Explorer wil het Internet niet op, de rest wel...

Status
Niet open voor verdere reacties.

DJ Twente

Gebruiker
Lid geworden
22 mei 2003
Hallo Allemaal

Ik heb bij een kennis van mij een heel raar probleem.
Hij had het probleem dat Explorer in XP heel lang deed over het vinden en openen van een pagina. Het bleek dat explorer zocht naar de site www.incredifind.com en pas van daaruit naar een site ging.

Na het uitvoeren van Spybot verdween dit probleem, maar nu krijg je totaal geen contact met de site's terwijl MSN messenger en dergelijke gewoon in kunnen loggen. Zelfs MSN Explorer kan gewoon het internet op, maar IE6 dus helemaal niet.

Wie heeft voor dit probleem een oplossing??????

Is de PC verder wel "SCHOON" van andere rommel???

Mits: JA , dan lees dit eens van de Microsoft site (link werkte niet dus hierbij tekst artikel) =

Internet Explorer en Outlook Express opnieuw installeren of herstellen in Windows XP
Van toepassing op
BELANGRIJK: dit artikel bevat informatie over het bewerken van het register. Voordat u het register gaat bewerken, moet u er een reservekopie van maken en moet u weten hoe u het register kunt herstellen als er een probleem optreedt. Voor meer informatie over het maken van een reservekopie van het register en het herstellen of bewerken van het register, klikt u op het volgende artikelnummer in de Microsoft Knowledge Base:
256986 Definitie van het Microsoft Windows Register

Samenvatting
In dit artikel wordt beschreven hoe u Internet Explorer 6 en Outlook Express 6 opnieuw kunt installeren of herstellen onder Windows XP. U moet dit doen als u problemen ondervindt met Internet Explorer of Outlook Express vanwege beschadigde bestanden of ontbrekende registratiegegevens.

BELANGRIJK: nadat u de procedures in dit artikel hebt uitgevoerd, moet u eventuele updates voor Windows XP opnieuw installeren. Als u updates voor Windows XP opnieuw wilt installeren, gaat u naar de volgende Microsoft Windows Update-website:
http://windowsupdate.microsoft.com/

Meer informatie
WAARSCHUWING: een onjuist gebruik van Register-editor kan ernstige problemen veroorzaken die ertoe kunnen leiden dat u het besturingssysteem opnieuw moet installeren. Microsoft kan niet garanderen dat problemen die voortvloeien uit een verkeerd gebruik van de Register-editor, kunnen worden opgelost. Het gebruik van Register-editor is dan ook voor uw eigen risico.

U kunt dit probleem op een van de volgende manieren oplossen terwijl u bent aangemeld als beheerder.
Methode 1: Windows XP herstellen of opnieuw installeren
U kunt Internet Explorer en Outlook Express herstellen of opnieuw installeren onder Windows XP door de volgende procedure uit te voeren terwijl u bent aangemeld als beheerder.
Scan met het hulpprogramma Controle systeembestanden alle beveiligde bestanden op de computer:
Klik op Start en klik op Uitvoeren.
Typ sfc /scannow in het vak Openen en klik op OK. Denk eraan dat om de installatie-cd-rom van Windows XP kan worden gevraagd.
Test of het probleem is opgelost. Als het probleem is opgelost, slaat u de resterende stappen over. Als het probleem niet is opgelost, gaat u door met de volgende stap.
Voer een interne upgrade van Windows XP uit, herstel Windows XP of installeer Windows XP opnieuw. Als u meer informatie wilt over het uitvoeren van een interne upgrade van Windows XP of over het repareren van Windows XP, klikt u op het volgende artikelnummer in de Microsoft Knowledge Base:
315341 Windows XP bijwerken (opnieuw installeren) vanuit de bestaande installatie

Methode 2: Het register bewerken en Internet Explorer 6 installeren
Meld u aan als beheerder, klik op Start en klik op Uitvoeren.
Typ regedit in het vak Openen en klik op OK.
Zoek de desbetreffende subsleutel in het register, klik met de rechtermuisknop op de waarde IsInstalled (REG_DWORD) en klik op Wijzigen. Gebruik de volgende registersleutel als u alleen de browser van Internet Explorer 6 opnieuw wilt installeren onder Windows XP:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Active Setup\Installed Components\{89820200-ECBD-11cf-8B85-00AA005B4383}

Gebruik de volgende registersleutel als u alleen Outlook Express 6 opnieuw wilt installeren onder Windows XP:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Active Setup\Installed Components\{44BBA840-CC51-11CF-AAFA-00AA00B6015C}

Gebruik de volgende registersleutel als u alleen Outlook Express 6 opnieuw wilt installeren onder Windows XP: Wijzig de waarde van 1 in 0 en klik op OK.
Gebruik de volgende registersleutel als u alleen Outlook Express 6 opnieuw wilt installeren onder Windows XP: Sluit Register-editor af en download en installeer Internet Explorer 6. Meer informatie over het downloaden en installeren van Internet Explorer 6 vindt u op de volgende Microsoft-website:
http://www.microsoft.com/windows/ie_intl/nl/

Internet Explorer 6 is standaard vooraf geïnstalleerd in alle versies van Windows XP en kan niet worden verwijderd. Om computerfabrikanten te voorzien van meer flexibiliteit in het configureren van Windows XP-versies, heeft Microsoft OEM's, beheerders en gebruikers de mogelijkheid geboden toegang voor gebruikers tot Internet Explorer te verwijderen terwijl de programmacode van Internet Explorer intact en volledig functioneel blijft. Zodoende blijft de functionaliteit gegarandeerd van programma's en besturingssysteemfuncties die van Internet Explorer gebruikmaken. Zo ondersteunt Windows XP de schakeloptie 'IEAccess=off' in het bestand Unattend.txt. Tevens is Internet Explorer toegevoegd aan het gedeelte Windows-onderdelen toevoegen of verwijderen in het onderdeel Software van het Configuratiescherm. Internet Explorer wordt hiermee niet opnieuw geïnstalleerd.

Groetjes
Falco

Laatst bewerkt:
morgen weer een dag. Je hebt gelijk Falconetti,,, ik ga ook mijn dekbed aanraken.

was ik weer, Helaas, maar het opnieuw installeren van Ie6 heeft niet geholpen, ook het er overheen plaatsen van de Windows XP versie helpt niet, toch wil ik graag dit probleem oplossen, iemand nog meer idee-en?? want dit is de 2e machine al, waarop dit gebeurt.....!!!!!

Dus met recht HELP!!!!!!

Groeten DJ Twente

zit je achter een firewall¿ mischien daar instellingen opnieuw bekijken, zo te horen heb je wel internet verbinding, alleen IE6 wil niet ¿. weet ff niet zo gauw een antwoord.Xp heeft een eigen firewall , mischien moet je daar ff neuzen.
succes.

Je schreef dat je na gebruik van Spybot geen problemen meer had. Is dat de enige spyware-remove progje dat je gebruikt? Ik gebruik hier 5 verschillende. Niet ***lig bedoeld, maar AdAware werkt toch wat sneller dan Spybot, ook qua updates.
Hoe kan dat op 2 PC’s?
En als je AdAware al gebruikt, en SpywareBlaster en SpywareGuard, zit dat nog op?
Anders kun je toch dat bestand gewoon uit de register verwijderen? Dan is hij WEG!
Of wil dat ook niet?

Groetjes :D
Falco

en is de comp wel helemaal schoon¿ spyware is al gedaan zo te horen, je temp map legen, dus echt alles nagaan wat schoon gemaakt kan worden.

YEP!

Heb Hijackthis laten lopen, en daar staat niks meer in dat kwaad kan, en Spybot vindt niks meer.
De temp-map is leeg, Cookies zijn verwijderd (allemaal manueel met Total commander) internet-temp is leeg, zeg maar gerust, zo schoon is mijn eigen PC niet eens.

AT-watch blijft stil, Ad-aware alameert alleen op de back-ups van Spybot.

Ik weet het niet meer, en ga nu dus het al-oude commando FORMAT maar gebruiken, en zet er alles weer opnieuw op.

Het kost wat tijd, maar geeft wel weer een goed-werkend XP....

Had het liever simpel opgelost, maar dat schijnt dus niet te willen.....

Groeten DJ Twente

Hoi Dj,

vind het jammer dat ik je niet verder kan helpen, zelf werk ik met 98 .... Als ik je zo hoor is zou je xp moeten doorlopen met de instellingen die aangevinkt moeten zijn of juist niet, ik wens je veel succes verder en mocht je het vinden, ben ik benieuwd wat de oplossing is¿

Hi DJ!
Vreemd, bij mij krijg ik geen meldind van AdAware over Spybot.
Waarom: format?
Verwijder het uit de register !!
Start\Uitvoeren en typ REGEDIT.
Vervolgens bij Bewerken kies voor zoeken en typ dat = ..incredi... en klik zoeken.
Wat hij vindt = verwijderen.
Herhaal zoeken met F3 en verwijder alles van dat INCREDI.. totdat Windows niets meer kan vinden.
Start PC opnieuw op: nu moet het weg zijn!!

Grtz:D
Falco

je krijgt van Spybot melding dat je Ad aware gebruikt,, maar dat is maar ff door klikken en gebruiken maar, vind zelf dat spybot meer updated is als Ad aware.

Hmmm, dit proggie heeft potentie, voordat ik alles formateer, toch maar effe proberen, je weet maar nooit....Als dit het probleem oplost, dan meldt ik het hier meteen, ben benieuwd....

Groeten DJ Twente

Oke, ik weet dat dit wel een hele late reactie is op dit onderwerp, maar het programma WINSOCKFIX heeft inderdaad de oplossing geboden voor het probleem.

Doordat ik met spybot de SPY-ware had verwijderd, had ik ook de beginselen van IE gewist, en die zet Windows niet automatisch terug.

Na gebruik van WINSOCKFIX liep het weer als vanouds.

Belofte maakt schuld, het werkt dus....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan