exporteren groep contactpersonen Windows Live Mail 2011

Status
Niet open voor verdere reacties.

Egbert12345

Gebruiker
Lid geworden
13 dec 2010
Beste forummers,

In Windows Live Mail heb ik een aantal groepen met contactpersonen aangemaakt. Kan ik alleen een specifieke groep exporteren? Ik wil namelijk niet al mijn contactpersonen hebben.

m.vr.gr. Egbert

Goedemorgen Egbert. Probeer deze eens.

Open een nieuwe lege e-mail en het adres van de contactgroep in het vak BCC.
stuur de e-mail niet door dan he. In plaats daarvan, klik je op Opslaan.

Ga nu naar de map Concepten en open de opgeslagen e-mail.

Je vindt de volledige lijst met namen en adressen in het vak BCC.
Dan kun je alles selecteren, kopieer en plak de hele lijst in een ander document.

Let op verzend hem niet. Anders krijgt je groep een lege mail. Ben eens benieuwd.

Goedemiddag manamana,

Dat lukt, maar hoe kan ik die adressen weer importeren? Ik ben namelijk penningmeester van een vereniging en ga bij iemand langs die een groep van contactpersonen heeft die ik moet importeren.
Ik dacht aan het kopieren en plakken in excel, en dan met "tekst naar kolommen" omzetten. Ik krijg dan wel in iedere kolom een emailadres staan, maar dat kan je vrij snel met knippen en plakken naar kolom A overzetten. Is effe werk, maar dat is niet anders. Daarna kan ik dat excel document importeren en moet dan de groep wel weer aanmaken, maar dat is altijd minder werk dan elk emailadres handmatig opvoeren. Of heb jij een andere suggestie?
m.vr.gr. Egbert

Bedankt in ieder geval, want dit is de meest handige oplossing.
m.vr.gr Egbert

Oke netjes graag gedaan. En ja de meest handige denk ik ook.

Groetjes van mij. En wellicht weer tot de volgende keer. :thumb:

hoi, het was aardig bedacht door mij, maar het werkt toch niet. Ik heb de emailadressen in een excelbestand gezet, maar importeren werkt niet, want Windows Live Mail herkent het bestand niet.
Wat ik nu heb gedaan is elk emailadres vanuit het excelbestand, na er een hyperlink van te hebben gemaakt, aan te klikken en dan het adres op te nemen in mijn contactpersonen. Daarna de adressen toegevoegd aan de groep. Dat laatste moest sowieso al gebeuren. Wel wat werk geweest, maar het is niet anders. Inmiddels ook een berichtje gevonden van Microsoft met googlen en daarin geeft men aan dat exporteren en importeren van een groep niet mogelijk is geweest.
Je hebt mij wel geholpen met de email en een BC opnemen in concept. Bedankt maar weer. Graag tot de volgende keer.
m.vr.gr Egbert

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan