Explorer hangt vast

Status
Niet open voor verdere reacties.

xaltar

Gebruiker
Lid geworden
22 mrt 2010
Dag iedereen

Ik heb sinds kort een vervelend probleem met Windows 7.
Ik start mijn computer op en zodra ik aangemeld bent loopt Windows Explorer helemaal vast: ik kan geen programma's openen, minimaliseren, sluiten, ...
Ik probeer dan mijn taakbeheer te openen, maar deze loopt ook volledig vast.

Mijn Explorer vreest dan volledig, alleen kan ik wel mijn muis nog bewegen en in het venster dat open is (browser) kan ik verder blijven werken.

Via CTRL+ ALT+ DELETE kies ik dan de optie "Afmelden", en na een hele poos lukt dit dan uiteindelijk.

Ik dacht dat dit aan mijn gebruikersprofiel lag, dus heb ik een nieuw profiel aangemaakt. Dat leek het probleem op gelost te hebben, maar plots heb ik op dat nieuwe profiel hetzelfde probleem.

Ik heb via CMD als een sfc /scannow gedaan en dan zegt hij dat hij enkele bestanden heeft hersteld. Maar het probleem houdt aan.
Het is ook iets erg bizar: gisteren bijvoorbeeld deed hij het volledig niet. En vandaag dan al weer non-stop. Herstarten helpt ook niet.

Iemand weet raad?

Thnx!

Kun je via taakbeheer programma's starten? Je kunt explorer weer starten. Taakbeheer -> nieuwe taak -> explorer.exe

Kun je via taakbeheer programma's starten? Je kunt explorer weer starten. Taakbeheer -> nieuwe taak -> explorer.exe

Zoals ik zei: ook Taakbeheer hangt dan volledig vast. Het start wel, maar ik kan er niet in klikken.
Ook "Uitvoeren" open (WIN + R) lukt dan niet.

Gewoon geen IE gebruiken, ik weet niet of dit gebeurd zodra je, je computer aanzet? Als ie automatisch opstart dan kan ik je helaas niet verder helpen. Anders zou ik even via een ander computer chrome of firefox downloaden en die op een stickje zetten. Die vervolgens installeren en kijken of je die wel kan uitvoeren.

Gewoon geen IE gebruiken, ik weet niet of dit gebeurd zodra je, je computer aanzet? Als ie automatisch opstart dan kan ik je helaas niet verder helpen. Anders zou ik even via een ander computer chrome of firefox downloaden en die op een stickje zetten. Die vervolgens installeren en kijken of je die wel kan uitvoeren.

IE = browser.
Ik heb het over Windows EXPLORER => verkenner...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan