explorer.exe wordt soms hebberig !!

• Onderwerp starter Onderwerp starter MizzD
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

MizzD

Gebruiker
Lid geworden
28 jul 2004
:8-0: goeiesmorges allemaal. nou heb toch maar weer een vraag. heb problemen met Explorer.exe denk ik. heb de laatste tijd gemerkt dat deze erg veel geheugen gebruikt en heb geen flauw idee waarom.

gebruik winxp pro heb een pentium 4 - 2.8 ghz met 512 mb geheugen. heb in een ander forum een week of 2 geleden de nodige troep uit pc getrokken door een logje te plaatsen. heb adaware en spybot regelmatig draaien.

ik snap er niks van. soms zonder reden zelfs lijkt my flitst myn scherm ineens, gilt de pjoeter tegen me EXPLORER.EXE moet worden afgesloten??? veranderen alle ikoontjes even en dan is halve taakbalk (rechts onderin) ineens leeg. maar kijk in dan in taakbeheer dan draait dat wat ik al had draaien gewoon nog. staan alleen niet meer in taakbalk. soms word pjoeter gierend langzaam terwijl er niks byzonders loopt (alleen winmx) en als ik dan taakbeheer is besnuffel loopt explorer.exe ineens op hoog nivo??? standaard 9000 tot 10000 kb 4 a 5 % cpu en nu ineens 118000 kb 99% cpu gebruik???
doe ik zelf iets doms of verkeerd (ben blond) weet iemand waar dit aan ligt mischien. ik hoop dat iemand me kan uitleggen waar dit door komt. kijk al vooruit naar een antwoord .

groetjes Alice (MizzD) :thumb:

explorer.exe wordt soms hebberig!!

Hey Lex, nou daar is ik weer, heb trojan scan gedaan, hellemaal niks dus dat is mooi, heb ook tiscalli online gedaan en wederom niks aan t handje, had ik ook niet verwacht eigenlijk want heb voor ik bericht heb geplaatst even bij panda een scan gedaan en daar kwam ook niks uit.

http://www.pandasoftware.com/activescan/

nou ik weet het dan eerlijk gezegd niet meer waar het nog aan kan liggen. heb alle updates van microsoft binnen dus dat is het ook niet. heb ij mischien nog een idee ?? ene voor ik t vergeet
:thumb: BEDANKT joh dat je me even wilt helpen. nou ik ga het vanzelf meemaken, en alvast een fijne (en koele) dag toegewenst :p

Greetings from Alice (MizzD)

Ik heb helaas geen idee meer, gezien je al aangeeft dat je een Hijack this log geplaatst hebt.

warmteprobleem misschien? met deze hitte kan het voorkomen dat de koeling van de pc onvoldoende is. Daardoor kan de pc "kuren" gaan vertonen die niet terug te brengen zijn tot 1 enkele fout. Btw; blond betekent niet automatisch dom. Een vraag niet stellen is pas dom.

Kan het met dit warme weer misschien aan de temperatuur van je "pjoeter" liggen?
Joop

tja goeie vraag, ik sla zelf ook op tilt van de warmte dus waarom den pjoetert niet he, arme ding staat 24 uur online. ik ga maar is even in de wachthouding. zet hem maar is even een dagje uit denk ik. en maar is even afwachten of lagere temperaturen mischien hem mischien wat gelukkiger maken. nog bedankt voor de moeite allemaal en mocht het zo zijn dat het met lagere temp.toch niet word opgelost nou dan laat ik weer van me horen hoor :p , o ja wou t toch nog even melden dat je gelijk hebt met dat spreekwoord,

the only stupid question is the one u dont ask !!

greetings from Alice (MizzD):thumb:

Heb je ook wel eens meegemaakt dat je computer spontaan opnieuw opstartte? Dat zou iig duiden op een hitteprobleem.

Geen corrupte bestanden op de pc staan (c.q. shortcuts op je desktop). Ik kom nogal tamelijk vaak tegen dat dit de oorzaak ervan van was. Je harddisk scannen met schijfcontrole zou uitkomst kunnen bieden.

;) goeiemorgen dan maar weer. nou het spontaan uit zichzelf opstarten daar heb ik nog nooit last van gehad. dus het blijft even onzeker of het daadwerkelijk aan de temp. ligt. wat ik wel weet is dat het helpt om even een bericht op t forum achter te laten over je probleem. heb geen problemen meer gehad sinds ik mijn vraag hier geplaats heb. nou ik ga t laten weten als ik er toch nog zelf achter kom hoe en wat , nog bedankt :thumb:

Alice

nou zeg. k had men mond moeten houden geloof ik, ben koud 5 minuten hier weg en ja hoor explorer.exe loopt weer op hoge poten 116254 kb cpu gebruik 100 % ???

heb een gekeken trouwens voor wat de temperatuur betreft. herrinerde me ineens heb asusprobe op mijn pc, cpu temp 42 dgr.C lijkt me dus niet bijzonder hoog. nou ik hoor t wel als iemand nog een idee heeft :confused:

Ik heb het zelfde probleem gehad....en heb twee dingen gedaan. Ten eerste heb ik de windows hotfix KB835732 (configuratie -> sofware) verwijderd...dit verhielp het probleem nog niet, dus weet niet of dat nodig was...maar bij mij stonden er twee bestanden (films) op de computer die ik niet kon verwijderen, en wanneer ik dat probeerde of in die directory kwam ging de CPU gelijk naar bijna 100% (ook wel vaak gewoon spontaan)...via wat knip-en-plak-werk heb ik het toch voor mekaar gekregen om deze via de prullenbak te verwijderen....hierna heb ik het probleem niet meer gehad.
Weet niet of de pc van jou het alweer doet en/of je hier wat aan hebt....maar kwam het probleem tegen toen ik ook op zoek was naar een antwoord.

Hasta la Vista!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan