• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Export naar csv probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Quina

Gebruiker
Lid geworden
9 jun 2007
Hallo allemaal, ik heb een VBA macro gemaakt die data van op het ene werkblad in een bepaald formaat naar een ander werkblad verplaatst. Dit werkblad exporteer ik dan naar csv maar het probleem is nu dat hij teveel delimiters plaatst (;)

Voorbeeld vind je hier:
*F*;1;1;*007120*;*FLATFILE*;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;

*H*;*007120*;190586;*H*;#01/01/2005#;#NULL#;#22/06/2007#;**;*Omschrijving*;*190586*;*Y9*;*20*;1;*N*;*N*;*Y*;**;**;**;**;**;0;0;**;0;**;0;*N*;*N*

Zoals je ziet staat in de eerste regel achter FLATFILE nog 24 delimiters terwijl die er niet horen. Dit komt wel overeen met de aantal velden van lijn twee maar die staan los van elkaar. Hoe kan ik het voor elkaar krijgen dat hij alleen delimiters plaatst indien er ook daadwerkelijk iets in het veld is ingevuld?

volgens mij niet. excel zet het hele bereik om naar csv, dus ook de lege cellen.

steven

Mmm, ik vreesde het al. Het zal dus nog wa zoeken worden in vba. Thanks guys!

Als er iemand nog ideetjes heeft hoor ik het graag.

Opgelost

Hey thx wigi, aangegeven site heeft mij goed geholpen. Mits wat aanpassing van de code had ik de quotes weg.

Thanks.......Topic closed :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan