Explorer verkeerd doelstation

Status
Niet open voor verdere reacties.

remcovg

Gebruiker
Lid geworden
25 jun 2006
Berichten
205
Ik heb een probleem met een windows xp besturingsysteem namelijk:
de pc had veel last van spyware nadat ik die had opgeschoond en de pc herstarte probeerde hij plots explorer van A: te laden.. nadat ik sp2 had geinstalleerd en het diskette station uit de bios had verwijderd probeerde hij de bestanden te laden van D: ( cd-rom drive ). hierbij gaat het niet om internet explorer maar de windows file explorer.. ik krijg dus alleen de bureaublad achtergrond te zien en het systeem gaat niet verder... ctrl+alt+del werkt niet omdat " deze functionaliteit is uitegeschakeld door de syteembeheerder ". in veilige modus kan ik het systeem wel opstarten maar krijg ik ook de melding dat explorer niet op D: aanwezig is.
iemand een idee?

alvast bedankt

overigens heb ik nog een probleem op een andere pc deze komt niet bij het windows laadscherm en geeft aan dat ik 30 sec heb voor keuze veilige modus e.d. maar zodra de 30 sec om zijn gebeurt er niets meer.. veilige modus laadt heel traag wat bestanden en loopt dan ook vast op een zwart scherm en herstart,, iemand hier een idee over?

Met vriendelijke groet,

Remco van Grinsven.
 
Laatst bewerkt:
Mijn eerste gedachte:

Op beide opnieuw xp installeren met de originele cd en van hieruit alle partities verwijderen, opnieuw aanmaken en dan verder gaan met de installatie.

Een schone lei dus zogezeid ...... :thumb:
 
helaas het bekende liedje! er staan nog bestanden op die van belang zijn..
 
... dus harde schijf eruit en in een externe case, danwel een andere pc .....
 
ga ik proberen .. hoewel het mij een eenvoudige registery key lijkt.. in t eerste geval tenminste..
dus als iemand die weet,..
 
Laatst bewerkt:
een andere schijf werkt wel op beide systemen.. dat word overzet werk denk ik dan.. hoewel ik bij de eerste vereist was om het te herstellen.. en bij de 2e alleen wat bestanden ... overigens heb ik 1000e clusterbeschadigen gevonden in de 2e situatie... ik heb de gebruikers hun pc af zien sluiten dus verbaast t me niet zoveel.... ( gewoon stroom eruit :shocked: )
 
gebruiker zojuist gesproken ( van het 2e geval ,, ) weet iemand een applicatie waarmee ik ondanks die schade ook eenvoudig de outlook adressenlijst kan recoveren... ? ik heb de cluster schade gevonden door hirens bootdisk 9.5...
 
gister avond nog even de mbr en ntfs gecontroleerd .. hier zaten geen fouten in.. de clusterschade leek me toch vals omdat er 2500 beschadigde clusters zouden zijn in de eerste 17 mb... :eek:.. een andere schijf werkte wel in dit systeem dus de fout zit ook niet in de bios.. ook was het geen raid systeem.,. zie ik hier iets over het hoofd?
 
Update:
pc 1 heeft weer geen problemen met explorer maar wel weer met de spyware.
na wat andere removers te hebben gebruikt blijft er nog veel op staan.. ook heb ik sfc /scannow gedraaid en wat corrupte bestanden vervangen.. toch verbaasd het me dat wijzigingen in msconfig en het registery niet opgeslagen blijven.. waar ik dus vermoed dat de spyware achter zit .. CTRL + ALT + DEL wordt geblokkeerd door het registery maar kan niet omgeschakeld worden..
de spyware adviseerd mij ULTIMATE DEFENDER te downloaden en installeren.. als ik google naar de removals hiervoor zijn het alleen removals voor het geval dat ik deze geinstalleerd zou hebben en niet voor het geval deze verzocht word ( door een op microsoft beveiligingscentrum lijkende ) te installeren.

Iemand die mij hiermee verder kan helpen?
 
Mijn eerste gedachte:

Op beide opnieuw xp installeren met de originele cd en van hieruit alle partities verwijderen, opnieuw aanmaken en dan verder gaan met de installatie.

Een schone lei dus zogezeid ...... :thumb:
 
helaas het bekende liedje! er staan nog bestanden op die van belang zijn..

dit geldt ook voor applicaties.. ( ook gelicenceerde ( De gebruikers hebben niet zoveel verstand van computers en weten dus niet of ze die nog hebben. ) ).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan