Export naar tekst bestand

Status
Niet open voor verdere reacties.

P. Men

Gebruiker
Lid geworden
5 feb 2002
Goedemiddag,

ik probeer vanuit een access query ongeveer 57268 records te exporteren naar een text bestand, maar krijg telkens de melding 'Invalid Argument'. Andere queries (met andere data natuurlijk) kan ik wel gewoon exporteren naar een text bestand, deze hebben ook nog meer records.

Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen??

thnx!

Hoe precies exporteer je?
Welke versie van Access gebruik je?

Groet,

Tardis

Hoi Tardis,

Gebruik versie 2000.
De manier van exporteren is via rechter muisknop -> Export -> Type 'text files' ->
- Tab delimited
- Geen Text Qualifier
- Met veldnamen

Kom er nu achter dat ik helemaal niets meer kan exporteren naar een text bestand!!!

groet, Pieter

Laatst bewerkt:
Hallo Pieter,

exporteer eens met "" als TextQualifier en kijk of dat wel lukt.
Zo niet, voeg dan je bestand bij, gewinzipt.
Haal afbeeldingen weg en vervang vertrouwelijke gegevens door testgegevens.
Laat wel je testgegevens een afspiegeling zijn van je echte gegevens (met name denk ik aan het gebruik van speciale tekens zoals komma's, aanhalingstekens, spaties).

Groet,

Tardis

Als je helemaal niets meer kunt exporteren zou ik eerst access opnieuw installeren. Dan is waarschijnlijk je installatie gedeeltelijk corrupt geraakt.

Heb alle gegevens vervangen voor vaste waarden, dan lukt het wel om te exporteren. Heb hiervan een specificatie gemaakt, en deze in een macro gestopt.
Op deze manier lukt het wel om te exporteren.....

Heb op dit moment geen netwerk dus kan voorlopig even geen voorbeeldje meesturen. Zodra dit wel weer lukt zal ik deze hier plaatsen.

Thnx, Pieter

Hoi Tardis,

dit is het probleem. Met de eerste oplossing die gegeven wordt kan ik niets, de tweede begrijp ik niet helemaal, weet jij toevallig wat er bedoeld wordt met:

'Create a query and use the appropriate conversion function (for example, CDbl, CSng, CInt, and so on) on the field defined as Number with a field size of Decimal.'

Snap niet helemaal wat ze met het dik gedrukte bedoelen.

groet, Pieter

Hallo Pieter,

wat er bedoeld wordt is om een query te maken en daarin de juiste standaard Access funktie (bijvoorbeeld CInt, CSng of CDbl) te gebruiken om de gegevens in de kolom die als gegevenstype Numeriek en als veldlengte Decimaal heeft, te converteren.
Verder een kwestie van even uitproberen.
Wellicht is de funktie Format handiger in jouw geval.

Groet,

Tardis

Oké, denk dat ik het begrijp. Ga het uitproberen zodra de ik weer toegang heb.

in ieder geval alvast bedankt

Kijk eens of dit van toepassing is voor jouw situatie:

http://support.microsoft.com/kb/263946

Groet,

Tardis
Dit gebeurd meestal als je NULL waarden wil exporteren naar een textfile. De NZ functie biedt hier meestal een simpele oplossing. Die zet de NULL waarde om naar een lege string of het cijfer 0. Afhankelijk van het type.
Query:
Code:
Select nz(Veld1) as Kolom1, nz(Veld2) as Kolom2 from Table1

Zo zal je query er naderhand ongeveer uit komen te zien.

Enjoy!

Het aanpassen van alle queries om de gegevens te converteren was teveel werk. Heb nu upgrade gemaakt van Access 2000 naar Access 2003, en alles werkt (voorlopig) weer.

grtz, Pieter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan