explorer fout?

Status
Niet open voor verdere reacties.

JoRoosje

Gebruiker
Lid geworden
13 jan 2005
Ik kan sommige snelkoppelingen of links wel aanklikken maar explorer reageert dan niet. Snap er niet veel van, heeft met java te maken las ik ergens? Graag een simpele uitleg voor misschien een ingewikkeld (of juist andersom) probleem. Bedankt alvast :thumb:

kijk eens in de instellingen of je internet expolorer wel de standaard internet explorer is

Volgens mij wel. Heb zelfs al explorer 6.0 gedownload met de hoop dat eventuele fouten hersteld zouden worden. Kon echter nog steeds link aanklikken in de mail die ik kreeg :(

Dus dit helpt echt niet? 'Controleren of Internet Explorer de standaardbrowser is.' (in IE/Extra/Internet-opties, tabblad Programma's, of aldaar klikken op Webinstellingen herstellen)

En anders dit eens proberen: Het is niet mogelijk om een nieuw Internet Explorer-venster te openen of er gebeurt niets na het klikken op een koppeling

Oplossing
Ga als volgt te werk om dit probleem op te lossen in Internet Explorer:

1. Sluit alle geopende programma's af.
2. Klik op Start en klik op Uitvoeren.
3. Typ regsvr32 urlmon.dll en klik op OK.
4. Als het bericht 'DllRegisterServer van urlmon.dll geslaagd' wordt weergegeven, klikt u op OK. Als het probleem nog niet is opgelost, herhaalt u stappen 2-4 voor de volgende bestanden (vervang in stap 3 Urlmon.dll steeds door de naam van een van de bestanden hieronder):

Shdocvw.dll
Msjava.dll
Actxprxy.dll
Oleaut32.dll
Mshtml.dll
Browseui.dll
Shell32.dll (alleen Windows XP en Windows 2000)

Bedankt voor de oplossing. Echter alle dll's werden als "geslaagd" weergegeven maar Msjava.dll
kwam als bericht "niet gelukt" Is/kan dit het probleem zijn? Super zoals een leek als ik feedback krijg........ hoop dat ik het laatste stukje van de puzzel ook nog krijg !! :)

Zou toch moeten lukken, probeer het anders nog eens. Leeg ook de cache: in Internet Explorer/Extra en vervolgens op Internet-opties. Onder "Tijdelijke Internet-bestanden," klik je op "Bestanden verwijderen." Activeer het selectievakje "Ook alle offline items verwijderen". Sluit de schermpjes af met OK. Start eventueel de pc opnieuw op.

Helaas Gezina, alles gedaan wat werd geopperd, maar kan nog steeds een link aanklikken maar er staat "fout op pagina". :( Pfff...... Het is niet het ergste probleem maar wel giga irritant :mad:. In ieder geval bedankt voor de geboden hulp :thumb: Grts Joosje

Is dat gekomen na een handeling, installatie van een programma en dergelijke? Welke OS draai je eigenlijk en up to date? Post de volledige foutmelding, maakt ook veel duidelijk.

De foutmelding wanneer ik een link aanklik is enkel: Fout op de pagina. Welke OS draai je eigenlijk en up to date? Wat bedoel je precies?
:o De fout melding die ik kreeg bij : uitvoeren; msjava.dll =
RegSvr32 > Het in het geheugen laden van de bibliotheek (msjava.dll) is mislukt kan de opgegeven module niet vinden

Verder heeft pc altijd goed gewerkt en kan geen verklaring geven waarom/hoe dit probleem is ontstaan.

Met OS bedoel ik welke versie van windows, Windows 98, ME of XP. Al eens gecontroleerd op spyware? Je kan eens scannen met het gratis programma Ad-aware of Spybot Search & Destroy, voor alle info+downloads, zie onze partner-site: *klik*

Windows draait met XP professional. En spybot/adaware en AntiVir zijn dagelijks alert op virussen. Ook geregeld online pc check.
Is misschien systeem terugzetten in tijd, waar het nog wel werkte een optie?

bedankt !! @}-->-->--|

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan