Explorer hangt/PC loopt vast.

Status
Niet open voor verdere reacties.

reAaa

Gebruiker
Lid geworden
2 jun 2007
hallo,

ik heb mijn PC 2x geformatteerd, alle drivers van mn mobo erbij geinstalled, videokaart drivers enz alles wat nodig is voor een normale installatie. 1 of 2 minuten daarna blijft gewoon heel mijn systeem hangen en de enigste optie is dan om of op reset te drukken en opnieuw op te starten en dan in veilige modus. want in veilige modus kan ik zo lang blijven als ik wil.

nu is mijn vraag: kan het aan mijn hardware liggen dat dit gebeurd? ligt het misschien wel aan internet explorer? versie 6, of ligt het hoogstwaarschijnlijk aan de drivers voor mijn moederbord. ik heb namelijk nog de drivers van mijn mobo die 2 jaar geleden erbij zijn geleverd gebruikt van de CD-rom. wie o wie raad ons aan wat we er tegen kunnen doen.

ik ga nu Firefox installeren om te kijken of het misschien niet gewoon aan internet explorer ligt. dit is btw al de 3e format in 3 weken.

edit: mijn probleem is iets anders, bij jouw kan je nog gewoon verder werken met de dingen die je doet, alleen mijn systeem loopt gewoon helemaal vast, CTRL+ALT+DELETE werkt niet. het enige wat werkt heb ik hierboven al beschreven

ik heb zelf even gekeken wat er aan de hand is. dit is wat help en ondersteuning mij zegt over het probleem hier:

Conflicten/DelenHet item Conflicten/Delen bevindt zich in de categorie Hardwarebronnen van Systeeminfo. Hier ziet u de apparaten die bronnen delen, zoals DMA (direct memory access), IRQ's en geheugen.

Gedeelde bronnen veroorzaken doorgaans weinig problemen. Als er een probleem optreedt, kunt u dit vaak oplossen door mogelijke conflicten te onderzoeken. Als er een probleem is met een apparaat, controleert u Conflicten/Delen om te zien of er conflicten bestaan. Zoek het apparaat in de kolom Apparaat in het deelvenster met details en controleer in de kolom Bronnen welke bronnen worden gebruikt door het apparaat. Apparaten die een bron delen, komen dubbel voor in de kolom Bronnen. U kunt bijvoorbeeld twee adapters hebben die hetzelfde IRQ-kanaal gebruiken, zoals IRQ 5. Als het probleemapparaat een bron deelt met een ander apparaat, is er mogelijk een conflict. U kunt Apparaatbeheer gebruiken om het probleem op te lossen. Zie Apparaatbeheer voor meer informatie over Apparaatbeheer.

Zie Hardwarebronnen voor meer informatie over hardwarebronnen.

4qzwmqg.jpg

ik heb dat stuk gelezen, en als ik dan naar het onder/bovenstaande plaatje kijk dan ligt het er volgens mij aan dat er bij het probleem bij meerdere onderdelen 2 keer dezelfde netwerkbron wordt gebruikt. zoals je bv ziet bij netwerkbron staat er twee keer "IRQ 3" bi verschillende apparaten. kan het kloppen wat ik hier zeg of heb ik het fout? maar in ieder geval, hoe zou dit eventueel op te lossen zijn? het ligt volgens mij aan m'n moederbord drivers. ja je ziet in bovenaan wel mijn videokaart staan als apparaat, maar dat komt 'denk' ik omdat mijn moederbord dezelfde netwerkbron gebruikt.

iemand een antwoord op mijn vraag? alvast bedankt!

Ik vraag me af of je het zo ver moet zoeken.
Het lijkt op slecht of defect geheugen.

Als er meerdere bankjes in de PC zitten, zet de PC uit en haal de stroom er af en verwijder er eens eentje.
De PC zal nu wel trager zijn maar dat is normaal.
Als alles nu goed werkt zal dit geheugen kapot zijn.

Zoniet, steek het geheugen terug en haal het andere bankje er uit en kijk nu of de PC wel goed werkt.

p.s. Zet wel telkens de PC uit en haal de spanning er af, als je het geheugen er in of er uit haalt

Ik vraag me af of je het zo ver moet zoeken.
Het lijkt op slecht of defect geheugen.

Als er meerdere bankjes in de PC zitten, zet de PC uit en haal de stroom er af en verwijder er eens eentje.
De PC zal nu wel trager zijn maar dat is normaal.
Als alles nu goed werkt zal dit geheugen kapot zijn.

Zoniet, steek het geheugen terug en haal het andere bankje er uit en kijk nu of de PC wel goed werkt.

p.s. Zet wel telkens de PC uit en haal de spanning er af, als je het geheugen er in of er uit haalt

nee hier kan het niet aan liggen. btw dit probleem is op het moment al over omdat ik nu windows er weer af heb gegooid. maar door een probleem met mijn BIOS lukt het helemaal niet meer om uberhaupt naar de Windows installatie te gaan. zie mijn topic elders in dit forumgedeelte over dat probleem

Hoe bedoel je het probleem is over met Windows er af gegooid ?
Draai je nu onder Dos ??

Het kan nog steeds dat het geheugen defect is, gezien het niet kunnen installeren van Windows.
Geloof niet dat het BIOS daar iets mee te maken heeft.

Als je windows opnieuw opstart, moet je via de bios de cd-rom opgeven.

Hoe bedoel je het probleem is over met Windows er af gegooid ?
Draai je nu onder Dos ??

Het kan nog steeds dat het geheugen defect is, gezien het niet kunnen installeren van Windows.
Geloof niet dat het BIOS daar iets mee te maken heeft.

nou mijn PC doet het nu niet goed meer omdat er wat instellingen veranderd zijn in de BIOS, maar daarover heb ik een ander topic aangemaakt.

Hoi !

Als ik jou was zou ik EERST zorgen dat je XP goed geinstalleerd krijgt op die PC !

Als je alles geupdate hebt, de juiste drivers geinstalleerd, en je hebt nog problemen, kunnen we verder zien.

Misschien is dit probleem na een GOEDE installatie vanzelf opgelost !

Greetz,

Harry.

Hoi !

Als ik jou was zou ik EERST zorgen dat je XP goed geinstalleerd krijgt op die PC !

Als je alles geupdate hebt, de juiste drivers geinstalleerd, en je hebt nog problemen, kunnen we verder zien.

Misschien is dit probleem na een GOEDE installatie vanzelf opgelost !

Greetz,

Harry.
het is mij weer gelukt om XP te installeren en in windows te komen. maar hoe kan ik nou weten wat de juiste drivers zijn? want de laatste keren waren het de drivers van de bijgeleverde CD die de problemen veroorzaakten. wat zal ik doen? de drivers van CD-rom nogmaals installeren en dan de wat nieuwere drivers van de gigabye website eroverheen? of gewoon tegelijk alle drivers van de gigabyte website downloaden en installeren?

Hoi !

Na de installatie EERST een goede virusscanner installeren, daarna de nieuwste drivers van de Gigabyte-site downloaden en installeren !

De drivers van de bijgeleverde CD zullen verouderd zijn, zeker in deze Vista tijd hebben de meeste fabrikanten nieuwe drivers uitgebracht.

Greetz,

Harry.

heel vaag, heb alle drivers alweer geinstalleerd enz en nog blijft hij hier conflicten vertonen. zie afbeelding.

Bijlagen

• shalsmdz.JPG
    shalsmdz.JPG
    70,5 KB · Weergaven: 47
Hoi !

Wat wil je nu zeggen met die screenshot ?

IRQ-adressen worden op ieders PC gedeeld, bij mij op 3 PC's ook !

Het gaat erom of dat problemen oplevert.

Meestal is het niet het geval, zeker niet als je het eerste PCI-slot onder het PCi/AGP slot overslaat.

Zoals ik het lees ligt daar geen enkele oorzaak voor problemen in XP !

Enne....ik loop al even mee, hoor.

Greetz,

Harry.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan