Explorer maken in VB

• Onderwerp starter Onderwerp starter Jed
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Jed

Gebruiker
Lid geworden
1 okt 2012
Hallo,

Ik wil graag een soort windows verkenner maken in Visual Studio 2012 Professional with Blend.
Ik heb het al geprobeerd door een explorer toe te voegen maar het lukt nog niet helemaal. De links werken nog niet en bestanden kunnen niet geopend worden.

Is er iemand die mij hierbij helpen kan?

Graag hoor ik van jullie.

Hoi,

Allereerst natuurlijk welkom op helpmij.nl! :)

Het is nu niet helemaal duidelijk wat er niet lukt... Je wil een soort explorer maken, maar dat lukt niet? Wat lukt er dan precies niet? Hoeveel ervaring heb je al? Welke moeite heb jij er al in gestoken?
Begrijp me niet verkeerd, ik wil niet vervelend zijn, maar soms zijn er mensen die anderen de code willen laten schrijven en die dan onder hun eigen naam gebruiken. Dat is niet de bedoeling van dit forum. We willen best helpen, maar je moet zelf ook echt inzet tonen.

Kortom, wat heb je al gedaan (iets duidelijker dan "ik heb explorer toegevoegd") en wat werkte daarbij precies niet? Vaak is het handig om er een code bij te posten zodat wij kunnen kijken wat er niet in de code klopt. Ook kunnen wij dan zelf dingen uitproberen.

MartinJM

Bedankt voor je reactie! Ik zal het even uitleggen....

Als eerste ben ik begonnen met op internet te zoeken naar trials waar ze je laten zien hoe je dit aanpakt. Helaas heb ik niets gevonden, ook niet op deze site. Ik ging toen op zoek naar code's waarmee je de besturingselementen mee kon programmeren. Toen ook dat niets opleverde ben ik zelf maar wat gaan proberen te maken maar dat resulteerde uiteindelijk alleen maar op foutmeldingen. Dus toen besloot ik hulp te gaan vragen op dit forum met de hoop dat iemand mij kon uitleggen welke code de knoppen moesten krijgen. Ik heb in verleden al eerder een webbrowser gemaakt met wat hulp van deze site. Dat werkte prima! Dus kort gezegd zoek ik hulp om de knoppen werkend te krijgen. Ik zal vanmiddag wat code posten als dat lukt.

Laatst bewerkt:
Hoi,

Ik vraag me eerlijk gezegd ook een beetje af wat je bedoelt met "Visual Studio 2012 Professional with Blend"... Ik heb nog nooit van Blend gehoord. Maar uit je titel begreep ik wel dat je het met vb.NET wil maken?

Dan, als je wilt beginnen met programmeren, is verkenner namaken misschien een beetje teveel van het goede, maar dat is je eigen keuze. Ik weet niet hoeveel ervaring je al hebt, maar doordat je een tutorial voor een webbrowser hebt gevolgd, ga ik ervan uit dat je nog niet veel ervaring hebt (verbeter me als ik het fout heb...).
Waarschijnlijk zal het je bij de webbrowser tutorial wel opgevallen zijn dat het eerste wat je doet is kijken wat je nodig hebt. Dus, waar bestaat verkenner eigenlijk uit? En hoe heten die controls in vb? En hoe werken die controls in vb? Wat moeten die controls voor taken gaan uitvoeren? Kunnen die controls (in vb) dat wel uitvoeren of het ik daar een eigen control voor nodig? Kortom, begin met jezelf (véééél) vragen te stellen over wat het moet doen, hoe het dat dan moet doen en of dat überhaupt wel (voor jou) mogelijk is (en niet te moeilijk totdat je meer kennis hebt opgedaan).

Je moet je misschien ook gaan afvragen hoeveel codes je van anderen wilt gebruiken. Zolang jij de code niet begrijpt, heeft het in principe geen zin om de code te kopiëren. Dan kan je net zo goed gewoon het programma van die ander downloaden. Ik weet namelijk zeker dat er anderen zijn die dit hebben gedaan (1 gezien/geprobeerd, maar dat was C#, en vaker op internet projecten in vb rond zien zwerven). Dat geld ook altijd voor de codes die je hier krijgt/ziet staan. Het zal je niet goed verder helpen als je de codes niet begrijpt.

Begrijp me niet verkeerd, we zullen je altijd (proberen te) helpen, maar wat ik eerder al zei, we gaan niet alle codes voor je maken.;)

MartinJM

Zou je mij kunnen vertellen waar je zoiets gevonden hebt? Dan kan ik daar misschien wat nuttige uithalen. Verder was het niet mijn bedoeling om alles letterlijk over te nemen. Ik wil het zelf wel aanpassen. Maar ik weet niet hoe de basis van zo'n code er uitziet. Verder zijn er in de explorer knoppen als: maak nieuw bestand, open bestand, wijzig uiterlijk van de explorer knoppen[treeview open/dicht]. Mijn computeroplader is stuk maar ik heb het project overgezet naar een andere computer. Ik zal kijken wat ik tot nu toe heb en dat binnenkort gaan posten. En waar kan ik zo'n project downloaden waar jij het over hebt? Natuurlijk snap ik dat jullie ook nog andere dingen te doen hebben en dat jullie niet mijn explorer helemaal willen programmeren maar een paar kleine code's voor de knoppen die ik ga posten zouden hartelijk welkom zijn. Bij voorbaat dank!

Hoi,

Het is C# en het gaat oorspronkelijk over een ander onderwerp, maar het is een soort verkenner: http://vbcity.com/forums/t/80685.aspx.

Volgens mij is het makkelijker om zelf nog wat te proberen, nog wat op te zoeken en dan nog wat gerichtere vragen te stellen. Ik denk dat het voor je kennis en tijd beter is...

MartinJM

[edit]
Je had ook genoeg andere links kunnen vinden met google: https://www.google.nl/#q=visual+basic+make+explorer
[/edit]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan