• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

exporten van gegevens

• Onderwerp starter Onderwerp starter Marl1
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Marl1

Gebruiker
Lid geworden
13 jan 2003
Vraagje bij het exporteren van gegevens.
Ik krijg een lijst aangeleverd in Excel en die exporteer ik naar een ander programma.
In de excel-lijst staan echter aan het eind van de lijst, records die leeggehaald zijn.
het externe programma ziet die wel als records en voert ze dus wel in.
Hoe vertel ik excel dat de gedelete regels (records) eigenlijk ook verwijderd moeten worden.
(Ik kan als ontvangende partij niet zien hoeveel regels er leeggehaald zijn).
Iemand een tip?

Hoe doe je exporteren nu? Waarschijnlijk kunnen we daar wel een en ander aanpassen.

Nou je het zegt: eigenlijk exporteer ik niet vanuit Excel, maar importeer ik in een ander programma.

Beste M,

Gegevens uitvegen heft in dit geval geen zin. Je zult kolommen en rijen moeten verwijderen en daarna het bestand opnieuw opslaan. Pas dan moet je exporteren.
Via Ctrl+End kun je zien welke rij en kolom Excel denkt nog in gebruik te hebben.

Richard

Yep: het ziet er inderdaad naar uit dat control end gaat werken om te bepalen welke cel er ooit als laatste gebruikt is. Ik ga even uitvoerig testen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan