explorer.exe vervangen door winamp.exe

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mrtn1988

Gebruiker
Lid geworden
5 jan 2006
Hoi,

Ik ben bezig met een pc om te bouwen naar een muziek pc, nu wil ik dat die geen start menu opstart maar automatisch winamp start... hoe doe ik dat... windows xp...

Weet dat het kan, heb het al eens eerder gedaan, maar ben vergeten hoe :P

Zou het niet gewoon handiger, en minder riskant zijn om een snelkoppeling naar Winamp in Start > Alle programma's > Opstarten te zetten?

Dan wordt Winamp ook automatisch gestart na het opstarten, en het is ook heel eenvoudig weer omkeerbaar, d.m.v. het verwijderen van de snelkoppeling.

Neej, want dan is de uitnodiging ook veel groter om allerlei dingen te gaan mee te ***ten... Maar heb al gewoon de explorer.exe vervangen en dat werkt, maar het moet ook ergens in een boot.ini of iets dergelijks kunnen.. en dat heb ik liever..

XP Pro?
Je kunt m.b.v. een policy een alternatieve explorer.exe instellen.

De registerkey hiervan weet ik zo 1, 2, 3 niet.

EDIT:
Windows 2K/XP:
I recommend having a main administrator-level account that uses explorer.exe as the shell for system critical driver installations and Windows updates. This insures that nothing goes funky because the default shell isn't loaded (MS isn't fond of third party software running at the core of the system and certain windows updates might get b0rked if explorer.exe isn't loaded as the shell).

Once you have your explorer account all ready to go, create a new account for your alternative shell (I have one called brian_litestep and one called brian_bb4win). Log into the shell and then run regedit (start --> run --> regedit). In regedit, follow these steps (Thanks to Omar Hussein!):

1. HKLMSoftwareMicrosoftWindows NTCurrentVersionIniFileMappingsystem.iniboot set the 'shell' String to: USR:SoftwareMicrosoftWindows NTCurrentVersionWinlogon

2. HKCUSoftwareMicrosoftWindows NTCurrentVersionWinLogon set the 'shell' String to: x:path_to_shellyour_shell.exe

3. HKCUSoftwareMicrosoftWindowsCurrentVersionExplorer set the 'DesktopProcess' DWORD to: 1
(http://shell-shocked.org/article.php?id=220)

Laatst bewerkt:
Windows Fundamentals (flp)...

Zal eens kijken of het lukt, heb die pc op dit moment nog niet helemaal klaar, maar kan wel experimenteren op een ander oud testbakkie van me :P

Heb nu op die testbak gekeken wat er gebeurt als ik explorer.exe vervang vervang met een rename van notepad... Start keurig notepad, en laadt geen shell... helaas kon je er dan niet weer in explorer komen door ctrl, alt, del, en dan 'nieuwe taak': explorer.exe, omdat die dan nog een notepad start... das wel jammer aan deze oplossing dus zal morgen jouw regedit optie proberen maar lijkt ingewikkeld...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan