explorer fout geheugen probleem ???

Status
Niet open voor verdere reacties.

MacD

Gebruiker
Lid geworden
4 mei 2001
Berichten
146
ik snap er niets meer van, steeds vaker krijg ik in windows 98Tweede editie de fout melding Explorer fout met zo'n "mooi" wit kruis in een rood rondje, en sluit dan de geopende map of programma vanzelf.
En het is onvoorspelbaar de ene keer open je bijv. mijn documenten en is er niets aan de hand en de andere keer loopt de PC daar al op vast.
Het gaat om een pentium III 550, 128 geheugen en een 64 mb Geforce MX 400 PCI videokaart.

Heeft iemand enig ide hoe ik dit probleem er uit kan krijgen.

Het enige wat ik me zou kunnen voorstellen is dat het geugen niet helemaal koosjer is enen keer geeft ie namelijk 128 geheugen aan , volgende keer bijv. 123 in progrie aida32. als dat zo is kan dat dan die explorer fouten geven?????
 
Het is een heel verhaal maar ik zet het hier toch even neer. De vraag komt namelijk wel vaker aan de orde.

Er worden geen afbeeldingen getoond op websites. Er verschijnt steeds een vierkantje met een rood kruis erin.

Dit probleem wordt ons vrij vaak gemeld en kan verschillende oorzaken hebben. We sommen ze even voor je op:

Het kan zijn dat je op een webpagina terechtkomt waarvan de afbeeldingen niet aanwezig zijn of foutief gelinkt zijn. Daardoor krijg je wel de tekst te zien, maar verschijnen er kruisjes op de plaats waar de afbeeldingen hadden moeten staan. Indien jij niet de beheerder van de site bent, kan je hier niets aan doen.

Het is ook mogelijk dat de afbeeldingen een extensie hebben waar uw browser geen raad mee weet. Internet Explorer ondersteunt bestanden met de volgende extensies: art, .bmp, .wmf, .emf, .png, .mov, .xbm, .avi, .mpg, .gif, .jpg, .mpeg, en .bmp. Je kan de soort van een niet weergegeven afbeelding achterhalen door met de rechter muisknop op het kruisje te klikken en bij "Eigenschappen" te kijken welke uitgang er bij 'Type' of bij 'Address (URL)' staat.

Indien er echter geen enkele afbeelding tevoorschijn komt, ligt de oorzaak waarschijnlijk bij je eigen PC. Kijk voor de zekerheid even of uw browser de afbeeldingen wel mag weergeven. Ga daarvoor in Internet Explorer naar "Extra", "Internet Opties", en klik op het tabblad "Geavanceerd". Onder het item "Multimedia" moet de optie "Afbeeldingen Weergeven" aangevinkt zijn.

Misschien dat de cache van je PC overvol zit. Ruim de "Tijdelijke Internet Bestanden" eens op (ga naar "Extra", "Internet Opties" en klik op "Bestanden verwijderen...").

Het kan ook zijn dat de weergave van de afbeelding gekoppeld is aan een script, een cookie, een Java-applet of een Active-X applicatie. Als uw computer zo is ingesteld dat ze moeten worden geblokkeerd, kan dat ook een oorzaak zijn. Je kan deze instelling vinden onder zowel de geavanceerde instellingen van Internet Opties, of een eventuele firewall die je geïnstalleerd hebt. Ga eens na of je onlangs nog een upgrade van je besturingssysteem of webbrowser hebt uitgevoerd.

Je kan in je browser simpelweg de scripts terug toelaten. Ga naar "Internet Opties", klik op het tabblad "Beveiliging". Voor de zone Internet, waarin de webpagina's zich zullen bevinden, klikt u op "Standaardniveau". Je kan ook op het tabblad "Privacy" de optie "Standaard" aanklikken.

Mogelijk is ook de codering van de tekenset een probleem. Ga in uw browser naar de het menu "Beeld", en vink via "Codering" de optie "Automatische selectie" aan. Controleer ook even welke codering wordt gehanteerd; in de meeste gevallen dat zal "West-Europees (Windows)" of "West-Europees (ISO)" zijn.

Mocht je probleem niet op deze manier uit de wereld te helpen zijn, dan kan het grondiger mis zijn. Een beschadigde of verloren registersleutel kan hiervan de oorzaak zijn. Je zal hiervoor even uw register moeten induiken. Let op dat onderstaande handelingen gevaarlijk kunnen zijn als je iets verkeerd doet, en dat wij geen verantwoordelijkheid nemen indien er iets misgaat.

Ga naar "Start" en dan naar "Uitvoeren". Typ "regedit" in het venster en klik op "OK". Maak in de registry-editor eerst een backup door te kiezen voor "Registerbestand Exporteren", en bij "Exportbereik" de optie "Alles" te selecteren. Geef het bestand een naam en sla het op.

Zoek vervolgens naar de sleutel "HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Nls\CodePage". Je zal daar, in het rechter venster, een hele rij namen en gegevens aantreffen. Als het goed is, staat '28591' er ook tussen. Staat de codering ingesteld op West-Europees, dan zal er als waarde "Cp_28591.nls" moeten staan bij Windows 98 en ME, en "C_28591.NLS" bij Windows 2000 en Windows XP.

Tenslotte, als Windows Millennium of Windows XP uw besturingssysteem is, kan je gebruikmaken van de herstelpunten en je configuratie terugzetten naar een moment toen het probleem zich nog niet voordeed. Bedenk wel dat je al de erna geïnstalleerde software opnieuw zal moeten installeren.
 
inderdaad een heel verhaal, alleen heeft het bij mij niets met internet te maken. het gaat hier om de pc van mijn zoontje en die zit niet op het netwerk. het gebeurt gewoon weg bij het openen van mappen of bestanden in windows en dat wisselt elke keer weer waar het mis gaat....
Verder heb ik van de week de HD geformateerd en helemaal opnieuw win98 TE er opgezet, dus register fouten kan het bijna niet zijn, denkik.
Win 200o of XP is geen optie omdat sommige spelltjes die hij speelt (5jaar oud) zijn oudere spelen en die draaien vaak niet onder XP (ook niet met compatibility, heb ik met meerdere geprobeerd draaien het beste onder 98)

even nog voor de volledigheid de melding is :

Dit programma heeft een ongeldige bewerking
uitgevoerd en wordt afgesloten

Neem contact op met de leverancier.....etc.etc.
Dus daarom : nog andere suggesties ....?
 
Laatst bewerkt:
Ten aanzien van de openen mappen moet je eens kijken naar de bestandsextensies zoals in het verhaal eerder is aangegeven.

Tav spellen kan het bij ieder spel een andere oorzaak hebben, dan gaat het toch om meer specifieke foutmeldingen en meer informatie.
Welk spel bijv. etc.
 
ter aanvulling hier een kleine bijlage met de foutmelding en aanvullende info via een screenprint.
Deze melding krijg ik dus de ene keer wel en de andere keer niet, sosm gaat het heel lang goed en dan kan ik bijna niets openen zonder deze melding te krijgen. Ik begin te denken dat het iets hardware matigs is.

Ik heb bovenstaande lange verhaal goed bekeken, maar met internet heeft het in ieder geval niets te maken wat daar is deze PC niet op aangesloten.

Ik hoop dat iemand met de bijlage nu meer kan .....
 

Bijlagen

  • screenprint explorer fout.jpg
    screenprint explorer fout.jpg
    33 KB · Weergaven: 30
Zou spyware kunnen zijn. Lees het begin van dit topic eens door en voer het uit: -->Helpmij tegen spyware offensief<-- Mocht na gebruik van AdAware en/of Spybot het probleem blijven plaats dan ALDAAR ook een Hijack This Log, staat allemaal beschreven hoe je een en ander moet gebruiken, experts helpen je vervolgens verder.
 
ik zal kijken , maar ehh kan ik dan ook spyware op de PC van mijn zoontje kunnen krijgen terwijl daar alleen windows 98 Tweede editie op staat en een paar kinder spelletjes en race spelletjes ???
 
Het zou kunnen dat de toewijzingsstructuur in je computer corrupt is.
Je kunt ook gewoon je 98 cd in de computer doen en gewoon installeren over alles heen, dit zal werken als een soort systeem herstellen zoals bij XP.

Mogelijk dat eventuele fouten daarmee opgelost worden.
 
het "grappige" is alleen dat ik juist al een format c heb gedaan en alles er opnieuw op heb gezet en het probleem nog steeds blijft bestaan, ondanks een schone installatie...............
 
Tja, blijf toch eenbeetje op de bestandsextensies hangen.
Probeer eens met rechtsklikken en openen met.
 
ook daarvoor geldt de ene keer lukt dat wel en de andere keer krijg ik "de" foutmelding
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan