Explorer versus Firefox

Status
Niet open voor verdere reacties.

jeanmi

Gebruiker
Lid geworden
24 aug 2001
Dag allemaal,
Ik heb een raar probleem met mijn site als hij bekeken wordt in Firefox. De site is opgemaakt met CSS. In IE, vind ik dat hij er zeer goed uitziet. In Firefox is dit een echte ramp. Hij toont de javascriptcode en geen enkele link is aanklikbaar. Iemand enig idee wat er hier misloopt? Mijn site is te vinden op:
http://www.knockout.be

Alvast op voorhand bedankt voor de reacties.
Mvg.
Jean-Michel

Wat je kan proberen is om in firefox onder extra de 'foutconsole' eens te openen wanneer je op je site bent. Daar krijg je informatie over de fouten waar firefox tegenaan loopt bij de betreffende pagina. Wellicht vind je dan ook de oorzaak van jouw 'probleem'. Codes die ie niet begrijpt etc.

Zie ook bijgaande screenshot met de foutconsole van jouw site.

Firefox is veel gevoeliger voor fouten in het script ofwel zaken die niet 100% aan de standaard van de script taal voldoen. In ieder geval de oudere versies van Internet Explorer zijn daar veel makkelijker in.

Bijlagen

• knockout.jpg
    knockout.jpg
    84,8 KB · Weergaven: 36
Laatst bewerkt:
Beste Aris,
Bedankt voor je antwoord, maar helaas snap ik er geen snars van, behalve dan dat ik de fouten moet opsporen via de foutconsole, maar hoe werkt dit. Als ik je screenshot bekijk merk ik dat de fouten hoogstwaarschijnlijk in mijn CSS code ligt. Denk je niet als ik daar aan begin te veranderen dat ik gans de boel om zeep help. Graag iets meer gedetaillerde oplossing a.u.b. Bedankt op voorhand.
Mvg,
Jean-Michel

Tsja... Ik ben helaas ook geen css expert... Maar start zelf de foutconsole eens op in firefox en kijk niet alleen naar mijn screenshot!

Wanneer je dat doet, zul je zien dat elke melding in de console meteen een link is naar de betreffende regel van je css bestand.

Nogmaals, ik ben ook geen expert, maar wat mij opvalt is dat de regels waarop de foutconsole aangeeft dat hij het niet begrijpt, en daarom de declaratie(s) negeert, in jouw css 'afgebroken' zijn. Dat wil zeggen dat ze uit twee of drie regels bestaan (zelfde declaratie gaat door op een volgende regel en staat niet in één regel). Misschien moet je eens proberen één regel te maken in je css van de betreffende regels.

Hiermee verniel je verder niets en misschien is het de oplossing... Kan best zijn dat firefox hier bijvoorbeeld wel een probleem van maakt terwijl Internet Explorer wel 'begrijpt' dat de dezelfde declaratie op de volgende regel gewoon doorgaat.

Misschien lost dit alle, en zoniet wellicht alvast een deel van het probleem op.

Tsja... Ik ben helaas ook geen css expert... Maar start zelf de foutconsole eens op in firefox en kijk niet alleen naar mijn screenshot!

Wanneer je dat doet, zul je zien dat elke melding in de console meteen een link is naar de betreffende regel van je css bestand.

Ok, ik ben er ook nog niet uit maar zal de oplossing (indien ik die ooit vind :confused:) zeker hier laten weten.
Mvg,
Jean-Michel

Teneinde raad heb ik gans de site hermaakt. Maar een echte oplossing is er mij niet aangereikt. Maar ja, tochbedankt
Mvg,
Jean-Michel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan