• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Export naar CSV of TXT

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ryos

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
26 okt 2013
Berichten
2
Het hoort wel niet hier maar toch allereerst mijn complimenten voor dit forum. Het heeft mij al meerdere malen, zonder zelf de vraag te moeten stellen, geholpen bij het oplossen van een probleem. Nu heb ik er echter eentje waarvan ik het antwoord niet direct kan vinden.

Ik heb een Excel bestand (MS-Office 2013) van 1093 regels en 149 kolommen die ik wil exporteren naar CSV of TXT (is mij om het even). Excel voert keurig deze opdracht uit maar exporteert het volledige werkblad. D.w.z. de volledige 1048576 regels waardoor het uitvoerbestand abnormaal groot wordt. Hoe kan ik dit voorkomen?
 
- Verwijder eerst de lege rijen en lege kolommen.
- Sla het bestand op.
- Open het opnieuw.
- Sla het op als Txt-bestand.
 
- Verwijder eerst de lege rijen en lege kolommen.
- Sla het bestand op.
- Open het opnieuw.
- Sla het op als Txt-bestand.

Dank voor je antwoord, maar dat heb ik geprobeerd en het gevolg is dat Excel crasht.

Omdat ik het vermoeden heb/had dat mijn bestand corrupt is (mede vanwege bovenstaande), heb ik het volgende gedaan: het exportbestand (.csv) ingelezen met een text-editor, alle regels die geen data bevatten verwijderd en het overgebleven bestand geïmporteerd in Excel. Het origineel was iets van 7MB en daar is nu, met exact dezelfde data nog ongeveer 600kB van over. Mijn vermoeden is waarschijnlijk correct geweest. Neemt niet weg dat ik mij nog steeds afvraag wat deze 'corruptie' heeft veroorzaakt?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan