Explorer werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Chielster

Gebruiker
Lid geworden
30 sep 2006
Hoi,

ik heb het volgende probleem. Ik heb een draadloos netwerk met Sitecom apparatuur (1 desktop en 1 laptop). Nu ging laatst mijn pc-card voor de laptop kapot en heb ik een nieuwe gekocht. Na installatie en hulp van de helpdesk kreeg ik een werkende internetverbinding. Alleen kan ik met Explorer geen webpagina's openen. Ik heb wel verbinding (kan mijn provider pingen en software updaten etc). Ik gebruik geen proxy oid. Wat kan er aan de hand zijn? Alvast bedankt voor de hulp.

groeten, Machiel

Machiel,

Post eens de precieze foutmelding die je krijgt in Internet Explorer als je een geldig web-adres ingeeft, zoals http://www.helpmij.nl of http://windowsupdate.microsoft.com?
De foutmelding staat meestal helemaal onderaan de pagina. Geef er ook bij welke link je met Internet Explorer wilde openen.

Tijs.

Het is de standaardmelding dat de pagina niet gevonden kan worden. Fout treedt op bij elke pagina die ik probeer te openen.

Ik bedoel de melding helemaal onderaan, bijvoorbeeld de melding: "Kan de server niet vinden of DNS fout".

Tijs.

Ja die melding inderdaad. Ik vermoed ook dat het met de DNS-instellingen te maken heeft maar weet niet wat er fout zit.

Let maar op: Het zal niet met je DNS instellingen te maken hebben, maar met andere dingen.

Even een kleine checklist:

Extra -> Webinstellingen herstellen. Klik op Ja

Extra -> Internet-opties -> tabblad Geavanceerd:
Standaardinstellingen herstellen kiezen.

Extra -> Internet-opties -> tabblad Verbindingen:
Kijk na of daar staat: Nooit een verbinding kiezen, anders die NU kiezen.
Klik daar ook op Lan-instellingen. Vink aldaar alles UIT.

Succes,

Tijs.

Hoi,

heb bovenstaande gedaan alleen het eerste (web-instellingen) kon ik niet vinden. helaas tot nu toe geen resultaat...

Machiel,
Als je XP gebruikt of Windows 2003, stuur me dan een e-mailtje via het forum met je MSN erin, dan kan ik hopelijk m.b.v. Hulp op Afstand je probleem proberen te achterhalen. Ik vrees namelijk dat het via het forum een langdurige zaak gaat worden.

Indien dat allemaal gelukt is meld ik via het forum wel terug wat er precies gedaan is en wat er aan de hand was.

Tijs.

Probleem opgelost door herinstallatie alle drivers. Bedankt dnties voor alle hulp!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan