• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Export Excel naar Access

Status
Niet open voor verdere reacties.

linkav

Gebruiker
Lid geworden
13 jun 2007
Wekelijks krijg ik een excel-sheet aangeleverd (zie bijlage) waarvan een gedeelte van de velden in een access-tabel moeten komen. Het gaat om artikelen die in de afgelopen week geproduceerd zijn met bijbehorende informatie. Het aantal kolommen in de excel-sheet kan wekelijks variëren van 10 tot 20 kolommen (dus wekelijks kunnen 10 tot 20 artikelen geproduceerd worden). In Access heb ik een tabel met per record de velden Artnr, Aantal batches, Output per batch, ......, kg input/batch. De gegevens worden nu handmatig overgenomen van Excel in Access. Ik neem aan dat het mogelijk moet zijn om de excel-gegevens te exporteren naar of direct naar de Access-tabel of eventueel naar een CSV-file. Hoe pak ik dit het best aan? Graag jullie hulp.

Dank bij voorbaat.

Ariane

Bijlagen

De data in jouw excel staat net omgekeerd van wat Access waarschijnlijk wil hebben: rijen moeten kolommen worden en omgekeerd. Je moet die data dus kopieren en (op een nieuw tabblad) dan "plakken speciaal" en de optie "transponeren" kiezen.

Je bestand dan opslaan als xls of csv, maakt niet veel uit, in Access kan je die data dan importeren in een hulptabel of direct in je doeltabel, beetje afhankelijk van de situatie. maar dan hoef je het in ieder geval niet over te kloppen.

In Access: bestand > Externe gegevens ophalen > Importeren, of tabellen koppelen.
Verder stappen wijzen voro zich.

Als je je excelbestand goed opbouwt, ben je hiermee ook geholpen.

Richard

Bedankt voor de info!!!!

Het is me gelukt!!!

Groetjes
Ariane

Zet je de vraag dan nog even op opgelost (rechts onderaan de pagina)

Mvg

Rudi

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan