Exporteren naar Excel in meerdere tabs

• Onderwerp starter Onderwerp starter jesm
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

jesm

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
31 jan 2008
Hallo allemaal,
Ik heb een database waarin ik twee tabellen heb: contract en klant. Elke klant is toegewezen aan een kantoor (meer dan 100 kantoren mogelijk), en een verwerkingsprioriteit (1 tot 3). Ditzelfde geldt voor de contracten. Er is een klantnummer aanwezig in beide tabellen.
Nu zijn er meer dan 100 kantoren, die (als het kan automatisch) elke week afzonderlijk een mail moeten krijgen met daarin 3 excelsheets: per prioriteit 1 sheet. In deze sheets zit dan een tab met klanten toegewezen aan dat kantoor, een tab met contracten (toegewezen aan dat kantoor) en een automatische tab met een legenda (kolomuitleg, deze is altijd hetzelfde).
Iemand enig idee hoe ik dit zou kunnen aanpakken?
Ik doe nu alles in excel, maar dit kost me een volle dag. Volgens mij moet het in access makkelijker kunnen...

Groet
Jelle

Ik mis in je verhaal een tabel [Kantoren], maar daar heb je hopelijk een slimme oplossing voor gevonden ;)
Je kunt vanuit Access een export doen naar een Excel bestand, maar als je meerdere queries wilt exporteren naar meerdere werkbladen binnen een werkboek, dan moet je gaan werken met het Excel ojbect, en daarmee de export naar de juiste bladen regelen. De makkelijkste oplossing is om met TransferSpreadsheet één query naar één bestand te exporteren; daarvoor hoef je niet of nauwelijks te kunnen programmeren.

De Kantoren zijn ook in beide tabellen beschikbaar. Dus dat is niet een probleem.
Bedoel je met een query per bestand dat ik een query moet aanmaken per kantoor? (dus 100 queries en meer)? Of kan ik via een bepaalde waarde (bijvoorbeeld [kantoornaam]) een query exporteren die meerdere keren herhaald?
Sorry voor mijn wellicht domme vraag hierbij!

Groet
Jelle

Laatst bewerkt door een moderator:
Zou je de quoot weg willen halen? Citeren mag uiteraard als dat wat toevoegt, maar een compleet bericht herhalen? Zie daar het nut niet van in eerlijk gezegd... Bovendien: wat vind je leesbaarder: mijn bericht, of de quoot?
Je zult denk ik zowiezo een constructie moeten hebben die voor elk kantoor apart de export regelt. Daarvoor hoef je geen aparte queries per kantoor te maken, maar je hebt wel een procedure nodig die in een lus alle kantoren uitleest en een export maakt.

Als je ipv Access naar Excel andersom gaat kan het wel.

Dus in 1 Excel bestand op verschillende tabbladen de juiste query binnenhalen.

Maakt denk ik niet zoveel uit; er moeten meer dan 100 kantoren in aparte bestanden worden gezet, dus je blijft het probleem houden dat er allemaal aparte bestanden moeten worden aangemaakt. Bovendien moet je dan vanuit Excel zien dat je steeds een andere query (want je kunt niet met criteriums werken) opent. Vanuit Access lijkt het mij een heel stuk simpeler, al is het nog lastig genoeg.

Je kunt vanuit Excel wel met criteria werken maar dan moet je ze bij je import definieren en niet in Access. Gaat op zich prima, ik maak er veel gebruik van. In Access de basis query maken en verder filteren tijdens de import.

Maar zoals meestal zullen er meerdere wegen naar Rome leiden!;)

allen, dank voor de info. Ik ga er mee aan de slag en kijken hoe ver ik kom! Ik laat weten als ik er niet uitkom, of als het is gelukt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan