explorer reageert niet!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

roos33

Gebruiker
Lid geworden
28 jan 2003
hallo

Ik heb de volgende problemen met mijn pc.
Als ik hem opstart duurt dat ten eerste eindeloos lang terwijl ik toch een redelijk snelle pc heb dacht ik.
Dan krijg ik een foutmelding over runddl ofzo.
En dan nog het ergste ,...telkens als ik op internet ben loopt internet vast hij zegt dan explorer reageert niet of met welk programma dat ik dan ook bezig ben dat ie niet reageert! En ook is er iets met mijn active desktop moet ik heel erg vaak herstellen.
En ik heb een probleem met verwijderen van een snelkoppeling die ik niet kan vinden.
Deze pc is anderhalf jaar oud, ik weet dat er al veel nieuwere zijn maar kan me niet voorstellen dat de pc nu al op is toch??
Wie kan me helpen ben inmiddels behoorlijk radeloos aan het worden want zo is computeren niet meer leuk!

Groetjes roos33

Welke Windows? Kom ook met de EXACTE foutmeldingen. Erg vaag nu ...

Groetjes,
Bennie

intenet explorer reageert niet

HOI

ik heb windows me
De pc is een packard bell iconnect 1900a RW
128 mb ram 900 mhz
sorry heb niet veel verstand van computers ik hoop dat dit genoeg gegevens zijn.

groetjes roos33

Verstand van computers hoef je niet te hebben. "Dan krijg ik een foutmelding over runddl ofzo". Tja, wat is dat "ofzo"? In het foutmeldingenvenster, kan je op "details" klikken. Kopieer dan die tekst en post ze allemaal hier.

Welke snelkoppeling probeer je verder te verwijderen? Van welk programma of bestand?

Groetjes,
Bennie

ben ik weer

als ik de pc opstart krijg ik eerst fout van microsoft visual c++ runtime library
program:c:\programfiles\ezula\ezulamain.exe.
abnormal program termination

die heb ik erbij gekregen nadat ik spybot heb gebruikt.

Dan krijg ik het probleem met de snelkoppeling
de snelkoppeling AGSatelite.ink verwijst naar een locatie die niet beschikbaar is

en dan het venstertje met
RUNDLL
er is een fout opgetreden bij het laden van C:\progra~1\common~2\toolbar\CNBabe.dll.

dit is zoals het gaat als ik opstart
p.s de internet verbinding is stukken sneller gaan lopen na dat ik spybot heb gebruikt dat scheelt al een heel stuk daar heb ik ook die eanthology mee kunnen verwijderen wat steeds maar niet verdween.

Ok, dat is al veel duidelijker. Die bestanden zijn inderdaad Spyware, vermoedelijk omdat je KaZaa hebt geïnstalleerd (Ezulamain.exe en CNbabe.dll)). Kijk hier hoe je de restjes moet verwijderen. Verwijder ook Kazaa.

Hetzelfde geldt voor AgSatelite.exe. Verwijder AudioGalaxy in configuratie\software.

Had je Spybot trouwens vantevoren helemaal ge-update?

Groetjes,
Bennie

hallo ikke weer

bedankt voor de tips internet start nu veel sneller maar loopt ook sneller vast zit nu half uur achter de pc en hij is al 5 keer vastgelopen de tip die ik van bennie kreeg is in het engels en daar snap ik helemaal niets van hoe kan ik die AGSatelite.ink verwijderen heb het geprobeert in software maar dan zegt ie de following file does not exist or is a not valid uninstallation log file
c:\programfiles\audiogalaxysatelite\uninstal.log
ik kom er niet echt uit he misschien ben ik een beetje dom maar het groeit een beetje boven mijn pet
oja en ik heb spybot net nog geupdate en dat is gelukt
die link die je gaf bennie is die er ook in het nederlands
alvast bedankt en de groetjes van roos33

Go to Start > Run, and type in "msconfig", click OK > Startup and look for the entries for CommonName, CNBABE.EXE., cnform.exe, BabeIE.dll, CNBarIE.dll.... if any of them are there, uncheck them, click OK, then reboot.

If you don't find all of them there, click Ctrl\Alt\Del and look for them in the window that appears, if you find any, highlight and End Task on them. That will ensure they are not running prior to the scan.

Now go to your Add\Remove programs and look for CommonName and uninstall it.
If you happen to see any of those others above there delete them also.

Do a file search for w3k*.tmp and delete all that you find.

Run Adaware.

When it's done choose "mark all for removal"

IMPORTANT: Make sure that you choose to make a BACKUP before removing anything.

Click "Continue" to remove the nasties.

When it is finished I would reboot and run Ad-aware again to make sure all is gone.

Grove vertaling:

Ga naar start uitvoeren en typ daarin msconfig en druk op OK. Ga naar tabblad opstarten en vink CommonName, CNBABE.EXE., cnform.exe, BabeIE.dll, CNBarIE.dll allemaal uit en daarna druk je op OK en je gaat je pc opnieuw opstarten.

Mochten er een aantal niet staan druk dan op ctrl-alt-del en zoek eventueel naar bestanden zoals hier boven beschreven staan. Dan druk je op taak beeindigen. Dit doe je dan met alle bestanden (die hier boven staan)

Dan ga je naar configuratiescherm, software en ga op zoek naar CommonName en die deinstalleer je. Mocht je nog bestanden tegenkomen die hier boven genoemd staan deinstalleer die ook.

Ga dan naar start, zoeken en zoek op w3k*.tmp en verwijder alles wat je vind.

Daarna run je spybot weer

hallo

het gaat inmiddels al veel beter ben al een foutmelding kwijt pc loopt ook niet meer steeds vast he harstikke tof en bedankt.

de rundll is opgelost alleen die AGSatelite .ink nog maar dat zal ook wel lukken

dus je kan nu wel zeggen dat het grootste probleem is opgelost

thnxs en groetjes van roos33

tnx!!!!!!

Cooool

mijn pc loopt weer optimaal allemaal dankzij jullie hulp geweldig
groetjes roos33

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan