Explorer.exe

Status
Niet open voor verdere reacties.

jorydmulders

Gebruiker
Lid geworden
23 apr 2011
Berichten
32
Sinds vandaag heb ik een probleempje met mijn pc.
Zodra ik mijn pc heb opgestart wordt na korte tijd de taakbalk onklikbaar. Ook alt-tab werkt niet meer.
Er zit niet altijd een verband tussen het niet werken van de taakbalk en alt-tab. Op dit moment bijvoorbeeld is de taakbalk weeer onklikbaar geworden (je zou niet zeggen dat die crasht want je muis krijgt geen draaiend rondje als je eroverheen beweegt) maar mijn alt tab werkt wel gewoon.

Bij het opstarten van taakbeheer heb ik gezien dat explorer.exe niet meer reageert. Ik heb meerdere malen explorer.exe afgesloten en opnieuw opgestart zonder resultaat.
Ook heb ik mijn pc meerdere malen opgestart zonder resultaat.
Ik heb ccleaner gebruikt om de registry fouten op te lossen. Maar ook dit heeft het probleem niet verholpen.
Een scan van mijn harde schijf waar windows op staat heeft ook geen resultaten opgeleverd.
De enige manier waarop mijn taakbalk weer werkt is als ik of explorer.exe via taakbeheer afsluit en opnieuw opstart, dan werkt de taakbalk en alt tab voor ongeveer 10 seconden voordat het weer vastslaat. En als ik de windows-key op mijn toetsenbord snel een aantal keer indruk, dan doen de taakbalk en alt tab het ook weer even.

Ik heb overigens ook een system scan gedaan met CMD. Hieruit kwam dat er een paar corrupte bestanden waren die niet gefixt konden worden. Logje volgt hieronder want ik weet niet of dit invloed heeft op mijn probleem en ik zou niet weten wat ik er verder mee moet doen.

Voor de duidelijkheid is dit probleem vandaag pas opgekomen. Ik heb verder nooit echt last gehad van explorer.exe, soms chraste de taakbalk eventjes maar dat was binnen 10 seconden opgelost. Deze keer blijft het gewoon constant foutgaan.

edit: logje is gewoon te groot om hier te posten. Het logje van de dag van de scan (vandaag om 18:15) is zo groot dat het boven de 100000 letterlimiet gaat. Uploaden van het bestandje als bijlage is ook niet gelukt, dus als iemand nog een oplossing heeft hoor ik dat graag.

M.v.g. Jordy
 
Hoi Jory ....

Als je kan in veilige modus met netwerkmogelijkheden opstarten probeer maar als eerst op die manier AdwCleaner downloaden en rondje draaien ....:( misschien probleem verholpen zal worden ?

P.S. Hoop ik dat je AdwCleaner kent ?? ...en dat je weet ook hoe die werkt ?
 
Laatst bewerkt:
:( Is ook niet moeilijk ( die hoef je niet installeren NL-talig is, en gratis is ! ) maar kijk maar na scannen wat alles hij gevonden heeft, omdat soms AdwCleaner kan vinden iets dat hij als besmetting zal beschouwen en als jij dat niet weg hebben wil dan moet je daar uit-vinken !
 
Laatst bewerkt:
:( Is ook niet moeilijk ( die hoef je niet installeren NL-talig is, en gratis is ! ) maar kijk maar na scannen wat alles hij gevonden heeft, omdat soms AdwCleaner kan vinden iets dat hij als besmetting zal beschouwen en als jij dat niet weg hebben wil dan moet je daar uit-vinken !

Ok het is gelukt. Echt een keisimpel programma. Hij heeft niet al te veel gevonden. Hij heeft een paar files weggegooid van wat sites, en misschien belangrijker: een stuk of 10 registry keys.

Maar na de startup ging alles weer goed. Hij is nu nog maar een paar minuten opgestart maar de taakbalk is nog steeds klikbaar en alt tab werkt ook nog steeds. Bij task manager staat ook niet dat explorer.exe niet meer reageerd. Dus ik hoop dat alles nu verholpen is.

Ik had voordat ik dit topic opende ook wat research gedaan. Er waren mensen die ook dit probleem hadden dankzij een product van logitech, en na het ontkoppelen van dat product ging alles weer goed. Ik heb een paar dagen terug een razer deathadder chroma muis gekocht, en die heb ik ook eventjes voor de zekerheid ontkoppelt en mijn oude muis weer terug aangesloten.
Ik zal later mijn pc restarten en weer van muis switchen, kijken of het probleem dan weer opkomt. Misschien dat ik nu te optimistisch ben, en dat het over een paar minuten weer vastslaat. Maar de eerste indruk is goed.

Bedankt voor je hulp en mocht het zometeen weer fout gaan dan hoor je het wel.
 
:thumb: YEP Dit vergeet ik je vertellen dat AdwCleaner ook vaak jouw systeem op bepaalde manier en in bepaalden kritische gevallen repareren kan enz..enz.. windows-hosts bestand in orde brengt/ repareert enz.. en veel meer zonder dat je weet hij kan nog ...:)

P.S. Van tijd tot tijd ( die zal je zelf merken ! ) als je op AdwCleaner zomaar ook klikt, krijg je waarschuwing dat nieuwe versie uit is en die kan je meteen dan downloaden ...
 
Laatst bewerkt:
Ik heb overigens ook een system scan gedaan met CMD. Hieruit kwam dat er een paar corrupte bestanden waren die niet gefixt konden worden.
edit: logje is gewoon te groot om hier te posten. Het logje van de dag van de scan (vandaag om 18:15) is zo groot dat het boven de 100000 letterlimiet gaat. Uploaden van het bestandje als bijlage is ook niet gelukt, dus als iemand nog een oplossing heeft hoor ik dat graag.

M.v.g. Jordy
Een compleet schone installatie of het terugplaatsen van een back-up lijkt mij in deze de beste oplossing om het probleem te verhelpen.
De System File Checker kan namelijk veel zaken niet herstellen dus is Windows als het ware corrupt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan