Explorer.exe perongelijk afgesloten!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Reilly

Gebruiker
Lid geworden
6 sep 2008
Hey,

Ik heb een klein(oke, groot) probleempje.
Ik heb met taakbeheer perongelijk explorer.exe afgesloten(System). Nu is mijn taakbalk weg en ook mijn icoontjes op men bureablad. Ik heb dit al een tijdje, en heb ook al wel wat gegoogeld, waar ze meerdere keren aanraadden om men taakbeheer op te starten en dan ''explorer.exe'' te openen. Dit heb ik dan ook gedaan, maar dan is het niet meer van System maar Reilly Pieterson ( Mijn documenten ). Ook opent het Mijn Documenten map. Heeft iemand een idee hoe ik dit kan herstellen zonder dat ik de computer helemaal moet opschonen + opnieuw instaleren? Ik weet dat dat opzich niet zo'n probleem is, de pc opschonen en opnieuw instaleren, maar ik heb hier heel veel van school opstaan, en het begint te irriteren om met taakbeheer te werken. Bij voorbaat dank!

Reilly.

Normaal gesproken kun je via taakbeheer, bestand, uitvoeren, en dan weer explorer.exe
Dan staan je icons er weer, soms op een andere plaats.
Herstarten is normaal ook voldoende.

Werkt niet, heb ik trouwens ook al geprobeert. Herstarten werkt ook niet.

Toch bedankt voor uw snelle reactie!

Hoi,

Ook al systeemherstel geprobeerd?

- Start > Help en ondersteuning.
- Wijzigingen ongedaan maken met behulp van Systeemherstel
- Een eerdere status van deze computer herstellen > Volgende
- En dan kiezen voor een datum, waarvan je zeker weet dat die ligt voordat je met Explorer in de knoei bent gekomen

Hey,

nee, want dat kan dus niet. Ik heb men taakbalk niet meer, dus kan ik ook niet op start klikken, weet u nog? :)

Toch bedankt voor uw reactie!

Ipv start klikken kun je het windows vlaggetje op je toetsenbord drukken, links tussen Ctrl en Alt.
Dan krijg je je start-menu.

Dat werkt helaas niet, ik krijg na het indrukken van de start knop geen menu...

Toch bedankt voor uw hulp :)

Reilly

Start eens in veilige modus en probeer dan een systeem herstel uit te voeren.

Oke, ik zal het proberen. Ik edit na proberen of het is gelukt.

Alvast bedankt ;)

Edit:

Nope, ik krijg nog steeds geen icoontjes of een taakbalk in veilige modus en ook geen start menu wanneer ik op de start knop druk.

Toch bedankt

Laatst bewerkt:
CTRL ALT DELETE ... en klik op Nieuwe Taak

typ explorer

klaar

Ik dacht dat je nu gewoon een reboot zou doen dat alles dan terug normaal was:confused:

Zou een herinstallatie niet wat overhaast zijn.

Volgens mij is er wat anders aan de hand: Je ziet de verkenner wel (beter gezegd: Je ziet een achtergrond (bijv. dat Ierland landschap)), je ziet je taakbalk (inclusief Start-knop), maar geen start-menu, en ook geen icoontjes.

Dit lijkt mij een probleem met de registry, specifiek de instellingen die gaan over (persoonlijk) startmenu, bureaublad etc.

Doe eens via Nieuwe taak eens regedit.exe, ga naar
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Shell Folders
en maximaliseer het Regedit scherm

Maak een schermafdruk ([Alt][PrtScn] toetscombinatie), maak er een schermafdruk van (zie mijn 'handtekening'), en post die op het forum.

Doe hetzelfde voor
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\User Shell Folders

Doe hetzelfde voor
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Shell Folders

Doe hetzelfde voor
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\User Shell Folders

Doe verder: Nieuwe taak -> cmd /c set > C:\variabelen.txt
Post als bijlage ook het bestand C:\variabelen.txt
(dus het bestand variabelen.txt in de hoofdmap van c: )

Hopelijk zien we dan problemen ermee, en kunnen we je vertellen wat je zou moeten wijzigen.

Tijs.

@Jeffcoboy: Hoezo? Leg uit?
ctrl-alt-delete, nieuwe taak, regedit? Zou dus wel moeten kunnen.....

Als dit alles nog niet lukt, heb ik nog een optie om te herstellen, zonder data verlies.
Wel alle geinstalleerde programma's opnieuw erin zetten, na het maken van een backup.

Laatst bewerkt:
@Jefcoboy: Hoezo? Leg uit?
ctrl-alt-delete, nieuwe taak, regedit? Zou dus wel moeten kunnen.....

Als dit alles nog niet lukt, heb ik nog een optie om te herstellen, zonder data verlies.
Wel alle geinstalleerde programma's opnieuw erin zetten, na het maken van een backup.

daar ben ik ook bang voor.. enige optie (volgens mij) is herinstallatie van Windows

Neehoor, even wachten wat de T.S. zegt.
Lukt dat niet, post ik mijn optie, zonder directe herinstallatie (= data verlies van C: schijf)

Ik zal eerst even doen wat dnties heeft gepost, even screentjes posten. Ik edit later ;)

Edit:

Doe eens via Nieuwe taak eens regedit.exe, ga naar
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Shell Folders
en maximaliseer het Regedit scherm

Doe hetzelfde voor
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\User Shell Folders:

Doe hetzelfde voor
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Shell Folders

De variabelen:

Zo, kunnen jullie daar wat mee ?
Ik ben jullie zoiezo heel dankbaar voor de hulp die al gegeven is :)

Reilly

Laatst bewerkt:
De schermafdrukken van HKEY_LOCAL_MACHINE mis ik: 1 ervan is een kopie van HKEY_Current_User\...\Shell Folders, en de andere ontbreekt volledig.

Overigens zie ik niet direct een probleem in het HKEY_Current_User gedeelte, maar ik kijk er nog eens opnieuw naar zodra je ook de andere 2 schermafdrukken hebt gepost.
Natuurlijk kan het ook zijn dat je per ongeluk mappen hebt verwijderd (of hernoemd), dan krijg je ze natuurlijk ook niet te zien (bijv. Bureaublad/Desktop).

Tijs.

Laatst bewerkt:
Oh ja, maak nog even nieuwe schermpjes voor alles: Graag nu met de kolom Data in regedit (rechter venster) breed genoeg om alles te kunnen zien. (er zijn nu stukjes 'afgehakt' vanwege de kolombreedte).

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan