explorer sluit af en zegt sorry

Status
Niet open voor verdere reacties.

henryy

Gebruiker
Lid geworden
23 jul 2003
meteen als ik explorer opstart krijg ik het bericht: "explorer has encountered a problem and needs to close. we are sorry for the inconvenience". Nu werk ik met netscape, dat werkt wel maar sluit ook soms, heel onverwacht, af. opnieuw installeren of een repair pack bij ms downloaden helpt in eerste instantie niet. waar kan het aan liggen?

check deze links eens:

HIER

en hier:
HIER

bij de laatste link moet je kijken bij het eerste antwoord (van Carlene)

Laatst bewerkt:
dank voor je reactie, panzzzer, het is erg to the point en precies waar het om gaat. de tip om wat vinkjes uit te zetten heb ik gedaan en alle offline content gewist en opgestart: effect helaas nul. er stond wel I ran spyware en nog een mij niet-bekend programma; dat heb ik niet gedaan.
heb je nog een idee? met netscape red ik me, maar op deze oudere laptop kan ik niet meer dan 98 installeren. misschien 95?

I ran Spybot Search and Destroy

I ran AdAware

Beide goede programma's :duim:

Ik weet niet welke je gedraaid hebt maar draai ze sowieso allebei! :)

Hier te downloaden:
Ad Aware
en
Spybot SD

De update eerst doen, daarna pas scannen.
---------------------------

Ik zou voor de zekerheid eens een HijackThis logje op het forum plaatsen. volg de volgende instructies op:

Plaats een Hijack this log in de volgende topic;

klik --> Helpmij tegen spyware offensief (deel 5) <--klik.
Klik in de bovenstaande link op "Reageer op bericht".
Pak Hijack this eerst uit, voordat je het log daar gaat plaatsen!!!

In de link die hierboven staat, moet je goed het eerste bericht lezen!!!
Daarna plaats je daar ook het log van Hijack this.
Je vind daar ook de uitleg hoe je dat doet.

Ga eens naar - start-instellingen-configuratiescherm-software-tabblad installeren
en verwijderen
- tussen de programma's ga je op zoek naar 'Microsoft internet explorer en internet-werkset.
- je dubbelklikt en je krijgt dan een scherm waarin je de keuze hebt tussen 'internet explorer herstellen' of 'onderdeel toevoegen' en kies voor herstellen.

ik heb eerst jozo's tip gedaan omdat die wel heel simpel uit te voeren was. en verrek, het werkt! explorer doet het weer! bij de reparatie gebeurt wat, lang schijfactiviteit, buroblad van nieuwe ikoontjes voorzien. dit is toch de eerste aangegeven weg denk ik.

panzzzer, ook erg bedankt, het werkt ook vast, ik heb het antwoord opgeslagen voor als explorer toch nog gaat sputteren.

groeten henri van rooy

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan