explorer.exe & geheugengebruik

Status
Niet open voor verdere reacties.

jan_3680

Gebruiker
Lid geworden
12 okt 2002
Berichten
26
Ik heb gemerkt dat m'n PC (met win2k pro, p4 2.4 ghz, 512 MB RAM) erg traag is als ik m'n mp3's aan t bewerken ben (naam wijzigen, verwijderen, knippen/plakken) , hij bevriest dan voor een second of anderhalve of zo. De muziek (winamp) hapert ook ff dan... Met m'n laptop (ook win2K tragere cpu en minder/trager Ram) heb ik dat niet aan de hand...

Als ik nu eens kijk bij taakbeheer nadat ik wat mp3's bewerkt heb dan zie ik dat explorer.exe enorme hoeveelheden geheugen in beslag neemt met waarden tot soms tegen de 100.000 kb aan !!!!

Ik gebruik norton av en is , ik scan regelmatig met ad-ware op spyware ....

Waar zou dit aan kunnen liggen? Iemand al hetzelfde probleem gehad en wat zijn de mogelijke oplossingen?

Greetz en alvast bedankt !
 
Een mogelijke oplossing is om de explorer.exe voor de shell en de explorer.exe voor mappen als gescheiden processen te laten verlopen. Zelf merkte ik dat het zo minder geheugen inneemt en bij een crash is het alleen het venster van een map en niet de shell.

Code:
Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer]
"DesktopProcess"=dword:00000001

Kopieer/Plak dit in notepad, sla het op als een .reg bestand en dubbelklik het om het te importeren in het register. Sluit openstaande vensters eerst. Het moet zonder herstart al werken.

Baadt het niet, schaadt het niet is van toepassing
 
Nope, dat heeft niet geholpen, toch bedankt...

PS. moet ik dat stukje code terug uit register halen? Had ook voordat ik uw code erin zette ook reserve-kopie gemaakt v/h register. Moet ik die kopie gewoon terug importeren om wijzigingen ongedaan te maken ?
 
Je kan het zo laten of maak dit reg bestand:

Windows Registry Editor Version 5.00

[-HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer]
"DesktopProcess"=dword:00000001


Het minteken zegt dat weggehaalt moet worden bij [-Hkey...]

Welk programma gebruik je om mp3 te bewerken?
 
T is niet echt mp3's bewerken: t is gewoon wat bestandsnamen aanpassen, knippen/plakken.... en dat doe ik allemaal met verkenner
 
jan_3680,

Ga even naar start-uitvoeren-type regedit-ok.

HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run en kijk aan de rechterkant.

verwijder alles van de rechterkant behalve je virus scanner en je firewall.

restart de pc en kijk of je probleem opgelost is.

Maar wel even een backup van de run sleutel mocht je dingen terug willen zetten.
 
ff laten weten dat ik het probleem gevonden heb:

de combinatie van webweergave en de nieuwe windowsmediaplayer (lees windowsgeheugenvreter)

Gewoon webweergave uitzetten .... T kan soms toch eenvoudig zijn he
 
Geplaatst door caveman
Een mogelijke oplossing is om de explorer.exe voor de shell en de explorer.exe voor mappen als gescheiden processen te laten verlopen. Zelf merkte ik dat het zo minder geheugen inneemt en bij een crash is het alleen het venster van een map en niet de shell.

Code:
Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer]
"DesktopProcess"=dword:00000001

Kopieer/Plak dit in notepad, sla het op als een .reg bestand en dubbelklik het om het te importeren in het register. Sluit openstaande vensters eerst. Het moet zonder herstart al werken.

Baadt het niet, schaadt het niet is van toepassing


Caveman, kan ik dit ook doen bij mijn PC? Is dat slim?

WinXP home, 1.7 Ghz, 256 RAM.
En wat bedoel je met
"en bij een crash is het alleen het venster van een map en niet de shell."
 
Geplaatst door caveman
Je kan het zo laten of maak dit reg bestand:

Windows Registry Editor Version 5.00

[-HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer]
"DesktopProcess"=dword:00000001

Het minteken zegt dat weggehaalt moet worden bij [-Hkey...]
Welk programma gebruik je om mp3 te bewerken?

Van waar heb je dit register bestand eigenlijk Caveman?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan