Export naar excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

ramkamphuis

Gebruiker
Lid geworden
20 jun 2009
Ik draai in Acces een macro waarbij de uitkomst van een aantal queyries geexporteerd worden naar excel als aparte excelbestanden. Echter dit doet ie ook als er eigenlijk niets in de query staat. Dus als deze zeg maar leeg is. Ik zou graag willen dat ie querys zonder records niet exporteert. Hoe moet dit

Dit kan je beïnvloeden via de voorwaarden knop in de macro. zie Microsoft

Als voorwaarde laat je het aantal records in je query tellen. Is het aantal groter dan 0 dan..
Vallen meerdere regels in je macro onder dezelfde voorwaarde dan geef je dat aan door drie puntjes (...) zonder haken.

Floor,

ben aan het puzzelen geweest maar kom er nog niet uit. Zou je nog iets meer kunnen toelichten, ik zit dus in de macro; zet voorwaarden aan, zet op de regel van de betreffende actie in het veld voorwaarde = (de querie die hij moet uitvoeren heet bv qryAanv10) en dan?:shocked:

Tellen van het aantal records in een macro:
DCount("[ID]";"qryAanv10")>0
(ID is in dit geval een kolomnaam van de query, deze zal je dus waarschijnlijk moeten hernoemen.

Plaats deze voorwaarde op de eerste regel waar de voorwaarde moet beginnen. Dit kan dus bijvoorbeelde 'OpgeslagenImportExportUitvoeren'
Want je wil alleen exporteren indien er meer dan 0 records in je query staan.
De volgende regel, die valt onder dezelfde voorwaarde, zet je in de voorwaarde ...

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan