Explorer.exe weg

Status
Niet open voor verdere reacties.

nfresh

Gebruiker
Lid geworden
31 aug 2007
Hallo,

Ik heb nu een probleem met mijn pc want mijn explorer.exe is gewoon weg, alleen wat ik kan openen is Ctrl + alt + delete en daarmee programma's openen, maar als ik explorer.exe wil openen staat er dat het niet kan vinden, kan iemand mij meschien helpen :(

Vriendelijke groet,
Brandon

Ga eens naar Start >> Uitvoeren en tik daar explorer in.
Start de verkenner dan op ??

Ga eens naar Start >> Uitvoeren en tik daar explorer in.
Start de verkenner dan op ??
Ik wil geen roet in het eten strooien, maar zover ik weet is dat exact hetzelfde.

1. Stop de Windows-cd in je lezer.
  2. Ga naar Start >> Uitvoeren.... Aangezien je ook het startmenu niet ziet gebruik je de toetsencombinatie WINKEY + R (de WINKEY is de toets met het Windows-logo op).
  3. Typ sfc /scannow en druk op OK.
  4. Als hij klaar is, start je het systeem opnieuw op.

Laatst bewerkt:
Ik wil geen roet in het eten strooien, maar zover ik weet is dat exact hetzelfde.

1. Stop de Windows-cd in je lezer.
  2. Ga naar Start >> Uitvoeren.... Aangezien je ook het startmenu niet ziet gebruik je de toetsencombinatie WINKEY + R (de WINKEY is de toets met het Windows-logo op).
  3. Typ sfc /scannow en druk op OK.
  4. Als hij klaar is, start je het systeem opnieuw op.

ik deed de sfc en herstarte de systeem op en ik zie nog steeds geen startmenu of explorer.exe, dus het werkt nog steeds niet :( is er een andere oplossing?

Er is altijd nog een manier.

Via dezelfde weg, probeer het commando CHKDSK /F en druk op OK.

Lukt dat niet, dan ga je opnieuw naar Uitvoeren... en geef je C:\windows\system32\restore\rstrui.exe in. Doe een systeemherstel naar een datum waarop het probleem zich niet voor deed (zo kort mogelijk terug in de tijd uiteraard).

Laatst bewerkt:
Wat is nou eigenlijk het probleem ?
Je bent dus het bestand exporer.exe kwijt in de map Windows. Waarschijnlijk verwijderd of zoiets ??
Zo ja, zet ik deze wel even Online zodat je het kan Downloaden en in de map Windows zetten.
Eventueel download je dit met een andere PC en zet dit op flop en kan je helemaal niets meer met jouw PC dan start je als je een floppydive hebt met een Dos bootflop op en kopieer het bestand met Dos opdrachten naar de map Windows.

nfresh, probeer eerst nog de dingen die ik zei. Daarmee wordt jouw explorer.exe met een beetje geluk automatisch hersteld.

Manueel een andere explorer.exe gaan terugzetten, lijkt me een noodoplossing (en ik stel me vragen bij de effectiviteit).

Een andere mogelijkheid is te zoeken naar explorer.exe Start >> Zoeken
Misschien heb je een rare muisbeweging gemaakt en is het bestand in een andere map terecht gekomen.

Stel dat het gevonden wordt, lijkt me het terugzetten naar de Windows map niet moeilijk meer.

Er is altijd nog een manier.

Via dezelfde weg, probeer het commando CHKDSK /F en druk op OK.

Lukt dat niet, dan ga je opnieuw naar Uitvoeren... en geef je C:\windows\system32\restore\rstrui.exe in. Doe een systeemherstel naar een datum waarop het probleem zich niet voor deed (zo kort mogelijk terug in de tijd uiteraard).

ZEER bedankt, de systeemherstel heeft me geholpen, alles werkt weer.

Joepie jee :)

Zet je de vraag nog even op opgelost rechtsonder in beeld?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan