Explorer werkt niet / Taakbalk is verdwenen

Status
Niet open voor verdere reacties.

peter135

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
26 dec 2008
Berichten
4
Hallo,

Sinds een aantal dagen wordt alleen mijn screensaver getoond en moet ik werken via 'windows taakbeheer' en dat is vrij omslachtig.

Ik heb op internet gezocht en daar stond oa als oplossing een systeemherstell uit te voeren. Ik heb mijn windows-xp hersteld naar 19-december en het werkte toen twee dagen daarna ontstond weer dezelfde situatie.

Als ik via windows-taakbeheer -> taak uitvoeren -> explorer.exe selecteer (dus niet intikken) en dan op uitvoeren duw dan verschijnt de melding "Ik kan het bestand explorer.exe niet vinden".

mvrgr
peter
 
Hey,
Dit probleem heb ik ook gehad. Wat ik altijd deed was:
Cntrl + alt + delete -> Bestand -> Nieuwe taak (Uitvoeren...) -> typ: explorer.exe

Toen kwam de taakbalk terug. Op een gegeven moment gebeurde het probleem niet meer.
 
Hey,
Dit probleem heb ik ook gehad. Wat ik altijd deed was:
Cntrl + alt + delete -> Bestand -> Nieuwe taak (Uitvoeren...) -> typ: explorer.exe

Toen kwam de taakbalk terug. Op een gegeven moment gebeurde het probleem niet meer.

DIt werkt helaas niet, als ik explorer.exe intik of via bladeren het bestand zoek dan zegt Windows dat het bestand explorer.exe niet kan vinden terwijl ik het bestand op de C:\windows directory zie staan.
 
Kun je wellicht omschrijven wat er precies gebeurt, je start je pc op en dan ? zie je nooit je taakbalk of even. Zie je de explorer crachen of helemaal niets.

Je kunt altijd met de windows cd windows proberen te repareren.
 
Kun je wellicht omschrijven wat er precies gebeurt, je start je pc op en dan ? zie je nooit je taakbalk of even. Zie je de explorer crachen of helemaal niets.

Je kunt altijd met de windows cd windows proberen te repareren.

De taakbalk en iconen verschijnen niet. Explorer wordt niet gestart. Er verschijnt geen foutmelding. De PC start op en alle processen worden geactiveerd (voor zover ik dat kan beoordelen) behalver explorer.exe. Een voorbeeld is dat ik het startscherm van MacAfee iets wat de pc altijd doet. Alle programma's muv explorer.exe kan ik starten via windows-taakbeheer. In windows-taakbeheer werkt de functionaliteit <bladeren> wel. Systeemherstel lost het probleem niet op.

Ik heb op internet nog een mogelijke oorzaak gevonden nl. dat mijn gebruikersinstelling corrupt is maar dan denk ik waarom doen de andere programma's het dan wel. Waar in de registry staan mijn gebruikersinstelling?

Ps ik zie (ook) op dit forum dat meerdere mensen een soortgelijk probleem hebben.
 
Laatst bewerkt:
De PC doet het weer en waarom weet ik niet precies.

Ik vermoedde dat dit probleem kan ontstaan door het installeren van de beveiligingsupdata voor het een lek in IE7 terwijl ik IE7 niet heb geïnstalleerd. Ik heb IE7 geïnstalleerd en twee dagen later komt er een windowsmelding dat het systeem is hersteld. Nogmaals ik weet niet of dit de oplossing is maar "hij" werkt weer.
 
normal.dll

Vanochtend bij mij hetzelfde probleem.

Windows start
Bureaublad verschijnt met afbeelding, maar zonder inconen.
Ookzonder taakbalk.

Melding: explorer.exe kan iets niet vinden normal.dll

Taakbeheer werkt wel en mijn documenten zijn intact (voor zover bekend).

Computer is tergend traag.

Veilige modus nog niet geprobeerd (zit nu ophet werk).

Hoe krijg ik mijn computer weer terug?
M.a.w. wat moet ik doen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan