Explorer fout bij plaatsen tweede netwerkkaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

Barney

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Hoi,
Ik zit weer is met een fijn probleempje.
Ik heb hier een computer die al een poosje een netwerk heeft met de Realtek 8139/810 10/100 netwerkkaart.
Alles liep prima.
Totdat ik kabelbreedband van Wanadoo kreeg.
Bij dit installatie pakket zat exact dezelfde netwerkkaart als ik al geinstalleerd heb ( zie boven ).
Nou ik diezelfde tweede kaart plaatsen en dan komt het, na het opstarten krijg ik dus meteen de melding.

Fout bij het laden van Explorer, installeer windows opnieuw.

Als ik deze tweede kaart eruit haal en windows er opnieuw opzet dan is alles weer oke, maar owee als ik die tweede zelfde kaart weer installeer, dan is het weer foute boel.

Weet iemand wat hier de oorzaak van kan zijn.
Alvast weer erg bedankt voor jullie hulp.
Groeten Barney

Als je de eerste netwerkkaart er uithaalt en de tweede plaatst: heb je dan ook dat probleem? En als je de tweede kaart in een ander slot steekt: wat dan?

Groetjes,
Bennie

Welk OS heb je. Bij plaatsen van een tweede netwerkkaart van hetzelfde type (ook de 8139) had ik bij ME ook problemen. Niet dat de computer niet wilde opstarten, maar hij kon ze niet uit elkaar houden. Na het nodige puzzelwerk is het uiteindelijk wel gelukt alles draaiend te krijgen. XP had er geen enkele moeite mee.

Ook heb ik nog de vraag wat er gebeurt als je alleen de neiuwe kaart in je PC hebt zitten?

Als ik een enkele kaart, of die van het netwerk of die van Wanadoo, plaats dan is er geen probleem, ook heb ik de kaarten in andere sloten geplaatst , maar helaas gaf dit ook geen resultaat.
De computer waarmee het gebeurd is ME

Ik hoop dat jullie hier iets aan hebben.

groeten Barney

Blijkbaar heeft ME bij jou nog grotere problemen met het onderscheiden van twee dezelfde netwerkkaarten dan hier. Ik ga er vanuit dat dat de oorzaak is.

Hoewel ik zelf niet zo negatief ben over ME als vele anderen op het forum, is het misschien toch te overwegen om over te stappen op XP. Xp is op gebied van netwerken vele malen beter.

Een alternatief is natuurlijk het kopen van een ander merk netwerkkaart.

Ook kan je door blijven worstele tot het welk goed gaat. Ik heb zelfwel 10 keer hetzelfde gedaan en ineens werkte het wel. Natuurlijk heb ik makkelijk praten want bij ij startte windows wel gewoon.

tsja, een andere netwerkkaart zou een oplossing zijn, maar is weer zonde van de bestaande kaart eigenlijk.
Over stappen van me naar xp geeft nu veel te veel poespas. omdat het nu teveel tijd gaat kosten.
Als ik beide kaarten installeer krijg ik inderdaad steeds na het opstarten een explorer fout, met de melding dat ik windows opnieuw moet installeren.

Mischien komt er nog een andere oplossing binnenkort binnen dit forum.

Maar ook weer erg bedankt voor je reactie.

groeten van Barney

Weet iemand hier mischien nog een oplossing voor.

Helaas zit ik nog steeds met hetzelfde probleem.
Weet iemand hier inmiddels een oplossing voor.

Alvast weer bedankt.

groeten Barney

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan