Explorer werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

DaVe_DaVe

Gebruiker
Lid geworden
25 jan 2003
Wij hebben laatst ADSL gekregen, en nu kunnen de subcomputers van het netwerk niet meer van Explorer gebruik maken. De hoofdcomputer alleen nog wel. MSN Messenger doet het op alle computers wel.

Hoe komt dit???

p.s. je kunt explorer nog wel openen, en dan zoekt ie naar een proxyserver (en dan gebeurt er niets meer)

Ja, dat heb ik dus ook. Precies hetzelfde. Als ik daarentegen een andere browser probeer (mozilla of phoenix), dan maakt die ineens wel contact. Het gekke is dat internet explorer daarna wel gewoon werkt! Het lijkt erop dat internet explorer gewoon geen contact kan maken met de proxy. Welk proxy programma heb je?

kijk voor de link eens hier

http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?threadid=105237

Ik heb dit probleem ook voorgelegd aan enkele van mijn collega's, die vertelden het volgende. Een browser zoals mozilla maakt met de proxy contact dmv een soort handshake verificatie, een proces dat ongeveer zo verloopt.

- "hallo, ik ben mozilla, bent u de proxy?"
- "ja, ik ben de proxy"
- "zou ik dan van u een internet pagina mogen opvragen?"
- "zeker mag u dat, vertelt u maar welke"
- "ik zou graag naar www.helpmij.nl willen"
- "okee ik verbind u door, een ogenblikje en veel plezier"

Een behoorlijk aardig proces dus. Internet explorer daarentegen werkt iets anders.

- "ik ben internet explorer en wil www.helpmij.nl!"
- "huh? hoor ik daar een lama schijten?"

Een beetje melig verteld, maar het schijnt er wel zo op neer te komen. De handshake van internet explorer schijnt niet altijd even goed te werken.

Een andere collega van me vertelde me dat er behalve de lan instellingen ook een setting in het register aangepast zou moeten worden, maar daar ben ik nog niet uit. HKEYlocalmachine\software\micosoft\internetexplorer\advancedoptions\http\proxy
Voorlopig zou ik het dan met een andere browser doen, die werkt vast wel.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan