Explorer.exe loopt zomaar vast, en het is niet de eerste keer..

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ad Fundum

Gebruiker
Lid geworden
2 mei 2008
Hallo,

Ik hang al een tijdje rond op dit forum, en meestal vind ik hier wel een oplossing als ik met een probleem zit :)
Maar nu heb ik een probleempje waar ik niet direct de oplossing van kan vinden, dus heb ik me even geregistreerd.

Het is al een tijdje dat het proces exlorer.exe zomaar vastloopt.
Wat gebeurt er dan?
-> De namen op te taakbalk verdwijnen, en de klok is ook weg (de pictogrammen blijven staan)
-> De namen van de iconen op het bureaublad zijn ook weg (weer blijven de pictogrammen staan)
-> In het start menu blijven de namen meestal staan, maar gaan de pictogrammen weg.. En als ik een menu wil openen, opent het op een verkeerde plaats, met enkel de pictogrammen van de mappen ..
-> Als ik een map open, dan zijn oftewel de namen weg van de dingen die er in staan, oftewel de pictogrammen..
-> Enz.

EDIT: Ik heb net gemerkt, dat wanneer ik alle Java afsluit, de taakbalk en het bureaublad weer in orde komt. Het start-menu en de mappen blijven echter dezelfde symptomen vertonen :(

Ik heb gemerkt dat het meestal (altijd?) gebeurt als ik een spelletje speel wat Java vereist. Ik heb al geprobeerd van de Java te herinstalleren, maar dat helpt ook niet.

Hoe los ik het op?
Ik sluit het proces explorer.exe af via taakbeheer, en start het opnieuw op. Dan is het meestal verholpen, maar na een tijdje zit ik weer met hetzelfde probleem .. Best vervelend :confused:

Zou iemand me kunnen helpen?
Alvast bedankt voor uw tijd!

~ Ad Fundum.

Laatst bewerkt:
Re:

Heey,

Als eerste : Welkom op helpmij.nl!

dat met pictogrammen en name verdwijnen had ik ook ik weet niet meer hoe ik het heb opgelost.

wat heb je xp? vista?

mischien heb je een thema ofzo geinstalleerd?

zoja zet alles is weer trug naar normaal

Groetjes,

NFS

Laatst bewerkt:
Heey,

wat is heb je xp? vista?

mischien heb je een thema ofzo geinstalleerd?

zoja zet alles is weer trug naar normaal

Groetjes,

NFS

Ik heb een XP Home.

Ik heb geen thema geïnstalleerd, maar heb wel mijn balk grijs gekleurd (al lang voor het probleem ontstond).

Ik heb net gemerkt, dat wanneer ik alle Java afsluit, de taakbalk en het bureaublad weer in orde komt. Het start-menu en de mappen blijven echter dezelfde symptomen vertonen :(

Re:

Heey,

Waneer onstond het probleem had je iets geinstalleerd?

geupdate?

Needforspeed

Ik zou het eigenlijk niet weten, zomaar ineens denk ik:confused:

Het zou kunnen dat er toen Automatische Updates geïnstalleerd zijn, maar dat weer ik al niet meer

Re:

Heey,

Ik raad je aan automatiche updates uit te doen,
heb ik ook die updates zijn meestal onzin,

Maarja probeer dit is:

Open een nieuwe utvoervenster en type taskmgr
in het 2de venster "processen" zoek daar explorer.exe en kill die.
daarna ga je naar bestand > voer nieuwe commando uit
(mijn comp is in het spaans, dus misschien staat het er net letterlijk, maar wel in andere woorden )
typ daar explorer en druk op enter.
explorer is nu opnieuw opgestart... en aangezien de taakbalk onder explorer valt moet die ook opnieuw opgestart zijn...

zover ik weet zal het dan moeten werken zoals eerst..

verder weet ik het echt niet.

Groetjes,

NFS

Laatst bewerkt:
Heey,

Ik raad je aan automatiche updates uit te doen,
heb ik ook die updates zijn meestal onzin,

Maarja probeer dit is:

Open een nieuwe utvoervenster en type taskmgr
in het 2de venster "processen" zoek daar explorer.exe en kill die.
daarna ga je naar bestand > voer nieuwe commando uit
(mijn comp is in het spaans, dus misschien staat het er net letterlijk, maar wel in andere woorden )
typ daar explorer en druk op enter.
explorer is nu opnieuw opgestart... en aangezien de taakbalk onder explorer valt moet die ook opnieuw opgestart zijn...

Dat is inderdaad wat ik nu doe om het probleem te verhelpen (zie eerste post). Maar helaas begint het een uurtje later weer opnieuw .. (niet specifiek een uur, maar bij wijze van spreken)

Re

Heey,

Ik weet niet ook niet meer sorry dat ik je niet kan helpen.

Succes verder hoop dat iemand anders je nog kan helpen.

Needforspeed

explorer.exe problemen heb ik ook al genoeg gehad en nog eigenlijk :(

misschien kan dit voor jou helpen, het is een patch die je probleem misschien kan verhelpen

Ik heb al het Service Pack 2, dus die patch installeren lijkt me een beetje overbodig.

This update will also be included in Windows XP Service Pack 2.

Toch bedankt!

hoi

jonge wees slim toch kijk waarom gebruik je Explorer :p het is traag en niet veilig voor jou netwerk verbinding
ga naar http://www.mozilla-europe.org/nl/ download mozilla :thumb: je kan snel surfen ,snel downloaden en veilig toch top :evil:

euhm vassa :P
ik denk dat jij het verkeerd begrepen hebt :D
Het gaat over de verkenner en taakbalk van windows (explorer.exe) :thumb:

Ad fundum: Ik heb ook gelezen dat het in het SP2 van xp zou zitten maar wat baat het dat je het eens probeert. Je weet nooit dat het je een oplossing kan bieden

Ik heb gisteren even met mijn neef gesproken, die informatica heeft gestudeerd.

Ik ben naar comandpromp gegaan en heb daar sfc /scannow ingetypt.

Voorlopig werkt mijn explorer.exe weer :) Als het toch niet zou helpen, dan laat ik nog wel iets weten ;)

Bedankt aan iedereen de me geholpen heeft!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan