Explorer word afgesloten

Status
Niet open voor verdere reacties.

W.Rietveld

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
23
Telkens als ik met acrobat reader op het net een file heb bekeken en deze afsluit, wordt de laatste tijd ook mijn explorer afgesloten.
Windows XP-home
Explorer 6.0
acrobat reader 5.1
Oplossingen/suggesties zijn zeer welkom
Bij voorbaat dank.
Willem.
 
Ja, maar je dient ook via het pijltje boven terug te gaan.
Dus naar de vorige pagina.

:cool:
 
Dit heeft NIETS met terruggaan d.m.v. het pijltje vorige pagina te maken.
Als je zelf even bijvoorbeeld een prijslijst bij een automerk wilt openen, kun je dit acrobatbestand alleen maar afsluiten op de gebruikelijke manier (kruisje of "bestand--afsluiten"). Je keert dan weer terug op de site waar je bezig was/bent, maar na een seconde of 15 wordt dan ook de explorer afgesloten bij mij.
....
 
Tegen verdere spraakverwarring de volgende vraag: hoe opent een pdf bestand zich bij jouw? In de browser of in Acrobat zelf?

Kijk anders in de Voorkeuren van Acrobat bij Opties en vink alles aan bij browser opties, als dit niet zo was. Herstart hierna Acrobat om de instellingen te activeren.
 
werkt nog niet goed

De bestanden worden in de browser geopend.
Bij de voorkeuren in acrobat stond alles aangevinkt bij opties webbrowser.
Nu heb ik de bovenste vink weggehaald
"PDF in browser weergeven" , en dan wordt na het sluiten van een pdf-bestand de browser NIET afgesloten. (Dan worden de files in acrobat geopend)Het nadeel hiervan is dat bij alle pdf-files die je wilt openen de browser vraagt of je het bestand wilt
openen/opslaan/annuleren/meer info.
Hopelijk is het een en ander nú iets duidelijker??
m.vr.gr. Willem.
 
Je probleem ligt ook aan de manier waarop je browser de pdf bestanden opent. Als de link naar een pdf bestand een directe link is vanaf een pagina (zonder een 'target'-tag), dan sluit het venster als je het bestand opent. Dit verschilt echter per pc. Hetzelfde kan namelijk voorkomen met het downloaden van bijvoorbeeld zip bestanden, waarbij in principe een nieuw venster wordt geopend, maar deze wordt afgesloten en dan komt het 'Opslaan als...' scherm naar voren.

Het openen in de browser geeft ook volledig toegang tot de acrobat functies en het lijkt me dat je je minder problemen op de hals haalt de integratie te herstellen met je browser of sla anders eerst het pdf bestand op en open het dan pas.

In het kort, je probleem is niet te verhelpen zonder de integratie te herstellen of de pdf's eerst op te slaan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan