOW] [/SCANONCE] [/SCANBOOT] [/REVERT] [/PURGECACHE] [/CACHESIZE=x]

/SCANNOW Alle beveiligde systeembestanden nu controleren
/SCANONCE Alle beveiligde systeembestanden één keer controleren
bij de volgende keer opstarten
/SCANBOOT Alle beveiligde systeembestanden elke keer controleren
tijdens het starten van het systeem
/REVERT Controle instellen op standaard instelling
/PURGECACHE Bestandscache leegmaken
/CACHESIZE=x Grootte van bestandscache instellen

of toch iets anders?

Want je kunt niet ergens voor 'kiezen' bij sfc.exe, wel dat direct je bij sfc.exe dat /scannow erachter klopt. Is dat inderdaad wat je gedaan hebt? Mijn instructie had toch duidelijk aangegeven dat je dat /scannow als onderdeel van het commando moest opgeven.

Kreeg jij een keuzemenu dat niet overeenkomt met datgene wat hierboven staat, dan heb je klaarblijkelijk een vervalste sfc.exe.

We horen het wel.

Tijs.

Laatst bewerkt:
En nog een vraag: Is het inderdaad explorer.exe die crasht of iexplore.exe ???

Want anders zitten we aan het verkeerde te werken.

Graag nogmaals volledige, stap-voor-stap, melding van wat je precies doet en wat er gebeurt. Zou bijv. iets kunnen zijn als:
1. Ik stop de stick erin
2. Ik krijg de melding Nieuwe hardware gevonden
3. Zonder dat ik iets doe krijg ik een melding, en die is: xxxxxxx

Zoals je merkt is het probleem (mij in ieder geval) niet duidelijk. Verduidelijking kan helpen.

Daarnaast nog 1 vraag: Je zegt dat sfc 10 minuten gelopen heeft, maar "zonder resultaat". Je bedoelt dat alles de sfc balk volledig is doorgelopen, je misschien de cd er tussendoor even in moest stoppen, en dat het sfc proces verder eindigde zonder (fout-)melding?

Tijs.

Beste Tijs (The 90ties)

Op je eerste vraag: ik kreeg precies jou qoute, hetzelfde scherm. Sorry dat bedoelde ik.

Wat je 2de reactie betreft: midden vorige week werkte alles nog goed bij mij. Ik had via de usb stick feilloos contact met de router in de meterkast. De hardware is dus bekend.
Tot donderdag dat ik merkte dat toen mij vrouw via Windows Mail 25 (!) foto's wilde versturen. Natuurlijk verliep dat tergend langzaam en de mail liep vast.

Sinds toen start windows heel langzaam op en krijg ik standaard geen verbinding met de router. Als ik dan dit handmatig doen verschijnt de melding Explorer.exe werkt niet. Met de daarachter de melding Appver 6.0.2900.3156 Modname: xmlprov.dll enzovoort)
Dan kan ik alleen sluiten waarna het scherm even knippert alles afsluit en terugkomt op bureaublad.
Vreemd dat ik dan wel in de veilige modus direct contact heb met de router (dus met internet)

Moet ik wellicht via msconfig (?) explorer.exe moet verwijderen en daarna via microsoft opnieuw explorer moet installeren. Of SP2 opnieuw installeren ?

Wat betreft dat laatste van Sfx/scannow: de balk liep door tot het einde zonder dat ik een cd erin hoefde te stoppen en eindigde zonder enige melding.

........ben benieuwd naar je antwoord

andre

Beste Tijs (The 90ties)
Leuke! :)

Op je eerste vraag: ik kreeg precies jou qoute, hetzelfde scherm. Sorry dat bedoelde ik.
Dan had Start -> Uitvoeren -> sfc /scannow ook direct moeten werken. Graag de volgende keer precies inkloppen wat gevraagd is door helpers.
Wat je 2de reactie betreft: midden vorige week werkte alles nog goed bij mij. Ik had via de usb stick feilloos contact met de router in de meterkast. De hardware is dus bekend.
Tot donderdag dat ik merkte dat toen mij vrouw via Windows Mail 25 (!) foto's wilde versturen. Natuurlijk verliep dat tergend langzaam en de mail liep vast.

Sinds toen start windows heel langzaam op en krijg ik standaard geen verbinding met de router. Als ik dan dit handmatig doen verschijnt de melding Explorer.exe werkt niet. Met de daarachter de melding Appver 6.0.2900.3156 Modname: xmlprov.dll enzovoort)
Vreemd dat ik dan wel in de veilige modus direct contact heb met de router (dus met internet)
De hardware werkt dus wel, maar er is iets anders aan de hand in je Windows dat niet direct met je Sweex in verband hoeft te staan.
Moet ik wellicht via msconfig (?) explorer.exe moet verwijderen en daarna via microsoft opnieuw explorer moet installeren. Of SP2 opnieuw installeren ?
Explorer.exe moet nooit verwijderd worden, want zonder dat heb je geen Bureaublad etc. Bovendien heb je al gecheckt via sfc /scannow dat explorer.exe in orde is.
Wat betreft dat laatste van Sfx/scannow: de balk liep door tot het einde zonder dat ik een cd erin hoefde te stoppen en eindigde zonder enige melding.
Dat is goed nieuws, maar de melding blijft nog steeds als je verbinding probeert te maken?
........ben benieuwd naar je antwoord

andre

Tijs.

live sucks..........then you die...... (grapje)

Beste Tijs,

Spelen met Dail-a-Fix heeft niet geholpen.
Daarnaast lukt het niet om via Microsoft (in de veilige modus draadloos) updates op te halen. De volgende foutmelding verschijnt:

"" Foutnummer: 0x8007043C
De website heeft een fout geconstateerd en kan de gevraagde pagina niet weergeven. De onderstaande bronnen kunnen u wellicht helpen het probleem op te lossen:
Ga voor zelfhulp naar:

Veelgestelde vragen

Oplossingen zoeken

Windows Update-nieuwsgroep
Ga voor ondersteuning naar:

Microsoft Online Assisted Support (gratis voor problemen met Windows Update) ""

Wat moet ik nu doen ?, Ligt het probleem bij Windows (updates). Ik kan namelijk wel gewoon internetten in deze veilige modus !. Om de boel weer bedraad aan te sluiten wordt en probleem nu de modem en router in de meterkast zit en ik geen kabel heb van 8 meter.

Andre

Zal wel aan beperkingen in Veilige modus liggen dat je niet kan updaten.

Probeer anders de driver-software te deïnstalleren, de pc te herstarten, en de driver software dan opnieuw te installeren?

Je kunt natuurlijk van iemand een andere usb draadloze netwerkkaart lenen, en kijken of het met de (driver-)software die daarbij hoort het wel werkt.

Is daar hetzelfde probleem mee, dan misschien het beste even te rade gaan bij de anti-spyware/anti-virus sectie van ons forum voor advies. link

Natuurlijk ben ik niet zo arrogant om ervan uit te gaan dat er verder geen tips meer komen in deze discussiedraad. Iemand nog een idee dat de TS kan uitproberen?

Tijs.

Ik denk niet dat het aan de stick ligt wat hij deed het perfect en doet het nog steeds goed in de veilige modus ........................

I rest my case.....

Het is al laat, we zien morgen wel verder

Andre :confused:

Vraag is of er in die melding ook een gecreeerd .dmp bestand wordt genoemd. Indien ja, dan kun je proberen die .dmp te analyzeren voor een mogelijke oorzaak.

Kijk even hier waar ik daar wat over vertel.

Tijs.

foutmelding

dnties heeft zojuist gereageerd op een vraag waar je voor bent aangemeld met de titel - Explorer.exe Foutmelding - in het Windows XP forum van Helpmij.nl Forum.

Ik krijg al een paar keer bovenstaande regel doorgemaild en dat er gereageerd is op een vraag.....????
Ik heb geen vraag hieromtrent gesteld.
Wie kan mij dit uitleggen of verklaren.
Ik snap er niks van en weet dus niet wat dit allemaal betekend.
Poeh.
Groet Gent.

Nee Tijs, geen melding van .dmp.

Kijk........ mijn pc is uit 2002. Ik had de eerste Windows XP met 216 mb intern geheugen en alleen een dvd lezer.
In de afgelopen 6 jaar heb ik de pc uitgebreid met 512 mb intern geheugen en een dvd brander (4X).
Tevens gaat de aan-uit knop van mijn pc al moeilijk......................
al met al tijd voor een nieuwe pc.

Ik ga dus waarschijnlijk een nieuwe pc kopen en wil nadat alle documenten, foto's en muziek zijn overgezet, de pc terug brengen naar fabrieksinstelling waarna de pc in afgeslankte vorm naar de kamer van de kids gaat.

Tijs bedankt voor je tijd en moeite..:thumb:...........
Ik sta dus nog steeds open voor tips.:rolleyes:

Groeten uit de jeneverstad.
Adre

dnties heeft zojuist gereageerd op een vraag waar je voor bent aangemeld met de titel - Explorer.exe Foutmelding - in het Windows XP forum van Helpmij.nl Forum.

Ik krijg al een paar keer bovenstaande regel doorgemaild en dat er gereageerd is op een vraag.....????
Ik heb geen vraag hieromtrent gesteld.
Wie kan mij dit uitleggen of verklaren.
Ik snap er niks van en weet dus niet wat dit allemaal betekend.
Poeh.
Groet Gent.

@Gent: Klaarblijkelijk heb je een abonnement op deze discussiedraad genomen (onbewust of niet).
Op deze discussie-draad pagina kiezen bij Onderwerp opties -> Abonnement verwijderen van vraag.
(Bovenaan deze pagina, EDIT: zie ook bijlage).

Succes,

Tijs.

Bijlagen

• abonnement_verwijderen.JPG
    abonnement_verwijderen.JPG
    47,3 KB · Weergaven: 53
Laatst bewerkt:
dank

beste dnties,

Hartelijk dank......
wat ingewikkeld allemaal wat jullie posten.
Maar het verwijderen van de vraag was simpel.....
Succes voor jullie, ik ben nog lang zo ver niet.
Groet Gent.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan