Explorer klein bij aanklikken

Status
Niet open voor verdere reacties.

jan42

Gebruiker
Lid geworden
2 dec 2000
Op mijn PC met W98 SE en IE6 treed opeens het verschijnsel op dat als ik de IE (vanuit desktop of vanuit een URL) start, dat hij dan geminimaliseerd is. Ik wil dat hij start op maximale groote. Volgens mij is dat een instelling, maar ik weet niet welke. Wie kan me een tip geven?

Laatst bewerkt:
Wat bedoel je precies met "geminimaliseerd"?
Staat hij alleen op de taakbalk of is het venster heel klein?

Guus.

Hij staat niet op de taakbalk, maar is heel klein (ongeveer 8 mm hoog en 30 mm breed) en er staat alleen het streepje, vierkantje en kruis. Als ik op het vierkantje klik wordt het full screen. Vroeger had ik dat niet en nu opeens wel alleen weet ik niet hoe het nu zo gekomen is. Heb jij een antwoord?

Klik een hyperlink op een web-pagina met de rechter-muisknop aan. Kies 'openen in nieuw venster' in het snelmenu. Ga nu terug naar het eerste scherm wat je geopend hebt (dus het scherm, waar je vandaan komt), en sluit het. Ga nu naar het door de hyperlink geopende venster, en sleep dit met de muisknop naar de grootte die je wilt. De maximaliseren knop hierbij dus NIET gebruiken (vierkantje rechtboven), want dat is maar een tijdelijke instelling, en die wordt NIET onthouden. Hierna druk je de Ctrl knop in, houd hem ingedrukt, en sluit het venster, door op 'sluiten' in menu 'Bestand' te klikken. In het vervolg hoort nu elk nieuw venster dat je opent op de op deze wijze ingestelde grootte te openen. (copyright @ Ton Kleinkramer)

Mocht dat ook niet lukken, nog een tip: IE New Window Maximizer +
AutoSizer 1.4

Nog meer: http://www.mvps.org/winhelp2002/ietips.htm Scroll naar iets boven het midden en lees het gedeelte vanaf [Exception]

Geplaatst door jan42
maar is heel klein (ongeveer 8 mm hoog en 30 mm breed) en er staat alleen het streepje, vierkantje en kruis.
Ik denk dat dit een fout in het register is.
Pak de bijlage even uit, dubbelklik erop, klik vervolgens op Ja en OK en kijk of alles dan weer normaal is.

Guus.

Laatst bewerkt:
Guus,
Ik heb je registeraanpassingen geladen. Het verschijnsel is voor een groot deel weg, maar niet helemaal. Als ik vanuit zonnet een link aanklik, blijft het geminimaliseerd. Als ik de IE start vanuit de desktop komt die fullscreen in beeld, dat is dus vooruitgang.
Kan ik nog meer doen om hem altijd fullscreen te krijgen?

Geplaatst door jan42
Kan ik nog meer doen om hem altijd fullscreen te krijgen?
Doe wat Gezina al aanraadde: installeer IE New Window Maximizer.
Het probleem met niet of niet volledig gemaximaliseerde vensters zul je in IE altijd blijven houden.
Ik gebruik IE NWM al een hele tijd en zou niet meer zonder willen.
Alle vensters openen daarmee altijd gemaximaliseerd.

Guus.

Hallo Gezina, jouw oplossing werkt uitstekend. Ik krijg nu vrijwel een fullscreen. Bedankt voor je geweldige tip. Probleem is nu volledig opgelost.

:thumb: Toch zouden voorgaande tips moeten werken, maar goed, zo gaat het ook. :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan