Explorer verdwenen na installatie SP2

Status
Niet open voor verdere reacties.

Amon-Ra

Gebruiker
Lid geworden
20 jan 2003
Ik heb een goed werkende pc met W XP. Ik installeer updates en dan werkt hij nog goed. Nu installeer ik SP 2. Nadat de installatie voltooid is krijg ik meteen een foutmelding over Windows Explorer. Die start niet meer vanzelf op. Nu kan ik die wel manueel opstarten via taakbeheer, maar dat is natuurlijk niet de bedoeling. Is er nog iemand die dat probleem al gehad heeft ... en misschien nog beter ... wat is daar een oplossing voor?

Sorry, scriptje is voor herinstallatie IE, niet voor Explorer. Je hebt er dus niets aan.

Probeer dit ´ns:

Druk Ctrl, Alt en Del.

Open het tabblad Toepassingen en klik op Nieuwe taak.
Type regedit en klik op OK.

Blader naar de registersleutel:
HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Services\RpcSs

Klik met de rechtermuisknop op ObjectName, klik op Wijzigen.

Type LocalSystem in het vak Waardegegevens. Klik op OK

Sluit de register editor en start de computer opnieuw op.

Kun je even aangeven welke foutmelding je krijgt?

Als ik opstart krijg ik zo'n grijze kader waarmee je een foutrapport kan verzenden. Het gaat om een fout van explorer.exe.
Ik krijg voor de rest alleen mijn bureaublad zonder iconen en taakbalk. Nochtans werkt alles voor de rest. Het moet alleen manueel opgestart worden via taakbeheer.

Kijk even in het register bij HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon.

Selecteer Winlogon en zoek in het rechter venster naar Shell; dubbelklik daarop. Bij waardegegevens hoort Explorer.exe te staan. Staat dat er niet, pas het dan aan. Sluit vervolgens de register-editor af en start de pc opnieuw op.

Daar staat al explorer.exe. Het moet dus nog ergens anders aan liggen. Ik neem aan dat de explorer niet bij de opgestarte services moet staan in msconfig? Of toch?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan