Explorer verpest XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

castillo

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Heren en dames experts,

ik heb het volgende probleem:
Ik d/l regelmatig films en heb dus behoorlijk grote bestanden op mijn 60 Gb harde schijf.
De laatste maand is het zo dat het heel erg vaak gebeurt dat als ik een bestand verplaatst of kopieer met Explorer mijn Pc gigantisch lang blijft "ratelen". Hij wordt dan enorm traag. Met lang bedoel ik, soms wel een half uur of langer. Mijn RAM optimizer schiet dan omlaag naar 0 of 1 Mb, terwijl ik 256 Mb RAM heb.
De laatste week is het zelfs zo dat dit gebeurt als ik Explorer alleen al open, overigens niet altijd.

Mijn taakbeheer laat dan enorm veel; activiteit zien, waarbij Explorer het meeste geheugen inneemt (rond 15 Mb). De rest is minimaal.

Wat heb ik gedaan als oplossing:
als verkenner prog gebruik ik nu: 2xExplorer. Dan heb ik 't probleem niet namelijk. Toch wil ik het probleem geheel oplossen.

Ik heb alle adware verwijdert (met adaware en spybot) / opnieuw gedefragmenteerd / 20 Gb verwijderd (25 Gb vrij):
geen verschil.

Wie o wie helpt me?

Alvast bedankt.

Windows Xp
AMD Athlon 1800
256 Mb

heb zo even geen idee.

wat je wel moet doen is die ram optimizer tools verwijderen.

zijn overbodig en contraproductief in windows xp.

pe.

Jij bent lekker wakker Z-Dragon :D

Ik had hetzelfde maar toch raakte ik het kwijt na het lozen van alles wat maar mogelijk was. Verborgen mappen enz enz.
Toch maakt diezelfde verkenner dat ik soms 3 x per dag vastzit. Misschien een verkeerd dll'tje of zo.
Het is in ieder geval hoogst irritant als je gedurende 1 minuut naar een zaklantaarn zit te kijken i.p.v. je verkennerscherm.

Hoeveel programma's laden er allemaal mee bij het opstarten? Hoe groot is je wisselbestand net nadat je bent ingelogd en als je programma's zijn geladen?

Castillo slaapt in zijn kasteel.
Kun je mij misschien vertellen hoe ik aan dat wisselbestand kom.

Op het moment 226 en een CPU van 100. :(
Die achterlijk Windows zeker die al 3 keer bezig is iets in mijn maag te proppen.

Microsoft is al voor de 3e keer bezig me 'veiliger' te maken. Duurt oneindig lang.
Ik heb niet veel in de opstart en wat er staat heb ik nodig. Naast het gebruikelijke een agenda, ePrompter en Start Delayer. Geen zware jongens.

Ik heb net alles uitgedaan, op Norton na en het blijft 100. Het is zeker die update.

Laatst bewerkt:
Vertel mij eens wat voor een harde schijf jij hebt?

Microsoft is al voor de 3e keer bezig me 'veiliger' te maken. Duurt oneindig lang.

Ik snap niet wat je bedoelt :confused:.

En bij het tabblad prestaties, wat neemt het meeste in? Ik zou NAV aan laten staan.

was even weg

Bedankt voor jullie reacties, ik moest helaas weg, waardoor ik nie eerder reageerde.

Pete1, ik ben juist super gelukkig met de optimizer tools en wil ze niet kwijt. Als dat zou betekenen dat ik daardoor de problemen met explorer heb, dan zij het zo. Maar ik kan me dat niet voorstellen, het zijn kleine progs...

Elisa, ik heb een aantal progs om op te schonen (window washer) en ga er van uit dat daarmee alle overbodige bestanden worden geloosd. Ik durf geen andere bestanden en mappen te verwijderen.

XP_PC, ik heb dan een cpu van 95. Zelfs op de momenten dat het mis gaat is de cpu hoog. Maar het gebruik van het geheugen is dan net een flipperkast. Vooral explorer springt op en neer met z'n verbruik.

Ik heb een afbeelding bijgevoegd van Taakbeheer/prestaties (ik ben op dit moment wel bezig een film te converteren).

Ik heb geen last van het "veiliger" maken van Xp waar Elisa last van heeft/

1. Ik zou maar gewoon je virtueel geheugen zelf GOED instellen en als je per se wil 1 ramtool gebruiken.
2. Ik zou ook maar 1 goed cleanprog gebruiken.
3. Maar net nadat je PC is opgestart?
4. Bijlage max. 100 kb.

Het gaat blijkbaar niet lekker met de bijlages :)
Windows update is nu gedaan en mijn CPU is weer 4%.
Ik vraag me af wat er allemaal gerommeld is door Microsoft. Eigenlijk kon ik niets meer doen.

Castillo ik gebruik Norton Clean en Safe of zoiets. Toch zijn er temp mappen die niet geschoond worden en ik zag rommel van een jaar. Handmatig de boel doorlopen levert dus wel wat op.

En Pete, wat die ram optimizers betreft. Toen ik te weinig geheugen had leverde het me heel wat op met Rambooster. Ik ben het dus niet met je eens.

Oja, het helpt wel degelijk! Ik gebruik de optie van TweakXP Pro en ben dik tevreden. Alleen als je "zomaar" een RAM prog gebruikt dan is het mogelijk dat je de XP instellingen veranderd waardoor het geheugenbeheer moeilijk gaat doen.

Bij het opstarten:

25 processen
CPU gebruik 2%
Geheugen 124 kb in gebruik.
RAM 100 Mb

Het enige dat me op valt is dat bij processen svchost 7 keer genoemd wordt.

Hmm, dat is iid vreemd. Het heeft met je netwerk te maken, wat het precies is weet ik niet. Ik weet wel dat ikhem maar één keer heb staan.

Ik geloof niet dat dit vreemd is. Svchost komt bij mij ook 5 keer voor.

Svchost is een service programma van microsoft, voor bepaalde applicaties die draaien op je computer heb je svchost nodig, omdat svchost niet alle processen tegelijk aankan komt het inderdaad meerdere keren voor, bij mij ook 5 keer en er draaien op mijn computer ca: 20 processen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan