Explorer.exe geeft foutmelding

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pietsor

Gebruiker
Lid geworden
22 jun 2007
Berichten
7
Hey iedereen!
Ik zit sinds kort met een probleem ivm explorer en mijn externe harde schijf.
Deze laatste is net nieuw en vorige week heb ik hem voor het eerst gebruikt.
Ik had al ettelijke gigabites aan bestanden overgeheveld toen uit het niets ineens de welbekende foutmelding van explorer.exe kwam:

"In explorer.exe is een fout opgetreden en moet worden afgesloten. Onze excuses voor dit ongemak."

Waarna de map zich afsluit en het bureaublad "refresht". Het rare is dat dit op een andere pc van mij niet gebeurt.
Als ik het mij goed herinner had ik dit probleem een paar jaar terug ook met een oude pc, en een wilde gok is dat dit bij dezelfde map was (waarin enkele videos zitten, die ik later dus heb overgezet naar de nieuwe pc) Op mijn actuele pc waren er echter nooit problemen om deze map te openen, dit is pas begonnen sinds ik ze op de harde schijf zette, en enkel dus in combinatie met deze pc. Ik vermoed dat er ergens een videobestand is dat dit veroorzaakt, maar ik kan er ook volledig naast zitten.

Ik heb al soortgelijke topics gevonden, maar daar worden oplossingen aangehaald die bij mij niet van toepassing zijn. Heb wel al gescant op virussen en hitman pro is laten lopen maar zonder resultaat...

Iemand enig idee wat ik kan aanvangen? Kan mijn nieuwe schijf zo niet gebruiken namelijk, op deze pc toch niet...

Met vriendelijke groet.

Pieter
 
Het gaat dus over de verkenner van windows he, niet over de internetbrowser. Dus ik zie niet goed hoe ik firefox hiervoor kan gebruiken?

Na scannen en dergelijk blijft het probleem...
Nog ideeen?

Mvg
Pieter
 
Hoi...:)

Geef geen garantie maar probeer eens schijfcontrole en defragmenteren en controleer daarna eens?
Of heb je beide pas al gedaan?

ED
 
Wat abdelkarim zegt klopt, nieuwe externe hardeschijf altijd eerst even formateren (naar NTFS)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan