Hoi srpchulp.
Ik concludeerde niet, ik nam waar wat je aan het doen bent.
chrome is niet sneller als ie en neemt 150 MB ram meer.
Dat is geen verhaaltje, dat is Taakbeheer van MS.
Ook thunderbirdsmail gaan gebruiken ipv windows mail, denk je dan dat WLIDSVC.EXE en WLIDSVCM.EXE niet meer zullen starten?
nee natuurlijk niet, dus thunderbirdsmail zal je niks helpen, wat iemand hier ook neertypt.
Of je kijkt in je systeem naar de reëele feiten, of je laat iemand maar allerlei programma's installeren.
En moet ik nu ineens bij MS werken?
Ik vraag me eerder af of jij niet werkt voor de softwaremakers waarvan jij de software hier aanprijst.
Want al die software installeren, nogmaals, zal de PC van de topicstarter
NIET sneller maken.
Daarvoor weet ik te veel van windows.
Misschien zijn er die dat wel klakkeloos aannemen, zonder het verder te kunnen controleren.
Dus je verhaal over services instellen, prachtig, maar al die software laten installeren, beroerd

Dan lijkt het alsof je wel weet hoe het met services zit, maar weet nog niet eens hoe windows live id in te stellen.
En door dat kleine beetje wat je niet weet, laat jij de TS thunderbirdmail maar installeren, snap je dat?
Probeer het te zien als opbouwende kritiek, want zo is het bedoeld.
waar ik werk staat daar verder geheel los van.
vaak heb ik op mijn laptop dat explorer.exe boven de 90% zit en hierdoor kan ik niks meer doen.
Ik heb de pc al laten scannen door microsoft security essentials en malwarebytes. niks gevonden wat wel raar was want ik download veel films en games. ik heb ook al vaak explorer beeindigd en afgemeld en opnieuw aanmelden dat werkt het weer normaal maar na een tijdje begint ie weer boven de 90% te lopen. Ik heb een acer aspire 5315 en de processor is een intel celeron 530 met single core 1.73ghz en heb 1,5 gb werkgeheugen wat dan gewoon op 50% loopt. verder staat er windows 7 home premium op.
wie kan mij hiermee helpen?
Berend
Ok, dus je download veel flims, dus je had wel wat malware verwacht?
Met welk programma download je die films?
U torrent o.d.?
Als je windows start is er nog niet zo veel ram gebruik door explorer.exe
Je CPU zei je schiet door explorer.exe boven de 90%
Al je programma's die geopent zijn in explorer, die hebben dan een deel nodig.
Als jij wil weten welk programma het veroorzaakt, dan moet je het bij gaan houden.
Open je meer programma's tegelijk, dan kan explorer wel wat meer nodig hebben.
Zoals je hierboven al kan lezen, wat wordt er samen met windows gestart.
En welk programma tilt explorer.exe boven de 90%?
Je processor is als single core van 1.73 GHZ niet zo heel groot, dus om boven die 90% te komen is ook niet heel erg veel nodig.
Je ram is ook niet zo heel groot, maar die staat nog redelijk met 50%
Wat zou er gaan gebeuren als je windows eens in gaat stellen met een klassiek thema?
Heb je nu aero ingeschakeld? Welk thema gebruik je nu?
Download eens deze:
Proces explorer van microsoft sysinternals
of
Directe downloadlink
De zip map kan je uitpakken en je kan het programma gebruiken zonder installatie.
dit is een geavanceerde taakbeheer, hier zie je wat meer informatie bij de processen.
Probeer daar eens te bekijken welke er voor zorgen dat explorer boven de 90% schiet.
In Proces explorer wanneer je kijkt bij het proces explorer.exe zie je dan een soort boomstructuur,
waar je kan zien welke door explorer actief zijn.
Dan kan je gerichter gaan zoeken naar wat nu precies de CPU opdrijft.
Packed images kunnen als die in proces explorer worden weergegeven duiden op malware.
Dus zie je packed images is het zaak te onderzoeken welk programma dat is.
Je kan ze onderscheiden door de ingestelde kleuren:
Gebruik beter niet replace task manager, maar gebruik dit programma gewoon los.