explorer.exe sluit af

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dick1990

Gebruiker
Lid geworden
2 apr 2007
hallow!

Ik kreeg op een dag een hoop problemen met de computer.

Internet was slomer,Pop Ups van pokere krijg ik, zoeken via zoekmachienes ging niet meer :confused: en explorer.exe sloot af en toe af.

Ik heb alles gescanned en alles doet het weer Behalve die explorer.exe.

om et half uur sluit dus nu explorer af, het herstart wel weer en dan kan ik gewoon weer verder. Soms is het ook dat explorer niet van zelf herstart dus doe ik dat via taakbeheer.

Weet iemand wat ik hier aan kan doen?

alvast bedankt

hoe heb je gescand?

en welke antivirus heb je? Ik raad anders avg 8.0 aan:thumb: (ik zou het wel installeren zonder de linkscanner omdat dit het surfen nogal vertraagd vind ik!

Scan ook zeker eens met superantispyware

bedankt voor je snelle reactie,

ik heb met Mcafee gescanned, maar omdat ik geen goeie controlle kreeg van de Firewall, ik had namelijk de firewall zo ingesteld dat ik bijna alle alerts kreeg en toestemming moest geven. Deed deed die niet echt goed dus heb mcafee er afgevlikkert want er was altijd gezeik mee.

Ik was van plan inderdaad avg 8.0 te installeren, heb ik goeie ervaring mee, maar het is me onduidelijk of er firewall in zit, ze zeggen van wel maar ik zie er weinig van. Dus ik heb nu Zonealarm geinstalleerd met spy en virus scanner (betaalde versie).

Ik heb ook met ad-aware, search and destroy en nod32 gescanned. Ook even met CCleaner alles verwijdert.

Ik ga nu ff via die gratis scan even scannen,

WTF :eek:

5 minuten gescanned :

Trojan.Vundo-variant/small = in 11 bestanden
Trojan.Vundo-variant/smal-Gen = 2 bestanden
adware.Vundo-variant/resident = 2 bestanden
adware.Vundo-variant

Deze torjan veroorzaakt pop ups en nog meer troep, ook al heb ik nadat ik gescand had met mcafee daar geen last meer van.
maar mcafee vond hem niet! :mad:

Bedankt,laat zo wel definitieve uitslag zien:thumb:

Maar jij rade mij avg 8.0 aan? zit daar nu firewall in of niet?

Laatst bewerkt:
met welke gratis scan ben je dan aan het scannen momenteel?

Ik denk het niet dat daar een firewall inzit...
Ik weet het niet zeker, het is ook nergens vermeld volgens mij en er zijn ook geen optie om een firewall aan te passen in avg dus ik vermoed echter van niet :P

Ik gebruik nog de standaard firewall van windows, al zou ik beter eens naar een andere gaan zoeken denk ik ;)

hehe :P Mischien inderdaad slim om een firewalletje te installen

Ik ben nu bezig met SuperAntiSpyware, dat moest van jouw ;) dus dan doe ik dat ook :)

Ik kan het toch wel verwijderen met da programma he omdat het een gratis programma is :P

Nogmaals bedankt en je hoort nog van me;)

hehe :P Mischien inderdaad slim om een firewalletje te installen

Ik ben nu bezig met SuperAntiSpyware, dat moest van jouw ;) dus dan doe ik dat ook :)

Ik kan het toch wel verwijderen met da programma he omdat het een gratis programma is :P

Nogmaals bedankt en je hoort nog van me;)
Je bedoeld zeker, inderdaad slim om een ANDERE firewall te installeren? :P
want als firewall is het nog altijd mijn standaard firewall van windows hé...
Moest je suggesties hebben voor een goede, ik ben 1 en al oor ;)

En jaja je kan de bestanden ook gelukkig verwijderen met de gratis versie van superantispyware :D
Ik weet dat er kl*te programma's zijn die er dan maar 5 ofzo verwijderen en dan moet je het kopen om de rest te verwijderen...:evil:

neem zonealarm free als firewall
of comodo

Ok bedankt voor de tip :P
Zonealarm is geen freeware zeker? niet dat dat een probleem is maar ja :D

Ik heb ook wel al veel gehoord dat zonealarm soms nogal irritant kan zijn voor bepaalde zaken te installeren omdat het nogal veel opneemt als onveilig...
misschien juist goed of is dat niet echt zo?

G#($*$&$#$:mad::mad::mad:

toen ik dus met die gratis scanner die trojaans had verwijdert,moest ik de computer opnieuw opstarten, en toen kwam ik niet meer in windows :mad:

veilige modus gegaan en toen maar die gratis scanner proberen te deleten...maar dat kon niet in veilige modus >< dus toen heb ik maar gewoon op de knop delete gedrukt en via CCleaner verder alles proberen te verwijderen.. ik kom nu wel in de normale modus, maar geen achtergrond en hij gaf een fout aan dat die iets niet kon laden...

ik laat hem inderdaad even na checken via haijkthis.

In iedergeval bedankt :)

ojah:P bedankt:P... ben nu nog verder van huis:p maar toch:)

ik raad je die ook echt af die hun aanbevelen van superantispyware ik had zelfde probleem als jou ik kwam ook niet meer in windows, beste is gewoon wat ik zei, ik heb dat ook gedaan en ik helemaal geen last meer van

G#($*$&$#$:mad::mad::mad:

toen ik dus met die gratis scanner die trojaans had verwijdert,moest ik de computer opnieuw opstarten, en toen kwam ik niet meer in windows :mad:

veilige modus gegaan en toen maar die gratis scanner proberen te deleten...maar dat kon niet in veilige modus >< dus toen heb ik maar gewoon op de knop delete gedrukt en via CCleaner verder alles proberen te verwijderen.. ik kom nu wel in de normale modus, maar geen achtergrond en hij gaf een fout aan dat die iets niet kon laden...

Ohw:eek:
Dat heb ik nu nog nooit meegemaakt!
Ik had het je alleen maar aangeraden omdat ik het ook vanaf dit forum heb opegepikt...
Waarschijnlijk is er een verkeerd bestand dan verwijdert :confused:
Systeemherstel zou misschien ook wel gewerkt hebben om je systeem terug werkende te krijgen.

Hijackthis had ik ook aan gedacht en raad het je dus ook echt wel aan ;)
Nucia vind ik persoonlijk heel goed!
maar de link die TomTom1 heeft gegeven is natuurlijk ook niet slecht :thumb:

hehe doe het wel op toms manier ;)

systeem herstel das inderdaad raar, vorige maand herstel punt gemaakt en nu zegt die dat er geen is...:thumb: het zit me allemaal mee :P

hehe doe het wel op toms manier ;)

systeem herstel das inderdaad raar, vorige maand herstel punt gemaakt en nu zegt die dat er geen is...:thumb: het zit me allemaal mee :P

ja ik weet het niet, door de virussen/trojans is systeemherstel mss ook uitgeschakeld...

Ik weet het niet maar nog veel succes op het hijackthis forum dan:thumb:
Ik denk wel dat die mannen je daar kunnen helpen;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan