Export naar Excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

DikkeDaanBanaan

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
30 jan 2019
Goedemiddag,
In een tabel heb ik een opzoekveld gemaakt die de waarde uit een andere tabel haalt. In deze tabel staan de waardes waar je uit kan kiezen met een ID-nummer hiervoor. In de tabel kan ik wel kiezen uit de waardes maar als ik mijn tabel via een query exporteer naar excel dan zie ik de ID-nummers ipv de waardes.
Hoe kan ik in excel ook de waardes weer laten geven?

groet,

Daan

Als je het mij vraagt, horen opzoekvelden niet thuis in tabellen, en al helemaal niet als je ze baseert op tabellen. Een opzoeklijst op basis van een lijst met waarden kan nog wel (denk aan een keuzelijst Geslacht). De reden? in een tabel wil je altijd kunnen zien wat er daadwerkelijk is opgeslagen in een tabel. Daar is de tabelweergave ook voor; verder heb je daar weinig te zoeken. Keuzelijsten en andere 'frivoliteiten' horen thuis op formulieren, die je maakt om de mutaties te vergemakkelijken voor de gebruikers, en tevens de overige automatisering op te regelen. Tabellen horen dus zo kaal mogelijk te zijn. Dan ben je gelijk van je 'probleem' af, want je ziet exact wat je de deur uit stuurt.

Begin dus eens met het verwijderen van dat opzoekveld, en maak daar een gewoon tekstveld van zodat je de feitelijke waarden ziet. Maak vervolgens een query met daarin de velden die je wilt exporteren. Die velden haal je uit de gekoppelde tabellen. En die query exporteer je dan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan