Export tabel Access naar verschillende Excel bestanden

  • Onderwerp starter Onderwerp starter sisva
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

sisva

Gebruiker
Lid geworden
17 apr 2014
Berichten
28
Ik heb in Access een tabel met een adressenlijst. In 1 veld staat aangeduid welke brochure die persoon moet krijgen (Brochure A, Brochure B, ...). Nu wil ik op basis van die lijst een apart excel-bestand maken per brochure. De naam van het bestand is ook gelijk aan de naam van de brochure (Brochure A, Brochure B, ...)
Weet iemand hoe ik dit kan automatiseren?
 
Dan zou ik verschillende queries maken met de bijbehorende filters en die queries exporteren naar Excel. Overigens vraag ik me af wat je in Excel gaat doen met een adressenlijst wat je niet in Access kunt doen :).
 
Ik ga daar zelf niets mee doen, maar het is op vraag van een klant die niet met Access werkt.
Ik heb wel 24 verschillende soorten brochures en vind het nogal omslachtig om hiervoor 24 verschillende queries te maken.
 
Je kunt wellicht ook een procedure maken die de tabel exporteert, met een lus op basis van de categorie. Dan kun je de naam ook nog wel in de functie genereren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan