Explorer val weg

Status
Niet open voor verdere reacties.

FreddyM

Gebruiker
Lid geworden
15 okt 2004
Ik heb een sortgelijk probleem als bij anderen waar men het over het wegvallen van de ADSL verbinding heeft.
Als ik een tijdje surf (1/2 uur) kan ik ineens geen internetpagina's meer oproepen. Het ligt mijn insziens niet aan het wegvallen van de ADSL verbinding.
Deze valt niet weg. Ik heb bijvoorbeeld nog gewoon een windows update kunnen doen, terwijl mijn Explorer "weg" was. Ook is het geen virus. Ik had hetzelfde met een "schone" pc en hetzelfde nadat ik eergisteren mijn pc volledig opnieuw geformateerd en van XP HOme edition voorzien had. Zou het aan de provider liggen? Ik heb Compuserve.
:confused:

Heb je het al aan hun voorgelegd ?

Met welke modem/router werk je ?

Ik heb het nog niet aan compuserve voorgelegd. Mijn router is een Zyxell prestige 600 serie.
Het probleem is overigens van de laatste tijd.
Ook heb ik de compuserve software gedeinstalleerd.
De browser die CS aanbiedt vindt ik namelijk maar niets. Ik werk dus rechtstreeks met IE6. Dit is de afgelopen maanden goed gegaan zonder de nu optredende verschijnselen.

Welke browser krijg je via compuserve aangeboden ?

Is je verdere adsl verbinding stabiel ?

Het is een eigen browser, wel gebasseerd op IE (zeggen ze). Ik vindt hem echter hoogst onvriendelijk in het gebruik en erg gebonden aan allerlei CS zaken zoals hun e-mail centrum, de zoekfunkties etc. Eerst minimaliseerde ik hem en surfte dan met IE. ( zo staat het ook op hun FAQ). Later kwam ik er achter dat ik CS gewoon kon de-instaleren en met IE kon surfen. Ging ook een aantal maanden goed. Tot de laatste weken.

Vergat nog toe te voegen dat adsl stabiel is. Ik kan n.l. gewoon op de achtergrond blijven downloaden. Via een PTP programma of b.v. een windows update.

Ik denk dat ik CS weer eens opnieuw installeer op mijn pc. Misschien zijn er updates of zo. Ik hou het forum op de hoogte. De geadvisserde browser (zie vorig bericht) ga ik ook uitproberen.

Wat er verandert is weet ik niet, maar zonder dat ik iets veranderd of gedaan hebt werkt mijn browser weer normaal. Wat mij betreft is e.e.a. opgelost.
Het is wel onbevredigend niet te weten wat er nou an de hand was.:)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan