Explorer veroorzaakt mini-restart

Status
Niet open voor verdere reacties.

hugensjr

Gebruiker
Lid geworden
13 mrt 2002
Berichten
91
Hallo,

Niet echt een heel groot probleem, maar ik wilde het toch hier even opschrijven want misschien is er iemand waar een lampje bij gaat branden.

Ik draai XP met SP1 op een P4 2,8. Sinds kort kapt af en toe explorer er mee. Ik weet niet of ik het goed omschrijf, maar ik bedoel dat even je hele taskbar wegvalt (de hele onderste balk met de start-button), en daarna weer wordt opgestart (door XP zelf...). Een soort mini-restart, want een aantal applicaties die bij het opstarten van het systeem normaliter actief zijn, waaronder Norton Antivirus, zijn vanaf dat moment niet meer actief!! Ik krijg verder geen foutmeldingen ofzo.

Oók is het zo dat wanneer ik m'n minimize-all-windows-button gebruik (desktop-button) dat heel lang icoontjes van m'n inbelverbindingen en van een aantal applicaties, het standaard Windows logo heeft, na 20 seconden verschijnen pas de bijbehorende iccontjes (ook een tussentijdse F5 (refresh) werkt niet).

Ik denk dat beide zaken iets met elkaar te maken hebben (je desktop is toch ook gewoon een folder die je met explorer ziet). Of niet???

Ik draai een paar keer per week Adware en Norton is ook helemaal up-to-date. Ook m'n Hijackthis log staat bijna niets in, zeker geen rare dingen.

Hopelijk komt iemand dit bekend voor, of is er iemand die een oplossingsrichting heeft.

Alvast bedankt!
Patrick
 
Het lijkt alsof dat je pc een vrij grote opslagcapaciteit heeft met slechts één partitie, waardoor mogelijkerwijs fragmentatie de boosdoener is. Je zou je HD moeten defragmenteren. Dit proces kan behoorlijk lang duren, voer het derhalve voor het slapen gaan uit.

En is de temperatuur van je processor niet al te hoog?

Dennis.
 
Hoi Dennis,

Bedankt voor je reactie!
Ik ga zo slapen, dus ik start de defragmentatie zometeen op.

En voor wat betreft de temperatuur van de processor: dat kan ik volgens mij wel in m'n BIOS zien, maar is er ook een Windows tooltje dat dat laat zien?? Ik doe op dat moment geen rare dingen ofzo...

Nogmaals dank en ik laat van me horen!

Patrick
 
Ik hoop dat je daar baat bij hebt. Ja, zelf verkies ik het Bios i.p.v. het gebruik van een utility binnen Windows. Had vroeger wel zo'n programma gehad, maar weet de naam niet meer zo goed.

Succes verder en welterusten.

Dennis.
 
Heb alle raad tot op heden opgevolgd (fanspeed, defragmenteren), maar tot op heden blijft mijn explorer af en toe crashen. Niet de standaard 'explorer'/'verkenner' dus, maar de explorer die XP runt (desktop, startbalk).

Misschien komt het wel door e.o.a. programma wat ik recentelijk heb geïnstalleerd... ik zou niet weten welk programma trouwens.... Maar liever dat, dan dat het een virus is dat dit veroorzaakt!

Beetje een speld in een hooiberg zoeken dus. Tenzij iemand nog een tip heeft. Ik hou me aanbevolen, en anders moeten we dit topic maar sluiten.

Bedankt,
Patrick
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan